Žabičky

     

    LEDEN

     

    KDYŽ V ZIMĚ NESNĚŽÍ

     

    Témata:

    • Vánoční vzpomínání

    • Mrzne, až praští

    • Zimní sportování a radovánky

    • Pečujeme o své zdraví

     

    Záměry: vést děti k objevování zimních krás, pozorování změn počasí, uvědomit si, jak počasí ovlivňuje naše oblékání, obohatit slovní zásobu. Poznat radosti, ale i problémy zimního období. Poznat a pojmenovat zimní sporty. Vést děti k poznání, že i když zima nenadělí možnost sněhových radovánek, je spousta her, které přinesou zábavu a poznání.

     

     

    Dílčí vzdělávací cíle /co chceme děti naučit, co mají poznat, s jakými hodnotami je chceme seznámit, jak budeme podporovat jejich samostatnost/:

     

    • vyprávět své zážitky z vánočního období, jaké dárky děti našly pod stromečkem

    • osvojit si elementární poznatky o zimním prostředí

    • získávat důležité informace a dovednosti v péči o své zdraví

    • spolupracovat, navzájem si pomáhat

    • udržovat pořádek

    • dodržovat dohodnutá pravidla – šnečkové, ouškové, košťátkové a ručičkové

     

     

    Okruhy činností:

    • zpěv, recitace, pohádky, zimní příběhy

    • námětové hry

    • práce s obrázkovými knihami

    • výtvarné, pracovní a dramatické činnosti s motivem zimy

    • seznámení s pohádkou Zimní královna

     

     

     

    PROSINEC

                                                                                               ADVENTNÍ ČAS                                                          

    Témata:

    • Mikuláš, čert a anděl
    • Vánoční tvoření
    • Těšíme se na Vánoce
    • Narodil se Ježíšek – tradice

     

     

    Záměry: Integrovaný blok zahrnuje období 4 týdnů před Štědrým dnem. Děti se seznámí s českými lidovými vánočními tradicemi a zvyky. Blok se sestává ze tří částí, které přirozeně provázejí přípravy a těšení se na Vánoce. Při společném sdílení předvánočního období budeme posilovat prosociální cítění,  rozvíjet tvořivost, seznamovat se s vánočními koledami a básničkami.

     

    Dílčí vzdělávací cíle /co chceme děti naučit, co mají poznat, s jakými hodnotami je chceme seznámit, jak budeme podporovat jejich samostatnost/:

     

    • seznámit se s lidovými tradicemi a koledami
    • prožívat radost ze společného sdílení, ze zvládnutého a poznaného
    • učit se spolupracovat s ostatními
    • učit se novým dovednostem pracovním, výtvarným, hudebním a sociálním
    • poznávat zkušenost, že k obdarování nejsou potřebné jen hmotné dárky
    • učit se úctě ke svým blízkým i ostatním lidem

     

     

    Okruhy činností:

     

    • pracovní a výtvarné činnosti
    • hudební a rytmické činnosti, recitace
    • pohádky, příběhy, rozhovory
    • ranní kroužky, vyprávění zážitků, příprav, těšení, přání
    • příprava na vánoční besídku

     


    LISTOPAD                                                                              

    LISTY, LÍSTKY, LÍSTEČKY

    „Listopad, listopad, lísteček mi na dlaň spad,

    zlatý lístek z javora, zima už jde do dvora.“

    Témata:

    • Podzimní krása

    • Ospalé sluníčko

    • Naše tělo

    • Pečujeme o své zdraví

    Záměry: uvědomit si krásy podzimu, vnímat barvy podzimní přírody, vytvářet si hezký vztah k přírodě prostřednictvím zážitků /četba, říkanky, vyprávění o zvířátkách/ S podzimem přichází chladno, sluníčka je málo, proto musíme odolávat nemocem z prochladnutí – naše tělo potřebuje zásobu vitaminů, kterou najdeme v ovoci, bylinných čajích /vyprávění, příklady ze všedního života/, základní pojmy týkající se biologického složení těla.

