Třída: III. oddělení „VODNÍCI“ – 25 dětí
Věková kategorie: 5 – 6 let
Třídní učitelka: Marie Wojnarová
Základní vize:
Dětství je považováno za plnohodnotnou součást života. Dítě je formováno událostmi, situacemi, kontakty s lidmi nebo hmotnými předměty.
Vnímám předškolní věk jako nejdůležitější období, kdy zanecháváme v dítěti nesmazatelnou stopu prvního poznání. Víra a důvěra, naděje a očekávání, s nimiž dítě vstupuje do školy, dokážou všechno.
Mým hlavním záměrem je předat a zprostředkovat dětem základní životní zkušenosti, cestou výchovy a vzdělávání. Rozvíjet a podporovat v nich samostatnost, zdravé sebevědomí a tvořivost.
Umožním dětem zdroj vědomostí o přírodě, vnitřním životě, věcech kolem nich, poznávat vnitřní vztahy k lidské bytosti k nim samotným a.všestranný rozvoj – „Všestranně spokojené dítě!“
Poskytuji pro předškolní děti výchovně vzdělávací program a jsem schopna je připravit na vstup na základní školu. Připravila jsem pro předškolní děti projekt „MAXÏK“. Je založen na rozvoji a využití všech smyslů, které jsou pro vstup na základní školu nezbytné.
Chci, aby děti měly zájem o svět a snahu zlepšovat ho, aby měly radost z vykonané činnosti, spolupráce, aby respektovaly a naslouchaly názorům jiných. Chci, aby děti nezapomínaly na „člověčenství“, jelikož tato hodnota je víc než vzdělání a bohatství – aby uměly podat pomocnou ruku vám svým rodičům, nebo někomu kdo bude pomoc potřebovat, aby byly hodnotnými lidmi.
Záměr učitelky:
Rozvíjení dovedností v oblasti jemné i hrubé motoriky
uvědomění si svého těla, ovládání pohybového aparátu, koordinace pohybu i s rytmem.
užití všech smyslů.
Rozvoj řečových a vyjadřovacích dovedností
pomocí otázek vést děti k rozhovorům
vyprávění podle obrázků, podle zažitých jevů
pojmenování pocitů
smyslové hry
logopedická cvičení
podporovat sebevyjádření dítěte!
Rozvíjení fantazie a tvořivosti
posílení přirozených citů
rozvíjení tvořivého a logického myšlení, řešení problémů
podporovat práci s informacemi
podporovat kreativní myšlení (hry s materiálem)
pochopení pojmů
radost z vykonané činnosti
vytvářet a rozvíjet citové vztahy
Upevňování vztahů dítěte k druhým
rozvoj komunikativních dovedností ve skupinkách
vzájemná pomoc
činnosti ve skupinkách
Rozvoj kulturně estetických dovedností
ke kultuře, umění, k životu, k hudbě
prostřednictvím estetického zážitku pěstovat u dítěte citový vztah, emoce
vytvářet vztah k místu a prostředí, ve kterém dítě žije
„VŠESTRANNĚ SPOKOJENÉ DÍTĚ!!!“