Kapříci

     

    LISTOPAD

    LISTY, LÍSTKY, LÍSTEČKY

    „Listopad, listopad,

    lísteček mi na dlaň spad,

    zlatý lístek z javora,

    zima už jde do dvora.“

    Témata:

    • Podzimní krása
    • Ospalé sluníčko
    • Naše tělo
    • Pečujeme o své zdraví

     

    Záměry: uvědomit si krásy podzimu, vnímat barvy podzimní přírody, vytvářet si hezký vztah k přírodě prostřednictvím zážitků /četba, říkanky, vyprávění o zvířátkách/ S podzimem přichází chladno, sluníčka je málo, proto musíme odolávat nemocem z prochladnutí – naše tělo potřebuje zásobu vitaminů, kterou najdeme v ovoci, bylinných čajích /vyprávění, příklady ze všedního života/, základní pojmy týkající se biologického složení těla.

    Dílčí vzdělávací cíle /co chceme děti naučit, co mají poznat, s jakými hodnotami je chceme seznámit, jak budeme podporovat jejich samostatnost/:

    • poznávat, že příroda je neoddělitelnou součástí našeho života
    • rozvíjet estetické vnímání
    • zazpívat písničku, přednést básničku, vyslechnout pohádku
    • rozvíjet věku přiměřené znalosti o našem těle, jak o něj musíme pečovat v chladném období

     

    Okruhy činností:

    • vnímání podzimní krásy, poznávání lesních tajemství /co víme o lese, kdo tam bydlí, co má les rád, co mu vadí…../
    • tvoření – výrobky z přírodnin (sovičky, lesní skřítci, veselé muchomůrky)
    • říkanky s pohybem
    • zpěv, recitace, příběhy k tématu

     

     

    ŘÍJEN

    ČERVENÉ JABLÍČKO

                                                               "Když ručičky natáhneme,

    na jablíčka dosáhneme.

    Trhat zralá jablíčka,

    umí kluk i holčička.“

    Témata:

    • Vůně ovoce
    • Podzimní zahrada
    • Podzimní les
    • Svátek Halloween

     

    Záměry: Při mnohostranných činnostech a prostřednictvím všech smyslů poznat ovocné plody a zeleninu, které podzimní období nabízí. Vést děti k obdivu a úctě k přírodě a jejímu umění dát možnost svým plodům dobře uzrát. Dovést děti k poznání, že ovoce a zelenina není pouze „zboží“ v supermarketu. Seznamovat je s jejich významem pro zdraví člověka.

     

    Dílčí vzdělávací cíle /co chceme děti naučit, co mají poznat, s jakými hodnotami je chceme seznámit, jak budeme podporovat jejich samostatnost/:

     

    • manipulovat s drobnými předměty a s modelínou
    • učit se používat správně nůžky
    • naslouchat krátkým příběhům s podzimní tematikou
    • spolupracovat, vzájemně si pomáhat
    • seznámit se s tím, že ovoce a zelenina prospívají zdraví
    • vytvářet povědomí o důležitosti a nezastupitelnosti přírody

     

    Okruhy činností:

    • pohádky, říkanky s tématem ovoce a podzim
    • zpěv písní zaměřených na podzim
    • kresby, práce s přírodninami, modelování
    • pohybová improvizace a rytmizace písní
    • práce s obrázky

     

    ZÁŘÍ

    VÍTÁME VÁS VE ŠKOLCE

    Témata:

    • Poznáváme nové kamarády
    • Seznamujeme se s pravidly soužití ve třídě kapříků
    • Školka plná zábavy
    • Přišel podzim

     

    Dílčí vzdělávací cíle /co se děti mají naučit, co poznat, stanovení hodnot, se kterými chceme děti seznámit, metody vedení k samostatnosti/:

    • poznávat nové kamarády ve třídě kapříků
    • osvojit si základní pravidla chování  - ve vztahu k paní učitelce, k dětskému kolektivu
    • poznat svoji značku
    • podílet se na společném vytváření pravidel pro vzájemné soužití ve školce a chápat potřebu je zachovávat – pravidlo šnečkové, srdíčkové, košťátkové, ouškové, ručičkové, kytičkové a měsíčkové

     

    Okruhy činností:

    • volné hry ve třídě
    • pohybové hry, hry s říkadly
    • výtvarné činnosti, modelování
    • zpívání
    • rituály – ranní kroužky zaměřené na hry se jmény, vytváření pravidel umožňujících soužití skupiny v bezpečném a přátelském prostředí školky, upevňování hygienických návyků
    • svolávačky – pomáhají k vytvoření vzájemných kamarádských vztahů mezi dětmi

     

     

     

     

     


     

    Kategorie

    Počítadlo přístupu

    TOPlist

    Výběr třídy