Vodníci

     

    ČERVEN 2020

    TÉMA : HURÁ NA PRÁZDNINY

     

    ·         CESTOVÁNÍ – VÝLETY A BEZPEČNOST

    ·         KRÁSY ŽIVÉ A NEŽIVÉ PŘÍRODY

    ·         LOUČÍME SE S MATEŘSKOU ŠKOLKOU – co umím, znám, dovedu a chci.

     

    V červnu děti pomocí atlasů a encyklopedií procestují svět. Získají znalosti o odlišnostech různých

    kultur celého světa. Zároveň si  upevní znalosti o tom, kde  žijí a o České republice.

    Čekají nás rozhovory na téma bezpečného chování při jízdě na kole nebo při koupání.

    I nadále si budeme všímat přírodních změn při procházkách  i pobytu na zahradě.

    V tomto měsíci se rozloučíme s předškoláky a budeme si upevňovat vše, co jsme se za celý rok

    naučili z jednotlivých oblastí Rámcově vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání.

     

    Vzdělávací cíle:

    ·         mít povědomí o existenci ostatních kultur a národností

    ·         seznamování s místem a prostředím, ve kterém dítě žije a vytváření pozitivního vztahu k němu

    ·         rozvoj mluvního projevu, umět se domluvit slovy i gesty, improvizovat

    ·         rozvoj schopnosti sebeovládání

    ·         respektovat druhého

    ·         poznávání sebe sama, rozvoj pozitivních citů ve vztahu k sobě (uvědomění si vlastní identity, získání sebevědomí, sebedůvěry, osobní spokojenosti)

    ·         získání schopnosti záměrně řídit svoje chování a ovlivňovat vlastní situaci

    ·         rozvoj pohybových schopností

    ·         koordinace a rozsah pohybu

     

    Očekávané výstupy:

    ·         znát základní údaje o České republice a místě svého bydliště

    ·         zaměřovat se na to, co je z poznávacího hlediska důležité

    ·         zachycovat skutečnosti ze svého okolí a výtvarně či slovně je vyjádřit

    ·         zvládat jemnou motoriku, ovládat různé pracovní nástroje

    ·         samostatně řešit nové situace, nalézat nová řešení

    ·         odmítnout komunikaci, která je dítěti nepříjemná

    ·         ukončení školního roku, rozloučení s předškoláky

    ·         uplatňovat své individuální potřeby a respektovat potřeby jiného dítěte

    ·         těšit se z hezkých společných zážitků a prožitků

    ·         přijímat úspěch i neúspěch

    ·         spolupracovat s ostatními


    KRÁSNÉ   LÉTO

    KVĚTEN 2020

     

    KDYŽ VŠECHNO KVETE

    PODTÉMATA:

    ·           A MOJE RODINA – Máme se rádi s tátou a mámou, DEN MATEK

    ·         MÍSTO KDE ŽIJEME  - NA NAŠÍ ZAHRÁDCE A NA POLI

    ·         ZKOUMÁME   SVĚT  A ZVÍŘATA

    ·         CO DĚLÁME CELÝ DEN

     

     

    POPIS VZDĚLÁVACÍHO BLOKU

     

    Tento měsíc budeme si povídat o tom, co pro nás znamená rodina, jak je důležité si vzájemně pomáhat.

    Dítě by mělo chápat vztahy a rozdíly mezi oběma pohlavími v rodinách, vazby mezi blízkou a širší rodinou – rodiče, prarodiče, sourozenci, teta, strýc.....

    Všechno kvete – zaměříme se nejen na význam včel, motýlů a čmeláků, ale také na škůdce a jak proti nim můžeme zasáhnout. Dále budou do tématu zahrnuty i pranostiky, přísloví  a pořekadla  – vliv počasí na úrodu.

    Jakou zeleninu a ovoce pěstujeme na zahrádce, co roste na polích . Procvičíme druhy zeleniny i ovoce a dále v návaznosti  zmíníme i jejich vliv na naše zdraví – tedy zdravý životní styl

    Při procházkách budeme pozorovat nejen změny v přírodě, ale také zvířata.

    Co děláme celý den – ve školce dopoledne, v poledne, odpoledne – toto téma je zaměřeno na organizaci běžného dne. Obsahuje aktivity , se kterými se děti pravidelně setkávají doma i ve školce. Cílem je orientace v čase i v prostoru.

