Kapříci

    LEDEN

     

    RADOVÁNKY PANÍ ZIMY

     

                                                               „Leden, leden,

    přikryl vodu ledem.

    Tam, kde včera byly louže,

    tam to dneska pěkně klouže.“

     

    Témata:

    • Vánoční vzpomínání
    • Paní zima jede
    • Zimní radovánky

     

    Záměry: vést děti k objevování zimních krás, pozorování změn počasí, uvědomit si, jak počasí ovlivňuje naše oblékání, obohatit slovní zásobu. Poznat radosti, ale i problémy zimního období. Poznat a pojmenovat zimní sporty, vést děti k dobrým pocitům ze zimních radovánek – koulování, klouzání, stavění sněhuláků.

     

    Dílčí vzdělávací cíle /co chceme děti naučit, co mají poznat, s jakými hodnotami je chceme seznámit, jak budeme podporovat jejich samostatnost/:

     

    ·         vyprávět své zážitky

    ·         osvojit si elementární poznatky o zimním prostředí

    ·         získávat důležité informace a dovednosti v péči o své zdraví

    ·         spolupracovat, navzájem si pomáhat

    ·         udržovat pořádek

    ·         dodržovat dohodnutá pravidla

     

    Okruhy činností:

    • zpěv, recitace, pohádky, zimní příběhy
    • práce s obrázkovými knihami
    • výtvarné, pracovní a dramatické činnosti

     

     

     

    PROSINEC

    ADVENTNÍ ČAS

                                                               „Narodil se Ježíšek,

                                                               koupíme mu kožíšek,

    Hodně dlouhý, chlupatý,

    aby ho měl na paty.“

    Témata:

    • Andělský týden
    • Vánoční těšení
    • Narodil se Ježíšek

     

    Záměry: Integrovaný blok zahrnuje období 4 týdnů před Štědrým dnem. Děti se seznámí s českými lidovými vánočními tradicemi a zvyky. Blok se sestává ze tří částí, které přirozeně provázejí přípravy a těšení se na Vánoce. Při společném sdílení předvánočního období budeme posilovat prosociální cítění,  rozvíjet tvořivost, seznamovat se s vánočními koledami a básničkami.

     

    Dílčí vzdělávací cíle /co chceme děti naučit, co mají poznat, s jakými hodnotami je chceme seznámit, jak budeme podporovat jejich samostatnost/:

     

    ·         seznámit se s lidovými tradicemi a koledami

    ·         prožívat radost ze společného sdílení, ze zvládnutého a poznaného

    ·         učit se spolupracovat s ostatními

    ·         učit se novým dovednostem pracovním, výtvarným, hudebním a sociálním

    ·         poznávat zkušenost, že k obdarování nejsou potřebné jen hmotné dárky

    ·         učit se úctě ke svým blízkým i ostatním lidem

     

    Okruhy činností:

    • pracovní a výtvarné činnosti
    • hudební a rytmické činnosti, recitace
    • pohádky, příběhy, rozhovory
    • ranní kroužky, vyprávění zážitků, příprav, těšení, přání
    • příprava na vánoční besídku
    •  

    LISTOPAD

    LISTY, LÍSTKY, LÍSTEČKY

    „Listopad,listopad,

    lísteček  mi na dlaň spad,

    zlatý lístek z javora,

    zima už jde do dvora.“

    Témata:

    • Podzimní čarování
    • Ospalé sluníčko
    • Pečujeme o své zdraví

     

    Záměry: uvědomit si krásy podzimu, vnímat barvy podzimní přírody, vytvářet si hezký vztah k přírodě prostřednictvím zážitků /četba, říkanky, vyprávění o zvířátkách/ S podzimem přichází chladno, sluníčka je málo, proto musíme odolávat nemocem z prochladnutí – naše tělo potřebuje zásobu vitaminů, kterou najdeme v ovoci, bylinných čajích /vyprávění, příklady z všedního života/, základní pojmy týkající se biologického složení těla.

    Dílčí vzdělávací cíle /co chceme děti naučit, co mají poznat, s jakými hodnotami je chceme seznámit, jak budeme podporovat jejich samostatnost/:

    ·         poznávat, že příroda je neoddělitelnou součástí našeho života

    ·         rozvíjet estetické vnímání

    ·         zazpívat písničku, přednést básničku, vyslechnout pohádku

    ·         rozvíjet věku přiměřené znalosti o našem těle, jak o něj musíme pečovat v chladném období

    Okruhy činností:

    • vnímání podzimní krásy, poznávání lesních tajemství /co víme o lese, kdo tam bydlí, co má les rád, co mu vadí…../
    • kreslení, malování
    • pohybové činnosti
    • zpěv, recitace, příběhy k tématu

     

     

    ZÁŘÍ 2019

    VÍTÁME VÁS VE ŠKOLCE

    Témata:

    • Poznáváme nové kamarády
    • Seznamujeme se s pravidly soužití ve třídě kapříků
    • Školka plná zábavy

     

    Dílčí vzdělávací cíle /co se děti mají naučit, co poznat, stanovení hodnot, se kterými chceme děti seznámit, metody vedení k samostatnosti/:

    • poznávat nové kamarády ve třídě kapříků
    • osvojit si základní pravidla chování  - ve vztahu k paní učitelce, k dětskému kolektivu
    • poznat svoji značku
    • podílet se na společném vytváření pravidel pro vzájemné soužití ve školce a chápat potřebu je zachovávat – pravidlo šnečkové, srdíčkové, košťátkové, ouškové, ručičkové, kytičkové a měsíčkové

     

    Okruhy činností:

    • volné hry ve třídě
    • pohybové hry, hry s říkadly
    • výtvarné činnosti, modelování
    • zpívání
    • rituály – ranní kroužky zaměřené na hry se jmény, vytváření pravidel umožňujících soužití skupiny v bezpečném a přátelském prostředí školky, upevňování hygienických návyků
    Kategorie

    Počítadlo přístupu

    TOPlist

    Výběr třídy