     

    Dílčí vzdělávací cíle /co chceme děti naučit, co mají poznat, s jakými hodnotami je chceme seznámit, jak budeme podporovat jejich samostatnost/:

    ·       poznávat, že příroda je neoddělitelnou součástí našeho života

    ·       rozvíjet estetické vnímání

    ·       zazpívat písničku, přednést básničku, vyslechnout pohádku

    ·       rozvíjet věku přiměřené znalosti o našem těle, jak o něj musíme pečovat v chladném období

    Okruhy činností:

    • vnímání podzimní krásy, poznávání lesních tajemství /co víme o lese, kdo tam bydlí, co má les rád, co mu vadí…../

    • tvoření – výrobky z přírodnin (sovičky, lesní skřítci, veselé muchomůrky)

    • říkanky s pohybem

    • zpěv, recitace, příběhy k tématu

     

    ŘÍJEN 2024

    ČERVENÉ JABLÍČKO

     "Když ručičky natáhneme, na jablíčka dosáhneme.

    Trhat zralá jablíčka, umí kluk i holčička.“

    Témata:

    • Vůně jablíčka
    • Podzimní les a zvířátka
    • Ovocná a zeleninová zahrada
    • Pouštění draků
    • Halloween

     

     Záměry: Při mnohostranných činnostech a prostřednictvím všech smyslů poznat ovocné plody, které podzimní období nabízí. Prožitkem, poznáním a manipulací dospět k citovému vztahu k jablíčku a ostatnímu ovoci. Vést děti k obdivu a úctě k přírodě a jejímu umění dát možnost svým plodům dobře uzrát. Připomenout ty lidi, kteří se díky svému poslání postarají o stromy či kus svěřené země, protože nic nevyrůstá v přírodě samo. Dovést děti k poznání, že ovoce a zelenina není pouze „zboží“ v supermarketu. Seznamovat je s jejich významem pro zdraví člověka.

     

    Dílčí vzdělávací cíle /co chceme děti naučit, co mají poznat, s jakými hodnotami je chceme seznámit, jak budeme podporovat jejich samostatnost/:

     

    • manipulovat s drobnými předměty a s modelínou
    • učit se používat správně nůžky
    • naslouchat krátkým příběhům
    • spolupracovat, vzájemně si pomáhat
    • seznámit se s tím, že ovoce prospívá zdraví
    • vytvářet povědomí o důležitosti a nezastupitelnosti přírody

     

    Okruhy činností:

    • pohádky, říkanky s tématem na jablka a podzim
    • kresby, práce s přírodninami, modelování
    • pohybová improvizace
    • zpěv, recitace
    • práce s obrázky

     

     

    ZÁŘÍ 2024

    VÍTÁME VÁS VE ŠKOLCE

    Témata:

    • Poznáváme nové kamarády
    • Seznamujeme se s pravidly soužití ve třídě „Žabiček“
    • Školka plná zábavy

     

    Dílčí vzdělávací cíle /co se děti mají naučit, co poznat, stanovení hodnot, se kterými chceme děti seznámit, metody vedení k samostatnosti/:

    • poznávat nové kamarády ve třídě
    • osvojit si základní pravidla chování  - ve vztahu k paní učitelce, k dětskému kolektivu
    • poznat svoji značku
    • podílet se na společném vytváření pravidel pro vzájemné soužití ve školce a chápat potřebu je zachovávat – pravidlo šnečkové, srdíčkové, košťátkové, ouškové, ručičkové, kytičkové a měsíčkové

     

    Okruhy činností:

    • volné hry ve třídě
    • pohybové hry, hry s říkadly
    • výtvarné činnosti, zpívání
    • rituály – ranní kroužky zaměřené na hry se jmény, vytváření pravidel umožňujících soužití skupiny v bezpečném a přátelském prostředí školky, upevňování hygienických návyků
    • svolávačky – pomáhají k vytvoření vzájemných kamarádských vztahů mezi dětmi
    Kategorie

    Počítadlo přístupu

    TOPlist

    Výběr třídy