     

    Vzdělávací cíle:

    ·         spontánní hra

    ·         výtvarné hry

    ·         manipulační činnosti a jednoduché úkony s předměty, pomůckami

    ·         činnosti zajišťující spokojenost, radost a pohodu

    ·         poslech pohádek a příběhů obohacující citový život

    ·         hry na téma rodina a přátelství

    ·         artikulační, řečové, sluchové a rytmické hry, hry se slovy, slovní hádanky

    ·         zdravotně zaměřené činnosti (vyrovnávací, protahovací, uvolňovací, dechová, relaxační cvičení)

    ·         konstruktivní a grafické činnosti

    ·         hudební a hudebně pohybové hry a činnosti , recitace, dramatizace a zpěv

    ·         výroba dárků a přání pro maminku

    ·         jaká je maminka (učit se používat přídavná jména)

    ·         činnosti zaměřené na poznávání sociálního prostředí, v němž dítě žije

    ·         členové rodiny a vztahy mezi nimi

    ·         příprava na rozloučení s předškoláky

     

          I nadále budeme :

    ·         rozvíjet komunikační dovednosti a kultivovaný projev

    ·         Rozvíjet respekt a přizpůsobivost ve vztahu k druhému

    ·         Upevňovat pocit sounáležitosti s živou a neživou přírodou

    ·         Cvičit paměť, pozornost, představivost

    ·         Rozvíjet estetické dovednosti při malování, recitování a zpívání



     

    BŘEZEN 2020

     

    HLAVNÍ TÉMA:     Březen – za kamna vlezem

    PODTÉMATA:        - Měsíc knihy : Z pohádky do pohádky

    - Jaro na zahrádce

    - Brzy půjdu k zápisu


     

    POPIS VZDĚLÁVACÍHO BLOKU

    V březnovém vzdělávacím bloku si děti prohloubí čtenářskou pregramotnost a zájem o literaturu, vyrobí si vlastní knihu , budou trávit více času v přírodě, kde si prohloubí nejen znalosti týkající se přírody a svého okolí, ale i fyzickou zdatnost. Čekají  je pěší výlety, při nichž lze pozorovat změny v přírodě v tomto období. I nadále zaměříme pozornost na zdokonalování a procvičování dovedností spojených se zápisem do školy. Koncem měsíce se budou podrobně seznamovat se zvyky a tradicemi blížících se Velikonoc.

     

    Vzdělávací cíle:

    ·         rozvoj interaktivních a komunikativních dovedností

    ·         rozvoj řečových schopností a jazykových dovedností receptivních (vnímání, naslouchání, porozumění) i produktivních (výslovnosti, vytváření pojmů, mluvního projevu, vyjadřování)

    ·         rozvoj, zpřesňování a kultivace smyslového vnímání, přechod od konkrétně názorného myšlení k myšlení slovně-logickému (pojmovému), rozvoj paměti a pozornosti

    ·         posilování přirozených poznávacích citů , zvídavosti, zájmu, radosti z objevování

    ·         rozvoj fyzické i psychické zdatnosti

    ·         pozorování změn, které se dějí s přírodou na jaře

    ·         rozvoj hrubé a jemné motoriky ruky a hrubé motoriky těla

    ·         rozvoj poznatků, schopností a dovedností umožňujících pocity, získané dojmy a prožitky vyjádřit

     

    Vzdělávací nabídka:

    ·         pohybové hry a hudebně-pohybové hry

    ·         charakteristické znaky jara – změny v přírodě

    ·         první jarní květiny – pojmenování, části rostlin, vzhled; co potřebují rostliny k růstu

    ·         rozlišování barev i jejich odstínů

    ·         zapojení všech smyslů

    ·         přirozené poznávání přírodního okolí, sledování rozmanitostí a změn v přírodě kladení otázek a hledání odpovědí – encyklopedie

    ·         činnosti zaměřené k seznamování se s elementárními číselnými a matematickými pojmy a symboly grafomotorická cvičení a pracovní listy

    ·         vycházky do probouzející se přírody

    ·         smyslové hry, nejrůznější činnosti zaměřené na rozvoj a cvičení postřehu a vnímaní, koncentrace pozornosti a paměti

    ·         záměrné pozorování běžných objektů a předmětů, určování a pojmenovávání jejich vlastností a funkcí

    ·         knihy a obrázky k dané tématice

    ·         tvorba vlastní knížky

    ·         učíme se o mláďatech

    ·         psychomotorické hry

     

    ÚNOR 2020

    MASOPUST A RADOVÁNKY
    DOPRAVA , ČÍM CESTUJEME – BEZPEČNOST
    ZIMNÍ PŘÍRODA – SVĚT KOLEM NÁS
     
    Popis vzdělávacího bloku:
    Únorový vzdělávací blok se nese v duchu Masopustu a různého veselí. Děti si rozvíjí tvořivost a fantazii, vyrábí si vlastní masky, které mohou předvést na masopustním karnevalu. Zkouší si různá povolání, učí se vážit si práce druhých. 
    Při tématu o dopravě budeme na vycházkách trénovat přecházení přes silnici, jak se chováme v hromadných dopravních prostředcích
    čím cestujeme a jak, kam a čím se můžeme dopravit
    zaměříme se na poznávání světa kolem nás, tzn. učíme se vnímat nejen prostor kolem nás, ale i v celém okolí.
    I nadále budeme trénovat orientaci v čase, co máme za den, za měsíc a jakou část dne právě máme.
     
