Vodníci

     

     

    Listopad   2018/2019

     

    TÉMATA:

    VÍTR A DÉŠŤ

    Pozorujeme změny v počasí, umíme vyjmenovat znaky podzimu

    Opakujeme barvy a umíme je rozpoznat

    Rozvíjíme jemnou motoriku a osvojujeme si výtvarné techniky (artefiletika, zapouštění barev, rozfoukávání, stříhání, lepení aj.)

    Učíme se správně dýchat pomocí dechových cvičení, uvolňujeme jemnou motoriku mluvidel, nacvičujeme rytmický doprovod na tělo

    Procvičujeme paměť

     

    Výtvarné činnosti: Dráček na špejli, kaluže, deštník a holínky

    Básničky: „Déšť“

    Písničky: „Vyletěl si pyšný drak, Foukej, foukej větříčku, Prší, prší aj.

     

    MOJE TĚLO

    Umíme pojmenovat části těla a vím, kde se nachází

    Vím, jak se jmenují jednotlivé prsty na rukou

    Učím se pojmenovat chutě (slané, sladké, kyselé a hořké) a umím je rozpoznat

    Cviky zejména na plosky nohou a protažení svalů zad

    Procvičujeme paměť a zpíváme s pohybem

    Rozvoj sluchového a hmatového vnímání

     

    Výtvarné činnosti: Skupinová práce - obkreslovaní těla, pracovní listy

    Básničky: „Prsty“

    Písničky: „Hlava, ramena, kolena, palce

     

    JÁ A MOJE ZDRAVÍ

    Víme, co je dobré pro moje zdraví, snažíme se o něj správně pečovat

    Umíme se správně obléknout (proměnlivé počasí)

    Dodržujeme správnou hygienu, abychom předcházeli nemocem

    U pana doktora se umíme slušně chovat a nebojíme se ho

    Učíme se pečovat o své zuby, abychom neměli kazy

     

    Výtvarné činnosti: Moje zoubky

    Básničky: „Čistím zoubky řízy říz“

    Písničky: „Doktora se nebojíme“

     

    Říjen   2018/2019

    RUKU V RUCE S PŘÍRODOU

    Když jsou hrušky otrhané

    Charakteristika „babího léta“.

    -          Četba s převyprávěním příběhu (procvičování logopedické výslovnosti, plynulé vyjadřování se) „Jakub a babí léto. Jak pavouček cestoval. Jablíčko“.

    -          Hudební, pohybové a výtvarné ztvárnění deště, deštíku, lijáku.                                             

    -          Písně: „ Těžký život ježků.  Podzim.   Jaro,léto, podzim, zima“.

    -          Roční období, rozmary počasí a jeho vliv na člověka a přírodu. Jak vzniká déšť? Co je to mlha, jinovatka?

    -          Jak se v kterém ročním období (dle počasí) oblékat. Nácvik-knoflíky, zipy.                          

    -          Já a moje tělo, uvědomění si vlastního těla-lokomoční činnosti, vycházky do okolí.

    -          Pozorování měnící se přírody. Znaky, barvy podzimu (hnědá, oranžová, žlutá, červená). Stěhovaví ptáci, houfování. Sklizeň ovoce a zeleniny.

    -          Hádanky.

    -          Pracovní listy: geometrické tvary, přiřazování, smyslové vnímání,…

    -          Zdravotní cvičení : cviky na plosky nohou, úchopy.

                                         „Vycházka do lesa“

    -          Opakování, procvičování stran Levá-pravá (prosím o procvičování i s rodiči).

    -          Výtvarné činnosti : Navlékání korálků (přírodniny)

                                                Ježek ( koláž)

                                                Ovoce, zelenina (muchláž J ).      

                                                List ( zapouštění barev, klovatina)

                                                List (frotáž –zvýraznění struktury listu přes papír)

                                                Keře (foukaná technika, přírodniny).

                                                Vlaštovka (kresba-šablona)

                                                Myška (modelína, přírodniny)

    -          Dětské hry na podzim- pouštění draka.

    ZÁŘÍ  2018

     

    PO PRÁZDNINÁCH VE ŠKOLCE - RODINA

    -         Seznámení se s novými kamarády.

    -         Vzájemné poznávání s pravidly školky, s hračkami.

    -         Přátelské vztahy, bezpečnost.

    -         Rozhovory o prázdninách, o kamarádech, o rodině (komunikace, prověření výslovnosti).

    -         Zahrajeme si námětové hry „Poznej svoji značku. Na jména. Na barvy. Na domácnost.“

    -         Pohybové činnosti „Cesta do školky“ s říkankou.

    -         Přečteme si (příběh) -  Jak se zdravíme. Půjčujeme si hračky.

    -         Naučíme se básničku „O školce. Kamarád. Rodina.“

    -         Nakreslíme si svoji značku.                                                               

    -         Osvěžíme si rituál „Veselé ranní přivítání.“

    -         Formou her a pracovních listů si řekneme o respektování, chování k druhým.

    -         Budeme si povídat o vztazích k rodičům, sourozencům. Kdo jak doma rodičům pomáhá.

    -         Připomeneme si pravidla „slušného“ chování – zdravení, děkování, ohleduplnost…

    -         Vytvoříme si „Náš dům.“   

    budeme chodit na procházky, dbát na bezpečnost a to i v MŠ.   

    Kategorie

    Počítadlo přístupu

    TOPlist

    Výběr třídy