Kapříci

    LEDEN

    RADOVÁNKY PANÍ ZIMY

    Témata:

    • Vánoční vzpomínání
    • Paní zima jede
    • Zimní radovánky

     

    Záměry: vést děti k objevování zimních krás, pozorování změn počasí, uvědomit si, jak počasí ovlivňuje naše oblékání, obohatit slovní zásobu. Poznat radosti, ale i problémy zimního období. Poznat a pojmenovat zimní sporty.

    Dílčí vzdělávací cíle /co chceme děti naučit, co mají poznat, s jakými hodnotami je chceme seznámit, jak budeme podporovat jejich samostatnost/:

    ·         vyprávět své zážitky z vánočního období, jaké dárky děti našly pod stromečkem

    ·         osvojit si elementární poznatky o zimním prostředí

    ·         získávat důležité informace a dovednosti v péči o své zdraví

    ·         spolupracovat, navzájem si pomáhat

    ·         udržovat pořádek

    ·         dodržovat dohodnutá pravidla – šnečkové, ouškové, košťátkové a ručičkové

    Okruhy činností:

    • zpěv, recitace, pohádky, zimní příběhy
    • práce s obrázkovými knihami
    • výtvarné, pracovní a dramatické činnosti s motivem zimy

     

     

    PROSINEC

    ADVENTNÍ ČAS

                                                               „Narodil se Ježíšek,

                                                               koupíme mu kožíšek,

    Hodně dlouhý, chlupatý,

    aby ho měl na paty.“

    Témata:

    • Předvánoční radovánky
    • Vánoční těšení
    • Narodil se Ježíšek

     

    Záměry: Integrovaný blok zahrnuje období 3 týdny před Štědrým dnem. Děti se seznámí s českými lidovými vánočními tradicemi a zvyky. Blok se sestává ze tří částí, které přirozeně provázejí přípravy a těšení se na Vánoce. Při společném sdílení předvánočního období budeme posilovat prosociální cítění, rozvíjet povědomí o důležitých lidských hodnotách /úcta, pokora, obdarování/, rozvíjet tvořivost, seznamovat se s vánočními koledami a básničkami. Děti se seznám s příběhem o narození Ježíška.

     

    Dílčí vzdělávací cíle /co chceme děti naučit, co mají poznat, s jakými hodnotami je chceme seznámit, jak budeme podporovat jejich samostatnost/:

    ·         seznámit se s lidovými tradicemi a koledami

    ·         prožívat radost ze společného sdílení, ze zvládnutého a poznaného

    ·         učit se spolupracovat s ostatními

    ·         poznávat lidské hodnoty – úcta, obdarování, empatie, pomoc

    ·         učit se novým dovednostem pracovním, výtvarným, hudebním a sociálním

    ·         poznávat zkušenost, že k obdarování nejsou potřebné jen hmotné dárky

    ·         učit se úctě ke svým blízkým i ostatním lidem

    Okruhy činností:

    • pracovní a výtvarné činnosti
    • hudební a rytmické činnosti, recitace
    • námětové hry
    • pohádky, příběhy,
    • ranní kroužky, vyprávění zážitků, příprav, těšení, přání

     

     

    LISTOPAD

    LISTY, LÍSTKY, LÍSTEČKY

    Témata:

    • Podzimní kouzlení
    • Ospalé sluníčko

     

    Záměry: uvědomit si krásy podzimu, vnímat barvy podzimní přírody, vytvářet si hezký vztah k přírodě prostřednictvím zážitků /četba, říkanky, vyprávění o zvířátkách/

    Dílčí vzdělávací cíle /co chceme děti naučit, co mají poznat, s jakými hodnotami je chceme seznámit, jak budeme podporovat jejich samostatnost/:

    ·         poznávat, že příroda je neoddělitelnou součástí našeho života

    ·         rozvíjet estetické vnímání

    ·         zazpívat písničku, přednést básničku, vyslechnout pohádku

    ·         počítání do deseti, dny v týdnu, adresa bydliště

    ·         rozvíjet věku přiměřené praktické dovednosti  - držení příboru,zapínání na zip, srovnání oblečení – kalhoty a rukávy u triček, nazouvání bot (pravá a levá)

    ·         upevňovat hezké vztahy k ostatním dětem

     

    Okruhy činností:

    • vnímání podzimní krásy, poznávání lesních tajemství /co víme o lese, kdo tam bydlí, co má les rád, co mu vadí…../
    • kreslení, malování
    • pohybové činnosti
    • zpěv, recitace, příběhy k tématu
    • dramatizace pohádek – O velké řepě, Boudo, budko

     

     

    ŘÍJEN

    Témata:

    • Vůně podzimního ovoce
    • Sklízíme zeleninu ze zahrádky
    • Zvířátka se připravují na zimu

     

    Záměry: Při mnohostranných činnostech a prostřednictvím všech smyslů poznat ovocné plody, které podzimní období nabízí. Vést děti k  úctě k přírodě a jejímu umění dát možnost svým plodům dobře uzrát. Dovést děti k poznání, že ovoce a zelenina není pouze „zboží“ v supermarketu. Seznamovat je s jejich významem pro zdraví člověka. Příroda se připravuje k zimnímu odpočinku a s ní i zvířata – četba jednotlivých příběhů ze života zvířat volně žijících v přírodě.

    Dílčí vzdělávací cíle /co chceme děti naučit, co mají poznat, s jakými hodnotami je chceme seznámit, jak budeme podporovat jejich samostatnost/:

    ·         manipulovat s drobnými předměty a s modelínou

    ·         učit se používat správně nůžky

    ·         naslouchat krátkým příběhům

    ·         spolupracovat, vzájemně si pomáhat

    ·         seznámit se s tím, že ovoce a zelenina prospívají zdraví

    ·         vytvářet povědomí o důležitosti a nezastupitelnosti přírody

    Okruhy činností:

    • pohádky, říkanky s tématem podzimu
    • kresby, malby, modelování
    • zpěv, recitace
    • práce s obrázky, s literárními texty

                        

     

     

    ZÁŘÍ 2018

    VÍTÁME VÁS VE ŠKOLCE

    Témata:

    • Poznáváme nové kamarády
    • Seznamujeme se s pravidly soužití ve třídě kapříků
    • Školka plná zábavy

     

    Dílčí vzdělávací cíle /co se děti mají naučit, co poznat, stanovení hodnot, se kterými chceme děti seznámit, metody vedení k samostatnosti/:

    • poznávat nové kamarády ve třídě kapříků
    • osvojit si základní pravidla chování  - ve vztahu k paní učitelce, k dětskému kolektivu
    • poznat svoji značku
    • podílet se na společném vytváření pravidel pro vzájemné soužití ve školce a chápat potřebu je zachovávat – pravidlo šnečkové, srdíčkové, košťátkové, ouškové, ručičkové, kytičkové a měsíčkové

     

    Okruhy činností:

    • volné hry ve třídě
    • pohybové hry, hry s říkadly
    • výtvarné činnosti, modelování
    • zpívání
    • rituály – ranní kroužky zaměřené na hry se jmény, vytváření pravidel umožňujících soužití skupiny v bezpečném a přátelském prostředí školky, upevňování hygienických návyků
    Kategorie

    Počítadlo přístupu

    TOPlist

    Výběr třídy