    Vzdělávací cíle:
    zdokonalování dovednosti v oblasti jemné i hrubé motoriky, koordinace (ruka – oko)
    vytváření prosociálních postojů
    schopnost kooperace při práci ve skupině
    rozvoj fyzické i psychické zdatnosti 
    rozvoj pohybových schopností a zdokonalování dovedností v oblasti hrubé i jemné motoriky (koordinace a rozsah pohybu, dýchání, koordinace ruky a oka apod.), ovládání pohybového aparátu a tělesných funkcí 
    námětové hry a činnosti
    seznamování s pravidly chování ve vztahu k druhému
    chápat, že svět je proměnlivý, vše se vyvíjí a vzájemně se ovlivňuje 
    rozvoj společenského i estetického vkusu – seznamovat s masopustními tradicemi a zvyky 
     
    Vzdělávací nabídka: 
    lokomoční pohybové činnosti (chůze, běh, skoky a poskoky, lezení), nelokomoční pohybové činnosti (změny poloh a pohybů těla na místě) 
    manipulační činnosti a jednoduché úkony s předměty, pomůckami, nástroji, náčiním 
    výroba masek 
    malování, kreslení, pracovní aktivity 
    cvičení organizačních dovedností
     

     

    MĚSÍČNÍ PLÁN AKTIVIT  -  LEDEN 2020

    Témata:

    Lidové zvyky a tradice – Tři králové, masopusty

    Zimní sporty - bezpečnost

    Povolání

     

    POPIS VZDĚLÁVACÍHO BLOKU

    Nový rok začínáme hledáním správného místa pro nové hračky. Děti čeká projekt týkající se Tří králů, seznámí se s tradicemi masopustů.

    I nadále budou rozvíjet senzomotorické činnosti, budou se připravovat na zápis ve škole, samy si vyzkouší prostřednictvím hry, jaké je to být žákem. Radují se a experimentují se sněhem a učí se, jak se při hrách venku bezpečně chovat a jak se správně oblékat. Znají dny v týdnu a budou se učit měsíce. V tomto měsíci také začneme s Maxíkem – stimulačním  programem pro předškoláky.

     

    Vzdělávací cíle:

    ·         další prohlubování poznatků o vlastním těle (zdraví, oblékání)

    ·         rozvoj všech pregramotností, jazykových dovedností

    ·         rozvoj prosociálního vnímání

    ·         vytváření základů pro práci s informacemi

    ·         rozvoj schopností sebeovládání

    ·         vytváření pozitivního vztahu k učení a ke škole

    ·         rozvoj logického myšlení

    ·         kognitivní činnosti

     

    Vzdělávací nabídka:

    ·         projekt – půjdu do školy

    ·         tradice, zvyky Tříkrálového svátku , masopusty

    ·         pohybová cvičení a hry

    ·         hry na sněhu a se sněhem na školní zahradě (v okolí MŠ)

    ·         experimentování s vodou, sněhem a ledem

    ·         básničky, písničky se zimní tematikou

    ·         druhy zimních sportů - bezpečnost

    ·         dny v týdnu, měsíce


     

    MĚSÍČNÍ PLÁN AKTIVIT  -  PROSINEC 2019

    ·        ZIMNÍ KRÁLOVSTVÍ

    ·        ČERT A MIKULÁŠ

    ·        VÁNOCE – TRADICE A ZVYKY

    POPIS VZDĚLÁVACÍHO BLOKU

    Tento kouzelný adventní čas děti prožijí prostřednictvím kooperativního a prožitkového učení. V tomto měsíci je budou provázet každým dnem tradice a zvyky spojené s tímto obdobím. Na návštěvu k nám zavítá Mikuláš se svými pomocníky a děti se budeme muset zamyslet nad tím, jací jsou, jak se chovají k ostatním a ukáží, co umí. Budou rozvíjet, mimo jiné, komunikační dovednosti, volní vlastnosti a rodiče obohatí o kulturní zážitek naší Vánoční besídkou. Naučí se dělit se s kamarády a radovat ze společných dárků od Ježíška.

