Žabičky

    KVĚTEN 2021 

      MOJE RODINA, MŮJ DOMOV
     
    ZÁMĚR :
    - posilování prosociálního chování ve vztahu k ostatním lidem
    - rozvoj schopností žít ve společenství ostatních lidí, vytvářet citové vztahy, city prožívat
    - seznámení s místem a prostředím ve kterém žijeme
    - osvojení poznatků o naší vesnici, rozdíly  vesnice X město
     
    CÍLE :
    -vyjádření , co je rodina a její význam
    - chovat se citlivě a ohleduplně ke všem příslušníkům rodiny
    - znát jména rodičů, prarodičů
    - znát jméno vesnice ve které žijeme , její okolí
    - schopnosti vyjádřit pocity, dojmy a prožitky
     
    ČINNOSTI :
    - námětové hry a činnosti
    - výtvarné a pracovní činnosti
    - rozvoj pohybových dovedností, hrubé i jemní motoriky
    - skládání z papíru  - domek 
    - činnosti na rozvoj koordinace ruka / oko
    - výroba dárku pro maminku
    - básně a říkanky s pohybem
     

      DUBEN 2021

     
     ZÁMĚR : 
     - seznámení s tradicemi Velikonoc a pálení čarodějnic, lidovými zvyky. 
     - příjemně prožívat svátky jara
     - seznámení s domácími a hospodářskými zvířaty - rozdíly - domácí máme na mazlení :-) , hospodářská nám slouží k užitku
     - vytvářet kladný vztah ke zvířatům, jak se o ně staráme
     - poznat a umět pojmenovat jejich mláďata
     
     
    CÍLE :
     - osvojení si elementárních poznatků o lidových tradicích a zvycích
     - obohacení slovní zásoby, naučit se vnímat příběh
     - rozlišení dobra a zla, vyvodit ponaučení
     - zapamatovat si krátké příběhy, říkanky
     - vážit si života ve všech jeho formách
     
    ČINNSTI :
     - výrobky v dílničkách - zdobení vajíček, velikonoční přáníčka, velikonoční naučná stezka...
     - cvičení a napodobování zvířat, tvoření dvojic - kdo k sobě patří
     - výrobky z papíru - skládání origami zvířátek 
     - pracovní a grafomotorické listy s jarní a zvířecí tématikou
     - výtvarné a pracovní činnosti
     - říkanky o zvířátkách 
     - čarodějnický rej v mš
     

    BŘEZEN 2021  

    - utváření vztahu k přírodě, pozorování změn, seznamování se s některými tradicemi a zvyky vážících  se k jarnímu období
    - uvědomění si rozmanitosti světa, probouzení se přírody
    - podvědomě utvářet kladný vztah  přírodě a její ochraně
    - seznámit se s prvními  jarními květinami, domácími zvířaty a jejich mláďaty
     
    CÍLE :
    - upevňovat pocit sounáležitosti s živou i neživou přírodou 
    - osvojit si elementární poznatky o lidových tradicích a zvycích
    - vnímat rozmanitosti a pestrost přírody
    - vytvářet kladný vztah k přírodě a všemu živému
     
    ČINNOSTI: 
    - rozhovory o jarním období, o změnách v přírodě které s příchodem jara nastávají
    - hry na probouzení jara - využití všech smyslů
    - pracovní a grafomotorické listy s jarní tématikou
    - výrobky z papíru - skládání
    - pohybové hry 
    - četba z knihy "Hádám, hádáš, hádáme"


     

         ÚNOR 2021

     

    ZÁMĚR : 

    - rozvoj a užívání všech smyslů

    - rozvoj pohybových dovedností v oblasti jemné i hrubé motoriky

    - umět využívat sněhu a ledu při volných hrách, zjistit jak vzniká sníh, učit děti vytvářet různé objekty ze sněhu, poznávat radosti zimního období

    - sledovat a určovat typické znaky zimy

     seznámit děti s různými druhy sportů, umět je popsat a vhodně  napodobovat ,vnímat a esteticky oceňovat přírodní prostředí v zimě

    - seznámení s některými tradicemi v období masopustu, společně prožívat radost a veselí

    - karneval v MŠ

    CÍLE :

    - umět se vyjadřovat a sdělovat své prožitky

    - soustředěně pozorovat, zkoumat, objevovat

    - umět spolupracovat a domluvit se s kamarády, naslouchat druhému

    - radostně prožívat společné aktivity

     

    ČINNOSTI:

     -hry na sněhu uvědomit si jeho vlastnosti a umět ho vhodně využít při hrách

    - poslech čtených pohádek

    - kolektivní práce - výzdoba třídy

    - rozhovory o zimě, zimních sportech, masopustu

    - uspořádání karnevalu

    - konstruktivní hry, stavebnice, velké puzzle

    - pracovní a grafomotorické listy k danému tématu

     

    LEDEN 2021

     
    ZÁMĚR  :
     -  charakterizovat zimní období a činnosti, které k tomuto období patří. Jak se správně oblékáme, zimní hry a sporty, bezpečnost při zimních radovánkách. Podmínky pro                      život zvířat a ptáků v zimním období.
     
