Kapříci

    BŘEZEN

    JARO ŤUKÁ NA VRÁTKA

                                                               „Haló kde jste zvířátka,

                                                               jaro ťuká na vrátka,

                                                               slunce se k nám z dálky vrací,

                                                               hnízda staví všichni ptáci.

    Témata:

    • Přišlo jaro do vsi
    • Týden s knihou
    • Hře, sluníčko, hřej

     

    Záměry: probíhající změny v přírodě v souvislosti s blížícím se jarem budou děti prožívat bezprostředně na základě osobní zkušenosti, ale i slovním, výtvarným, pohybovým, hudebním vyjádřením a dramatickou improvizací /říkadla, písničky a básničky o jaru, výtvarné práce, pohádky, encyklopedie atd/

     

    Zaměříme se na profese -  co to znamená „pracovat“, probereme různé druhy pracovních profesí, stroje, které lidem pomáhají při práci. Budeme si povídat o tom, jaké povolání mají naši rodiče, prarodiče, teta, strýc …….“Kým bych chtěl jednou být“

    Děti se budou seznamovat s knihami – jak se rozlišují, o čem se v knihách můžeme dozvědět.

    Dílčí vzdělávací cíle /co chceme děti naučit, co mají poznat, s jakými hodnotami je chceme seznámit, jak budeme podporovat jejich samostatnost/:

    • osvojit si nové poznatky o přírodě a ročních obdobích na základě pozorování
    • rozvíjet fantazii a tvořivost
    • porozumět pojmu „profese“, vyjmenovat základní povolání, nástroje, které se v určité profesi používají , pojmenovat povolání rodičů
    • těšit se z příjemných zážitků a přírodních krás
    • učit se být citlivý ve vztahu k přírodě
    • vnímat, že svět i život na Zemi má svůj řád
    • rozvíjet smyslové vnímání

     

    Okruhy činností

    • hry pohybové, námětové, dramatické
    • pozorování přírody
    • výtvarné, pracovní činnosti
    • komunikační kroužky


     

    ÚNOR 2021

    Z POHÁDKY DO POHÁDKY                      

    Témata:

    • Povídám, povídám pohádku
    • V pohádkovém světě maňásků
    • Hrajeme divadlo
    • Karnevalové těšení

     

    Záměry: děti se budou seznamovat se základní řadou čtených či vyprávěných pohádek. Slovním, výtvarným, pohybovým vyjádřením, vyjádřením pomocí hudby, hudebně pohybovou nebo dramatickou improvizací může dítě zažívat rozmanité pocity a prožitky, které podporují jeho sociální a citový rozvoj. Dítě si osvojuje určité normy, způsoby chování a jednání.

     

    Dílčí vzdělávací cíle /co chceme děti naučit, co mají poznat, s jakými hodnotami je chceme seznámit, jak budeme podporovat jejich samostatnost/:

    • seznámit děti s pohádkou jako literárním žánrem
    • posilovat estetické vnímání
    • rozvíjet fantazii a představivost
    • pochopit co je dobro a co zlo
    • vyjádřit svůj názor, pocit
    • vytvářet si kladný vztah k literatuře a umění
    • zacházet s knihou, uložit ji na místo, seznámit s s pojmem „knihovna“

     

    Okruhy činností:

    • vyprávění, poslech, dramatizace
    • výtvarné, pracovní činnosti – výroba jednoduchých loutek
    • maškarní karneval

     

     

    LEDEN

    RADOVÁNKY PANÍ ZIMY                                             

    Témata:

    • Vánoční vzpomínání
    • Paní zima vládne
    • Zimní radovánky

     

    Záměry: vést děti k objevování zimních krás, pozorování změn počasí, uvědomit si, jak počasí ovlivňuje naše oblékání, obohatit slovní zásobu. Poznat radosti, ale i problémy zimního období. Poznat a pojmenovat zimní sporty.

     

    Dílčí vzdělávací cíle /co chceme děti naučit, co mají poznat, s jakými hodnotami je chceme seznámit, jak budeme podporovat jejich samostatnost/:

    • vyprávět své zážitky z vánočního období, jaké dárky děti našly pod stromečkem
    • osvojit si elementární poznatky o zimním prostředí
    • získávat důležité informace a dovednosti v péči o své zdraví
    • spolupracovat, navzájem si pomáhat
    • udržovat pořádek
    • dodržovat dohodnutá pravidla – šnečkové, ouškové, košťátkové a ručičkové

     

    Okruhy činností:

    • zpěv, recitace, pohádky, zimní příběhy
    • práce s obrázkovými knihami
    • výtvarné, pracovní a dramatické činnosti s motivem zimy

     

     

    PROSINEC

     

    ADVENTNÍ ČAS

                                                               „Narodil se Ježíšek,

                                                               koupíme mu kožíšek,

    Hodně dlouhý, chlupatý,

    aby ho měl na paty.“

    Témata:

    • Těšíme se na Mikuláše
    • Andělský týden
    • Narodil se Ježíšek

     

    Záměry: Integrovaný blok zahrnuje období 4 týdnů před Štědrým dnem. Děti se seznámí s českými lidovými vánočními tradicemi a zvyky. Blok se sestává ze tří částí, které přirozeně provázejí přípravy a těšení se na Vánoce. Při společném sdílení předvánočního období budeme posilovat prosociální cítění,  rozvíjet tvořivost, seznamovat se s vánočními písněmi, koledami a básničkami.