    Vzdělávací cíle:

    ·         rozvíjet schopnost vytvářet a upevňovat vztah k rodině, kamarádům a svému okolí

    ·         vnímání pocitu sounáležitosti nejen v rodině, ale i ve školce

    ·         vytvoření povědomí o mezilidských morálních hodnotách

    ·         navození atmosféry klidu a souznění s okolím

    ·         poznávat, že vlastním jednáním lze druhého potěšit

    ·         vytváření spolupráce celé třídy při nácviku na vánoční besídku

    ·         zdokonalování v oblasti hrubé motoriky

    ·         rozvoj kultivovaného projevu

    ·         zapamatovat si a naučit zpaměti krátký text

    ·         vybavit si naučené

    ·         rozvoj společenského i estetického vkusu

    ·         rozvoj pozitivního vztahu ke kultuře a umění

    ·         učit se samostatně projevovat a vyjadřovat své city a postoje

    ·         seznamovat se s tradicemi a lidovými zvyky

    ·         rozvoj schopnosti sebeovládání

     

    Vzdělávací nabídka:

    ·         projekt – moje rodina

    ·         adventní tradice a zvyky

    ·         námětové hry – tematicky zaměřené

    ·         cvičení sebekontrole a sebeovládání

    ·         vyprávění o tom, jaké jsou naše vánoční zvyky

    ·         zpěv vánočních písní a koled

    ·         výroba vánoční výzdoby

    ·         společné zdobení vánočního stromečku

    ·         přípravy a realizace vánoční besídky pro rodiče

    ·         pozorování vánoční výzdoby v obci

    ·         činnosti nejrůznějšího zaměření vyžadující (umožňující) samostatné vystupování

    ·         zpěv, recitace, dramatizace a využití hudebních nástrojů (vánoční besídka)

    ·         hra s novými hračkami – prohlubování vzájemných vztahů

     

    MĚSÍČNÍ PLÁN AKTIVIT  -  LISTOPAD 2019

    JÁ A MOJE TĚLO

    • Jednotlivé části těla
    • Jak tělo funguje?
    • Ochrana zdraví
    • Nadcházející advent

     

    Obsahem listopadového bloku je lidské tělo. Toto téma jsme zmínili  již v měsíci říjnu, kdy jsme se zaměřili na zdravý  životní styl.

    Lidskému tělu se budeme tentokrát věnovat více do hloubky. Poznáme jak tělo funguje a  jak bychom se měli o sebe starat. Na konci měsíce se budeme věnovat také blížícímu se adventu a tradicím s ním spojených.

    Vzdělávací cíle

    ·         uvědomění si vlastního těla

    ·         rozvoj pohybových dovedností ( koordinace pohybu, rovnováha, rozvoj hrubé a jemné motoriky,

    ·         dýchání, koordinace ruky a oka apod.)

    ·         rozvoj užívání všech smyslů

    ·         rozvoj kooperativních dovedností, fyzické a psychické zdatnosti

    ·         seznamování se s fungováním těla

    ·         vytvoření zdravého vztahu k vlastní osobě

    ·         osvojení si poznatků a dovedností důležitých k podpoře zdraví, bezpečí

    ·         vytváření zdravých životních návyků a postojů, jako základu zdravotního životního stylu

     

    Kompetence

    Dítě umí pojmenovat části lidského těla

    ·         má vytvořen zdravě pozitivní vztah k vlastnímu tělu

    ·         umí vyhodnotit, co je pro zdraví člověka důležité a co nebezpečné

    ·         má upevněné základní hygienické a sebeobslužné návyky

    ·         koordinuje pohyby, umí napodobit jednoduchý pohyb,  umí sladit pohyb s rytmem, s hudbou

    ·         má povědomí o významu péče o čistotu a zdraví,o významu aktivního pohybu a zdravé výživy

    ·         zachovává správné držení těla

    ·         ví, o odlišnostech mezi dětmi a dospělými lidmi

    ·         vnímá a rozlišuje pomocí smyslů

    ·         koordinuje své pohyby, zvládá jemnou motoriku (umí zacházet s předměty denní potřeby, s drobnými           pomůckami,tužkami, barvami, nůžkami, papírem, modelovací  hmotou )

    ·         umí vnímat potřeby druhého, pomáhat,  pečovat

     

     Činnosti

    ·         pojmenováváme části těla na sobě i na kamarádovi

    ·         sledujeme, jak tělo funguje

    ·         učíme se co je  pro zdraví a bezpečnost důležité – modelové situace

    ·         učíme se prostřednictvím smyslových a psychomotorických her znalosti o vlastním těle