    CÍLE  : 
     -  osvojení si poznatků o zimním období, jak můžeme pomoci volně žijícím zvířatům v zimním období
     -  osvojení si dovedností důležitých k podpoře zdraví a bezpečí
     -  zdokonalování pracovních, výtvarných, řečových schopností
     
    ČINNOSTI  : 
     - rozhovory o zimě, o zimních sportech - práce s encyklopedii
     - pozorování přírodních jevů, pokusy se sněhem a ledem (pokud bude :-))
     - povídání o zvířátkách v zimě, jak jim můžeme pomoci
     - pracovní a výtvarné činnosti - práce s lepidlem, papírem, barvami
     - rozvoj jemné a hrubé motoriky - mačkání papíru ( papírové koule a koulovačka)
     - pracovní a grafomotorické listy se zimní tématikou
     

    PROSINEC

     
    Vzdělávací cíle :
     
    - rozvoj tvořivosti, představivosti a fantazie, seznámení s tancem, písněmi a říkadly k tématu Advent a Vánoce
    - poznávání vánočních tradic, zvyků a symbolů. Jak prožíváme adventní období - dodržujeme tradice u nás v rodině
    - rozvoj pohybových a řečových schopností - spojit pohyb s textem básně, písně
     
     
    Výstupy :
     
    - seznámení se se zvyky a tradicemi tohoto období
    - radostné prožívání a těšení se na Mikuláše, čerta a anděla, těšení se na Ježíška
    - vyjadřovat představivost a fantazii při tvořivých činnostech
    - umět prožívat vánoční atmosféru, spolupracovat na vánoční výzdobě našeho prostředí
    - zdokonalovat pracovní a výtvarné dovednosti
     
     
    Okruhy činností :
     
    - Mikuláš, anděl, četr - tvoření z papíru
    - řetězy z proužků barevného papíru - výzdoba třídy
    - námětové hry a činnosti
    - výtvarné činnosti
    - poslech vánočních koled a jejich nácvik, básničky s vánoční tématikou
    - výroba dárků a přáníček pro rodiče, výzdoba třídy
    - nadílky v MŠ
    - pracovní a grafomotorické listy s vánoční tématikou
     

    LISTOPAD 2020

    Záměr :
        
    • rozvoj fantazie , hrubé i jemné motoriky
    • posilování samostatnosti a psychické odolnosti
    • rozvoj prostorových vztahů
    • vytváření kladných postojů k druhému
    • rozvoj kulturně estetických dovedností 
     

    Okruhy činností :

     

    Motivace: poslech a následná diskuse podle příběhu Proč se javor na podzim červená 

    - naučit se krátké texty - básně a písně s podzimní tématikou

    - výroba netopýra z ruličky od toal. papíru

    - manipulace s listy - portréty a další obrázky z listů

    - navlékání listů a ostatních přírodnin

    - grafomotorické listy a cvičení

    - vyjádření barevnosti podzimu pomocí barevných papírů - výběr takových papírů, které mají stejnou barvu jako podzimní listí

    - puzzle list

    - zpěv písně "Zdravíme Tě, podzime" - tanec , rytmizace na nástroje , hra na tělo

     

    ŘÍJEN 2020

     
                CO PŘINÁŠÍ PODZIM
     
    Záměr : Poznávání hlavních znaků podzimního období a proměn, které v přírodě na podzim nastávají. Poznávání listnatých a jehličnatých stromů, rozdíly mezi nimi a plody, které nám dávají.                                       Získávání vztahu  k  přírodninám a práce s nimi ( tvoření, hraní, učení).
                 Rozvoj poznávacích schopností, vnímání přírodní krásy a harmonie. Rozvoj estetického vnímání. 
                 Rozvoj grafomotorických dovedností.
                 Stálé upevňování pozice dětí ve školce, snaha o to, aby se děti do školky těšily a chodily do ní rády.
     
     
    Okruhy činností : 
                 Pozorování změn v přírodě
                 Lokomoční a jiné činnosti
                 Poslech čtených pohádek a příběhů
                 Nácvik básniček a písniček
                 Tvoření z přírodnin, modelování
                 Grafomotorické činnosti
     

    ZÁŘÍ

    VÍTÁME TĚ VE ŠKOLCE

    Záměr :  Adaptace nových dětí na prostředí MŠ. Seznámení s novými kamarády, zapojení se do společných činností ( hry, tvoření, úklid hraček apod.) Naučit se přizpůsobit a spolupracovat s ostatními 
                  dětmi.
                  Seznámení se s novými návyky a pravidly MŠ a jejich dodržování.
                  Seznámení se se svou značkou (místo kam si ukládáme všechny své věci)
                  Přiblížit dětem jak to ve školce chodí, co vše budeme společně dělat.
                  Zaměříme se na zdokonalení a upevnění hygienických návyků (mytí a dezinfekce rukou, oblékání , používání příboru, osobní hygiena...) 
     
     
    Okruhy činností :  
                 - pohybové a výtvarné činnosti 
                 - prohlížení knížek 
                 - poslech čtené pohádky
                 - společné hry a tvoření
                 - opakování známých básniček a písniček
                 - upevňování pravidel - ranní kruh, hry na jména, hry  na značky     
                 A samozřejmě si budeme hodně hrát :-)  a poznávat okolí naší školky
    Kategorie

    Počítadlo přístupu

    TOPlist

    Výběr třídy