ZÁKLADNÍ INFO

    Třída: III. oddělení „VODNÍCI“ – 25 dětí    

    Věková kategorie: 5 – 6 let

    Třídní učitelka: Marie Wojnarová

     

    Základní vize:

    Dětství je považováno za plnohodnotnou součást života. Dítě je formováno událostmi, situacemi, kontakty s lidmi nebo hmotnými předměty.

      Vnímám předškolní věk jako nejdůležitější období, kdy zanecháváme v dítěti nesmazatelnou stopu prvního poznání. Víra a důvěra, naděje a očekávání, s nimiž dítě vstupuje do školy, dokážou všechno.

      Mým hlavním záměrem je předat a zprostředkovat dětem základní životní zkušenosti, cestou výchovy a vzdělávání. Rozvíjet a podporovat v nich samostatnost, zdravé sebevědomí a tvořivost.

      Umožním dětem zdroj vědomostí o přírodě, vnitřním životě, věcech kolem nich, poznávat vnitřní vztahy k lidské bytosti k nim samotným a.všestranný rozvoj – „Všestranně spokojené dítě!“

    Poskytuji pro předškolní děti výchovně vzdělávací program a jsem schopna je připravit na vstup na základní školu. Připravila jsem pro předškolní děti projekt „MAXÏK“. Je založen na rozvoji a využití všech smyslů, které jsou pro vstup na základní školu nezbytné.

    Chci, aby děti měly zájem o svět a snahu zlepšovat ho, aby měly radost z vykonané činnosti, spolupráce, aby respektovaly a naslouchaly názorům jiných. Chci, aby děti nezapomínaly na „člověčenství“, jelikož tato hodnota je víc než vzdělání a bohatství – aby uměly podat pomocnou ruku vám svým rodičům, nebo někomu kdo bude pomoc potřebovat, aby byly hodnotnými lidmi.

     

    Záměr učitelky:

    Rozvíjení dovedností v oblasti jemné i hrubé motoriky

    uvědomění si svého těla, ovládání pohybového aparátu, koordinace pohybu i s rytmem.

    užití všech smyslů.

     

    Rozvoj řečových a vyjadřovacích dovedností

    pomocí otázek vést děti k rozhovorům

    vyprávění podle obrázků, podle zažitých jevů

    pojmenování pocitů

    smyslové hry

    logopedická cvičení

    podporovat sebevyjádření dítěte!

     

    Rozvíjení fantazie a tvořivosti

    posílení přirozených citů

    rozvíjení tvořivého a logického myšlení, řešení problémů

    podporovat práci s informacemi

    podporovat kreativní myšlení (hry s materiálem)

    pochopení pojmů

    radost z vykonané činnosti

    vytvářet a rozvíjet citové vztahy

     

    Upevňování vztahů dítěte k druhým

    rozvoj komunikativních dovedností ve skupinkách

    vzájemná pomoc

    činnosti ve skupinkách

     

    Rozvoj kulturně estetických dovedností

    ke kultuře, umění, k životu, k hudbě

    prostřednictvím estetického zážitku pěstovat u dítěte citový vztah, emoce

    vytvářet vztah k místu a prostředí, ve kterém dítě žije

     

    „VŠESTRANNĚ SPOKOJENÉ DÍTĚ!!!“

    Kategorie

    Počítadlo přístupu

    TOPlist

    Výběr třídy