    ·         hrajeme lokomoční a pohybové hry

    ·         využíváme atlasů a dětských encyklopedií pro hledání informací o lidském těle

    ·         zkoušíme si relaxační cviky

    ·         rozdělujeme činnosti, které jsou pro zdraví člověka vhodné a co poškozuje, učíme se jak předcházet úrazům

    ·         umíme pomoci kamarádovi

     

    MĚSÍČNÍ PLÁN  -  ŘÍJEN 2019

    Téma: Co přináší podzim

     

    ·        Vítr a déšť

    ·        Podzim na poli, na zahradě, v lese

    ·        Já a moje zdraví

    ·        Rekapitulace naučeného

     

    Popis vzdělávacího bloku:

    Cílem říjnového vzdělávacího bloku je znalost ročních období a jejich typických znaků,  pozorování podzimních změn v přírodě.  Poznávají plody podzimu. Příprava  na Halloween. Děti se učí  vnímat vlastní tělo, používat všechny své smysly, rozpoznat co našemu tělu prospívá a co zdraví škodí.

     

    Vzdělávací cíle:

    ·         poznávání a orientování se v blízkém okolí

    ·         vnímání a pozorování změn v přírodě

    ·         získat nové poznatky o živé i neživé přírodě

    ·         osvojení si poznatků o vlastním těle a jeho základních funkcích

    ·         osvojit si zdravé životní návyky

    ·         rozvíjení jemné i hrubé motoriky

    ·         rozvoj psychické i fyzické zdatnosti

    ·         rozvoj kooperativních dovedností

    ·         seznámení dětí s kulturou, uměním a tradicemi

    ·         rozvoj tvořivosti (tvořivého myšlení, řešení problémů, tvořivého sebevyjádření)

    ·         rozvoj logického myšlení

    ·         učit se spolupracovat ve všech oblastech

    Vzdělávací nabídka: 

    ·         Halloween

    ·         Lidské tělo- co nám prospívá a škodí

    ·         vycházky do přírody

    ·         přímé pozorování přírodních objektů

    ·         sběr podzimních plodů k poznávání a výtvarným činnostem

    ·         podzimní práce na zahrádce

    ·         smyslové a psychomotorické hry

    ·         lokomoční a pohybové činnosti

    ·         využití knížek, obrázků, fotografií

    ·         rozvoj matematických představ

    ·         rozvoj grafomotorických dovedností

    ·         manipulační činnosti a úkony s předměty

    ·         hry zaměřené ke cvičení různých forem paměti

     

    MĚSÍČNÍ PLÁN  -  ZÁŘÍ 2019

    Témata:

    AHOJ KAMARÁDI

    BEZPEČNOST VE ŠKOLCE

     

     

    Popis vzdělávacího bloku:

    Cílem zářijového vzdělávacího bloku je co nejpříjemnější adaptace nových dětí v novém prostředí mateřské školy, seznámení se s novými kamarády, učitelkami, poznávání prostředí školky a jejího okolí, vytvoření si společných pravidel bezpečného chování, seznámení se s režimem dne a jeho postupné přijetí, zapojení stávajících dětí do procesu adaptace jejich nových kamarádů.

     

    Vzdělávací cíle:

    ·         přirozené zapojení dětí do režimu třídy

    ·         přijmout nové  kamarády

    ·         podporovat prosociální chování

    ·         znát bezpečně prostory MŠ, které využívají

    ·         učit se kde mají hračky své místo

    ·         rozvíjet citovou samostatnost, schopnost samostatně se  rozhodovat

    ·         osvojit si základní hygienické návyky

    ·         rozvíjet představivost a fantazii

    ·         osvojit si věku přiměřené praktické a tělesné dovednosti

               

    Vzdělávací nabídka:

    ·         aktivity vhodné pro přirozenou adaptaci dítěte v prostředí mateřské školy

    ·         společné upevňování pravidel chování v prostředí MŠ

    ·         činnosti zaměřené na porozumění pravidlům vzájemného soužití a chování

    ·         procházky a seznamování se s okolím MŠ

    ·         činnosti podporující pochopení a přijetí režimu dne

    ·         volné hry na zahradě

    ·         vyprávění vlastních zážitků z prázdnin

    ·         říkanky, básničky

    ·         seznamovací komunitní kruh – rozhovory, spontánní hry

    ·         výtvarné činnosti

    ·         pohybové hry

     

     

     

     

     

    Kategorie

    Počítadlo přístupu

    TOPlist

    Výběr třídy