Kapříci

    KVĚTEN

    JE NÁM DOBŘE NA SVĚTĚ

                                                               „Když sluníčko krásně hřeje,

    když je hezký den.

    Když se máma na mě směje,

    když mám radost jen.“

    Témata:

    • Naše rodina a já
    • Maminka
    • Můj domov
    •  

    Záměry: učit chápat význam práce rodičů pro život rodiny, přibližovat strukturu rodiny, umět pojmenovat jednotlivé její členy. Posilovat pozitivní vztah k prostředí, ve kterém dítě žije, vzbuzovat zájem o toto místo.

    Dílčí vzdělávací cíle /co chceme děti naučit, co mají poznat, s jakými hodnotami je chceme seznámit, jak budeme podporovat jejich samostatnost/:

    ·         rozvíjet základní pohybové dovednosti

    ·         naučit se písničku, básničku pro maminku

    ·         poznávat zkušenost, že k obdarování nejsou potřebné jen hmotné dárky

    ·         umět se podělit, půjčit, dávat

    ·         hrát si s ostatními dětmi

    ·         zapojit se do pracovních, výtvarných, hudebních a dramatických činností

    Okruhy činností

    • pohybové činnosti
    • zpěv, recitace, pohádky, příběhy
    • vyprávění nad fotografií
    • komunikační kroužky zaměřené na vyprávění o rodině – jak pomáhám, co umím sám, s čím udělám radost
    • výtvarné a pracovní činnosti – výroba dárku pro maminku
    • hudebně pohybové hry
    • prohlížení fotografií Prahy

     

     

    DUBEN - USMĚJ SE, SLUNÍČKO

    Témata:

    • Sluníčko probouzí přírodu
    • Velikonoční těšení
    • Hody, hody doprovody
    • Jarní hraní

     

    Záměry: děti budou sledovat změny v přírodě, které jsou spojeny s nástupem jara. Budeme pozorovat stromy, keře, jarní květiny, zaměříme se na změny počasí. Jarní svátky přiblížíme formou pracovních, výtvarných, hudebních a dramatických činností.

    Dílčí vzdělávací cíle /co chceme děti naučit, co mají poznat, s jakými hodnotami je chceme seznámit, jak budeme podporovat jejich samostatnost/:

    ·         rozvíjet tvořivost, spolupracovat

    ·         vnímat změny v přírodě

    ·         procvičovat paměť – básničky, říkanky, písničky a koledy

    ·         poznat a pojmenovat vybrané jarní květiny

    ·         přiblížit dětem velikonoční svátky a s nimi spojené lidové zvyky

     

    Okruhy činností

    • vyhledávání jarních květin v dětské encyklopedii
    • domácí zvířata a jejich mláďata
    • velikonoční tvoření – zasetí osení, malování vajec, kuřátko ve skořápce  - jarní dekorace, zápichy
    • ranní „logohrátky“ – procvičování správné výslovnosti s kreslením
    • recitace, zpěv, pohádky
    • pohybové hry

     

     

    BŘEZEN

    JARO ŤUKÁ

                                                               „Haló kde jste zvířátka,

                                                               jaro ťuká na vrátka,

                                                               slunce se k nám z dálky vrací,

                                                               hnízda staví všichni ptáci.“

    Témata:

    • Hřej sluníčko, hřej
    • Přišlo jaro k nám do školky
    • Týden s knihou
    • Pracovní profese

     

    Záměry: probíhající změny v přírodě v souvislosti s blížícím se jarem budou děti prožívat bezprostředně na základě osobní zkušenosti, ale i slovním, výtvarným, pohybovým, hudebním vyjádřením a dramatickou improvizací /říkadla, písničky a básničky o jaru, výtvarné práce, pohádky, encyklopedie at

    Zaměříme se na profese -  co to znamená „pracovat“, probereme různé druhy pracovních profesí, stroje, které lidem pomáhají při práci. Budeme si povídat o tom, jaké povolání mají naši rodiče, prarodiče, teta, strýc …….“Kým bych chtěl jednou být“

    Děti se budou seznamovat s knihami – jak se rozlišují, o čem se v knihách můžeme dozvědět.