    Dílčí vzdělávací cíle /co chceme děti naučit, co mají poznat, s jakými hodnotami je chceme seznámit, jak budeme podporovat jejich samostatnost/:

    • seznámit se s lidovými tradicemi a koledami
    • prožívat radost ze společného sdílení, ze zvládnutého a poznaného
    • učit se spolupracovat s ostatními
    • učit se novým dovednostem pracovním, výtvarným, hudebním a sociálním
    • poznávat zkušenost, že k obdarování nejsou potřebné jen hmotné dárky
    • učit se úctě ke svým blízkým i ostatním lidem

     

    Okruhy činností:

    • pracovní a výtvarné činnosti – výrobek anděla, vánočního svícnu, vánočního přání, zdobení třídy a vánočního stromu 
    • hudební a rytmické činnosti
    • ranní kroužky, vyprávění zážitků, příprav, těšení, přání

     

     

    LISTOPAD

     

    LISTY, LÍSTKY, LÍSTEČKY

    „Listopad,listopad,

    lísteček  mi na dlaň spad,

    zlatý lístek z javora,

    zima už jde do dvora.“

    Témata:

    • Podzimní krása
    • Ospalé sluníčko
    • Naše tělo
    • Pečujeme o své zdraví

     

     

     

    Záměry: uvědomit si krásy podzimu, vnímat barvy podzimní přírody, vytvářet si hezký vztah k přírodě prostřednictvím zážitků /četba, říkanky, vyprávění o zvířátkách/ S podzimem přichází chladno, sluníčka je málo, proto musíme odolávat nemocem z prochladnutí – naše tělo potřebuje zásobu vitaminů, kterou najdeme v ovoci, bylinných čajích /vyprávění, příklady z všedního života/, základní pojmy týkající se biologického složení těla.

     

    Dílčí vzdělávací cíle /co chceme děti naučit, co mají poznat, s jakými hodnotami je chceme seznámit, jak budeme podporovat jejich samostatnost/:

    • poznávat, že příroda je neoddělitelnou součástí našeho života
    • rozvíjet estetické vnímání
    • zazpívat písničku, přednést básničku, vyslechnout pohádku
    • rozvíjet věku přiměřené znalosti o našem těle, jak o něj musíme pečovat v chladném období

     

    Okruhy činností:

    • vnímání podzimní krásy, poznávání lesních tajemství /co víme o lese, kdo tam bydlí, co má les rád, co mu vadí…../
    • tvoření – výrobky z přírodnin (sovičky, lesní skřítci, veselé muchomůrky)
    • říkanky s pohybem
    • zpěv, recitace, příběhy k tématu


     

    ŘÍJEN

    ČERVENÉ JABLÍČKO

                                                               "Když ručičky natáhneme,

    na jablíčka dosáhneme.

    Trhat zralá jablíčka,

    umí kluk i holčička.“

    Témata:

    • Vůně ovoce
    • Ovocná zahrada
    • Podzimní les
    • Zeleninová zahrádka

     

    Záměry: Při mnohostranných činnostech a prostřednictvím všech smyslů poznat ovocné plody a zeleninu, které podzimní období nabízí. Vést děti k obdivu a úctě k přírodě a jejímu umění dát možnost svým plodům dobře uzrát. Připomenout ty lidi, kteří se díky svému poslání postarají o stromy či kus svěřené půdy, protože nic nevyrůstá v přírodě samo. Dovést děti k poznání, že ovoce a zelenina není pouze „zboží“ v supermarketu. Seznamovat je s jejich významem pro zdraví člověka.

     

    Dílčí vzdělávací cíle /co chceme děti naučit, co mají poznat, s jakými hodnotami je chceme seznámit, jak budeme podporovat jejich samostatnost/:

    • manipulovat s drobnými předměty a s modelínou
    • učit se používat správně nůžky
    • naslouchat krátkým příběhům s podzimní tematikou
    • spolupracovat, vzájemně si pomáhat
    • seznámit se s tím, že ovoce a zelenina prospívají zdraví
    • vytvářet povědomí o důležitosti a nezastupitelnosti přírody

     

    Okruhy činností:

    • pohádky, říkanky s tématem ovoce a podzim
    • zpěv písní zaměřených na podzim
    • kresby, práce s přírodninami, modelování
    • pohybová improvizace a rytmizace písní
    • práce s obrázky

     

        

    ZÁŘÍ

    VÍTÁME VÁS VE ŠKOLCE

    Témata:

    • Poznáváme nové kamarády
    • Seznamujeme se s pravidly soužití ve třídě kapříků
    • Školka plná zábavy

     

    Dílčí vzdělávací cíle /co se děti mají naučit, co poznat, stanovení hodnot, se kterými chceme děti seznámit, metody vedení k samostatnosti/:

    • poznávat nové kamarády ve třídě kapříků
    • osvojit si základní pravidla chování  - ve vztahu k paní učitelce, k dětskému kolektivu
    • poznat svoji značku
    • podílet se na společném vytváření pravidel pro vzájemné soužití ve školce a chápat potřebu je zachovávat – pravidlo šnečkové, srdíčkové, košťátkové, ouškové, ručičkové, kytičkové a měsíčkové

     

    Okruhy činností:

    • volné hry ve třídě
    • pohybové hry, hry s říkadly
    • výtvarné činnosti, modelování
    • zpívání
    • rituály – ranní kroužky zaměřené na hry se jmény, vytváření pravidel umožňujících soužití skupiny v bezpečném a přátelském prostředí školky, upevňování hygienických návyků
    • svolávačky – pomáhají k vytvoření vzájemných kamarádských vztahů mezi dětmi

     

     

     

     

     

      

     


     

    Kategorie

    Počítadlo přístupu

    TOPlist

    Výběr třídy