Kapříci

    ŘÍJEN 2025

     
    CO PŘINÁŠÍ PODZIM
     
    Záměr : 
    - poznávání hlavních znaků podzimního období a proměn, které s tímto obdobím přicházejí
    - charakteristika - co znamená "Babí léto"
    - poznávání darů podzimu - šípky, ořechy, kaštany, žaludy a bukvice, podzimní ovoce a zelenina
    - zabarvování listů, proč listy opadají, odlet ptáků do teplých krajin
     
    Cíle:
    - rozvoj smyslového vnímání, estetického vnímání a cítění
    - rozvoj paměti, pozornosti, představivosti
    - manipulace s přírodninami, umět stříhat, skládat, napodobovat tvary
    - rozvoj komunikativních dovedností a řečových schopností
    - osvojení si věku přiměřených praktických dovedností
     
    Činnosti:
    - vycházky do přírody a její pozorování
    - tvoření a práce s přírodninami - počítání, třídění, tvoření skupin, porovnávání více X méně
    - práce s knihou - obrázky, rozhovory
    - pracovní a grafomotorické listy s podzimní tématikou
     
     

    ZÁŘÍ 2025

    VÍTÁME TĚ MEZI NÁMI – VÍTÁME TĚ VE ŠKOLCE

     

    ZÁMĚR

    Adaptace děti na prostředí mateřské školy

    Seznámení s novými kamarády

     

    DÍLČÍ CÍLE

    Seznámení se s pravidly v mateřské škole a jejich dodržování – pravidla ve třídě, na hřišti, na procházce...

    Seznámení se se svou značkou, místem kam si ukládám své věci – péče o svěřené věci 

    Seznámení dětí s běžným chodem mateřské školy – plán dne, společné aktivity, individuální možnosti aktivit

    Zaměřeni se na upevňování a zdokonalování hygienických návyků a samoobslužnosti dítěte – mytí rukou, oblékání se, používání příboru...

    Sdílení prázdninových zážitků

    Opakování a upevňování již nabytých dovedností

     

    NABÍDKA ČINNOSTÍ

    Pohybové činnosti (ve třídě i venku)

    Procházky po okolí mateřské školy (seznámení se s okolím)

    Výtvarné činnosti (různého charakteru s možností využití různých materiálů i technik)

    Prohlížení knih

    Poslech čtené pohádky i jiných příběhů

    Společné hry (zejména ty posilující pozitivní vztahy v kolektivu)

    Společné tvoření (uděláme si to ve třídě hezké)

    Opakování známých básniček a písniček (s doprovodem klavíru a možností využití Orffových hudebních nástrojů)

    Učení (formou hry) nových básniček a písniček

    Upevňování vztahů a pravidel (povídání v kruhu, sdílení zážitků, hra na jména, hry na značky...)

     

     

     

     

     

     

    Kategorie

    Počítadlo přístupu

    TOPlist

    Výběr třídy