    Dílčí vzdělávací cíle /co chceme děti naučit, co mají poznat, s jakými hodnotami je chceme seznámit, jak budeme podporovat jejich samostatnost/:

    ·         osvojit si nové poznatky o přírodě a ročních obdobích na základě pozorování

    ·         rozvíjet fantazii a tvořivost

    ·         těšit se z příjemných zážitků a přírodních krás

    ·         učit se být citlivý ve vztahu k přírodě

    ·         vnímat, že svět i život na Zemi má svůj řád

    ·         rozvíjet smyslové vnímání

     

    Okruhy činností

    • hry pohybové, námětové, dramatické
    • pozorování přírody
    • výtvarné, pracovní činnosti

     

     

    ÚNOR

    Z POHÁDKY DO POHÁDKY                                                         

    Témata:

    • Povídám, povídám pohádku
    • V pohádkovém světě maňásků
    • Hrajeme divadlo ve třídě kapříků

     

    Záměry: děti se budou seznamovat se základní řadou čtených či vyprávěných pohádek. Dítě si tím osvojuje určité normy, způsoby chování a jednání. Zároveň budeme rozvíjet dítě po stránce estetické, pěstovat v nich vztah ke knize, podporovat rozvoj výtvarných, hudebních a dramatických dovedností.

    Dílčí vzdělávací cíle /co chceme děti naučit, co mají poznat, s jakými hodnotami je chceme seznámit, jak budeme podporovat jejich samostatnost/:

    ·         seznámit děti s pohádkou jako literárním žánrem

    ·         posilovat estetické vnímání

    ·         rozvíjet fantazii a představivost

    ·         pochopit co je dobro a co zlo

    ·         vyjádřit svůj názor, pocit

    ·         zacházet s knihou, uložit ji na místo, seznámit s s pojmem „knihovna“

    Okruhy činností:

    • vyprávění, poslech, dramatizace
    • výtvarné, pracovní činnosti – výroba jednoduchých loutek

    maškarní karneval

     

    LEDEN

    RADOVÁNKY PANÍ ZIMY

    Témata:

    • Vánoční vzpomínání
    • Paní zima jede
    • Zimní radovánky

     

    Záměry: vést děti k objevování zimních krás, pozorování změn počasí, uvědomit si, jak počasí ovlivňuje naše oblékání, obohatit slovní zásobu. Poznat radosti, ale i problémy zimního období. Poznat a pojmenovat zimní sporty.

    Dílčí vzdělávací cíle /co chceme děti naučit, co mají poznat, s jakými hodnotami je chceme seznámit, jak budeme podporovat jejich samostatnost/:

    ·         vyprávět své zážitky z vánočního období, jaké dárky děti našly pod stromečkem

    ·         osvojit si elementární poznatky o zimním prostředí

    ·         získávat důležité informace a dovednosti v péči o své zdraví

    ·         spolupracovat, navzájem si pomáhat

    ·         udržovat pořádek

    ·         dodržovat dohodnutá pravidla – šnečkové, ouškové, košťátkové a ručičkové

    Okruhy činností:

    • zpěv, recitace, pohádky, zimní příběhy
    • práce s obrázkovými knihami
    • výtvarné, pracovní a dramatické činnosti s motivem zimy

     

     

    PROSINEC

    ADVENTNÍ ČAS

                                                               „Narodil se Ježíšek,

                                                               koupíme mu kožíšek,

    Hodně dlouhý, chlupatý,

    aby ho měl na paty.“

    Témata:

    • Předvánoční radovánky
    • Vánoční těšení
    • Narodil se Ježíšek

     

    Záměry: Integrovaný blok zahrnuje období 3 týdny před Štědrým dnem. Děti se seznámí s českými lidovými vánočními tradicemi a zvyky. Blok se sestává ze tří částí, které přirozeně provázejí přípravy a těšení se na Vánoce. Při společném sdílení předvánočního období budeme posilovat prosociální cítění, rozvíjet povědomí o důležitých lidských hodnotách /úcta, pokora, obdarování/, rozvíjet tvořivost, seznamovat se s vánočními koledami a básničkami. Děti se seznám s příběhem o narození Ježíška.

     

    Dílčí vzdělávací cíle /co chceme děti naučit, co mají poznat, s jakými hodnotami je chceme seznámit, jak budeme podporovat jejich samostatnost/:

    ·         seznámit se s lidovými tradicemi a koledami

    ·         prožívat radost ze společného sdílení, ze zvládnutého a poznaného

    ·         učit se spolupracovat s ostatními

    ·         poznávat lidské hodnoty – úcta, obdarování, empatie, pomoc

    ·         učit se novým dovednostem pracovním, výtvarným, hudebním a sociálním

    ·         poznávat zkušenost, že k obdarování nejsou potřebné jen hmotné dárky

    ·         učit se úctě ke svým blízkým i ostatním lidem

    Okruhy činností:

    • pracovní a výtvarné činnosti
    • hudební a rytmické činnosti, recitace
    • námětové hry
    • pohádky, příběhy,
    • ranní kroužky, vyprávění zážitků, příprav, těšení, přání

     

     

    LISTOPAD

    LISTY, LÍSTKY, LÍSTEČKY

    Témata:

    • Podzimní kouzlení
    • Ospalé sluníčko

     

    Záměry: uvědomit si krásy podzimu, vnímat barvy podzimní přírody, vytvářet si hezký vztah k přírodě prostřednictvím zážitků /četba, říkanky, vyprávění o zvířátkách/

    Dílčí vzdělávací cíle /co chceme děti naučit, co mají poznat, s jakými hodnotami je chceme seznámit, jak budeme podporovat jejich samostatnost/:

    ·         poznávat, že příroda je neoddělitelnou součástí našeho života

    ·         rozvíjet estetické vnímání

    ·         zazpívat písničku, přednést básničku, vyslechnout pohádku

    ·         počítání do deseti, dny v týdnu, adresa bydliště

    ·         rozvíjet věku přiměřené praktické dovednosti  - držení příboru,zapínání na zip, srovnání oblečení – kalhoty a rukávy u triček, nazouvání bot (pravá a levá)

    ·         upevňovat hezké vztahy k ostatním dětem

     

    Okruhy činností:

    • vnímání podzimní krásy, poznávání lesních tajemství /co víme o lese, kdo tam bydlí, co má les rád, co mu vadí…../
    • kreslení, malování
    • pohybové činnosti
    • zpěv, recitace, příběhy k tématu
    • dramatizace pohádek – O velké řepě, Boudo, budko

     

     

    ŘÍJEN

    Témata:

    • Vůně podzimního ovoce
    • Sklízíme zeleninu ze zahrádky
    • Zvířátka se připravují na zimu

     

    Záměry: Při mnohostranných činnostech a prostřednictvím všech smyslů poznat ovocné plody, které podzimní období nabízí. Vést děti k  úctě k přírodě a jejímu umění dát možnost svým plodům dobře uzrát. Dovést děti k poznání, že ovoce a zelenina není pouze „zboží“ v supermarketu. Seznamovat je s jejich významem pro zdraví člověka. Příroda se připravuje k zimnímu odpočinku a s ní i zvířata – četba jednotlivých příběhů ze života zvířat volně žijících v přírodě.

    Dílčí vzdělávací cíle /co chceme děti naučit, co mají poznat, s jakými hodnotami je chceme seznámit, jak budeme podporovat jejich samostatnost/:

    ·         manipulovat s drobnými předměty a s modelínou

    ·         učit se používat správně nůžky

    ·         naslouchat krátkým příběhům

    ·         spolupracovat, vzájemně si pomáhat

    ·         seznámit se s tím, že ovoce a zelenina prospívají zdraví

    ·         vytvářet povědomí o důležitosti a nezastupitelnosti přírody

    Okruhy činností:

    • pohádky, říkanky s tématem podzimu
    • kresby, malby, modelování
    • zpěv, recitace
    • práce s obrázky, s literárními texty

                        

     

     

    ZÁŘÍ 2018

    VÍTÁME VÁS VE ŠKOLCE

    Témata:

    • Poznáváme nové kamarády
    • Seznamujeme se s pravidly soužití ve třídě kapříků
    • Školka plná zábavy

     

    Dílčí vzdělávací cíle /co se děti mají naučit, co poznat, stanovení hodnot, se kterými chceme děti seznámit, metody vedení k samostatnosti/:

    • poznávat nové kamarády ve třídě kapříků
    • osvojit si základní pravidla chování  - ve vztahu k paní učitelce, k dětskému kolektivu
    • poznat svoji značku
    • podílet se na společném vytváření pravidel pro vzájemné soužití ve školce a chápat potřebu je zachovávat – pravidlo šnečkové, srdíčkové, košťátkové, ouškové, ručičkové, kytičkové a měsíčkové

     

    Okruhy činností:

    • volné hry ve třídě
    • pohybové hry, hry s říkadly
    • výtvarné činnosti, modelování
    • zpívání
    • rituály – ranní kroužky zaměřené na hry se jmény, vytváření pravidel umožňujících soužití skupiny v bezpečném a přátelském prostředí školky, upevňování hygienických návyků
    Kategorie

    Počítadlo přístupu

    TOPlist

    Výběr třídy