TÝDENÍČEK

    TÝDENNÍ PLÁN OD 11. BŘEZNA DO 15. BŘEZNA 2019

    PONDĚLÍ

    ·         V ranním kruhu jsme si povídali o tom, jak jsme strávili víkend

    ·         Opakovali jsme dny v týdnu a měsíce, které ještě dělají některým dětem potíže

    ·         Měsíce v roce máme spojené s básničkou

    ·         Rozcvička byla zaměřena na posílení bříška a správného držení těla

    ·         V tento den nás navštívilo Divadélko v kufru – pohádka O zvědavém slůněti.

    ÚTERÝ

    ·         Čím bych chtěl(a) být až vyrostu – povolání je tématem tohoto týdne

    ·         Začali jsme 10. lekci Maxíka – zaměření na sluchové vnímání (rozlišování dvojic slabik)

    ·         Dále nácvik písně ,,Dělání“ a procvičování básniček na vítání občánků

    ·         Výrobek – stonožka z ruliček od toaletního  papíru – kolektivní práce

    STŘEDA

    ·         Co dělají naši rodiče, jak se jmenuje jejich profese, co ke své práci potřebují?

    ·         Tělovýchova – sestava s prvky jógy

    ·         Pokračování  v Maxíku

    ·         Výrobek – horkovzdušný balón (nástěnka). Zpěv s klavírem

    ČTVRTEK

    ·         Proč musí lidé pracovat? Poznávání jednotlivých profesí podle karet

    ·         Tělovýchova – poskoky s tleskáním v rytmu hudebního CD – soulad rukou a nohou

    ·         Část dětí odjezd do solné jeskyně a na tenis, zbývající děti vyráběly květiny z krepového papíru

    PÁTEK

    ·         Ranní kruh – co budeme dělat o víkendu?

    ·         Dokončení 10. lekce Maxíka, opakování naučených básniček a písniček

    ·         Rychlý počtář – soutěž v počítání na kuličkovém počítadle -  chlapci proti děvčatům

    Přeji hezké dny 

    Marie

     

    TÝDENNÍ PLÁN OD 4. DO 8. BŘEZNA 2019

    Z pohádky do pohádky

    Hlavní činnosti (průběžné)

    -          Pohádkový týden byl plný příběhů, pohádkových postav a fantazie.

    -          Naučili jsme se, jak jdou jednotlivé úseky pohádek  za sebou – časová orientace, doplnění příběhu, představivost, logické myšlení.

    -          Kresba pastelkami oblíbeného hrdiny 

     

    Pohyb

    -          Každé ráno jsme zahájili  ranním kruhem a rozcvičkou.

    -          Do rozcvičky každodenně zapojujeme veškeré smysly, schopnosti a dovednosti (k tomuto nám tento týden posloužily papírové ubrousky, které děti přenášely a rozfoukávaly).

        Tímto  učíme děti vnímat a ovládat své tělo.

        Důraz je kladen na správné držení těla.

     

    Další činnosti

    -          Dále jsme pokračovali v Maxíkovi a během týdne jsme postupně vypracovali a dokončili

    9. lekci.

    -          I nadále se v ní procvičuje PL orientace a psychomotorická koordinace.

                  Stále se zaměřujeme především na správný úchop tužky.

    -          Navštívili jsme solnou jeskyni a tenis

    -          Naučili jsme se novou básničku ,,Zahradnice“

    -          S paní ředitelkou děti vyrobily krásné dekorace do mezipatra.

    -          Na nástěnku nám přibyly sněženky z krepového papíru

     

        Mezi jednotlivé řízené činnosti vkládáme i volnou hru, při které si děti vybírají činnost     sami.

        U chlapců tento týden dominovalo lego a děvčata stále preferují  tvoření  z korálků.

        Také jsme začali trávit více času na školkovém hřišti.

        Přeji pohodové slunečné dny

        Marie

     

    TÝDENNÍ PLÁN 25.2 – 1.3.2019

    V tomto týdnu byla většina  dětí  na jarních   prázdninách a ve školce nás mnoho nezůstalo.

    Z tohoto důvodu jsme  nezačínali další lekci Maxíka a celkově byl program přizpůsoben sníženému počtu dětí.

    Pondělí

    -          popovídali jsme si o tom, co jsme dělali o víkendu a jak jsme strávili první slunečné dny.

    -          sestavili jsme si překážkovou dráhu, kde měli děti možnost pořádně se protáhnout a vyzkoušet svou rovnováhu

    -          zvládli jsme také velký předjarní úklid třídy, při kterém jsme roztřídili a srovnali všechny hračky a knížky

    ÚTERÝ

    -          Povídání o tom , kdo už umí lyžovat, jaká jsou pravidla bezpečnosti na horách, proč  je důležité mít přilbu

    -          psaní a trénování číslic od 1 do 10

    -          počítání perníčků na chaloupce

    -          poslech čtené pohádky a její následné hodnocení  dětmi (proč se jim pohádka líbila )

    STŘEDA

    -          opakování dnů v týdnu, měsíců a již naučených básniček

    -          vyrobili jsme si kytičku z papíru a měli jsme také čas si pohrát. Chlapci si stavěli z oblíbeného lega a děvčata se věnovala tvoření z korálků.

    ČTVRTEK

    -          zahráli jsme si hru ,,uhádni , kdo jsem?“

    -          vyplnili jsme si pracovní list, kde děti počítali počet teček na beruškách a doplňovali chybějící.

    -          z  berušek si také vyrobili jednoduchou dekoraci na zavěšení

    PÁTEK

    -          hrací a soutěžní den

    -          skládání hlavolamu, tvoření s korálky, skládání puzzlí na čas

    -          výroba papírových květin na výzdobu třídy

    Přeji příjemné dny

    Marie

     

    Týdeníček 18.2 – 22.2.2019

    V tomto týdnu jsme s dětmi dokončili obsáhlejší téma planeta Země.

    Více času jsme věnovali lidem, kteří na Zemi žijí a čím se liší – kresba lidí různých národností.

    PONDĚLÍ

    ·         Co znamená, když je někdo cizinec?

    ·         Národnosti, jejich zvyky, jazyk a tradice....

    ·         Pokračování v  8. lekci Maxíka, která je i nadále zaměřena na soulad slabik s pohybem ruky.

    ÚTERÝ

    Vzhledem k nadcházejícímu karnevalu jsme ráno s dětmi nafukovali balónky na výzdobu třídy.

    Několika z nich se podařilo balónek nafouknout ústy i přesto, že bylo zapotřebí značné síly.

    V tento den nás navštívilo sférické kino – mobilní planetárium, které bylo krásnou závěrečnou tečkou za naším tématem z předchozího týdne.

    STŘEDA

    KARNEVAL – den plný zábavy

    ·         Přehlídka masek – promenáda ...,, uhodni, kdo jsem?

    ·         Soutěž ve dvojicích – držení balónku čelem

    ·         Diskotéka – tanec v rytmu písniček na přání

    ČTVRTEK

    Tento den je vyhrazen solné jeskyni a tenisu, kam se část dětí v dopoledních hodinách přesouvá.

    Z tohoto důvodu nezačínáme pracovat na časově náročnějších úkolech, ale upevňujeme naučené.

    ·         Opakování  básniček a písniček, dny v týdnu, jednoduchá matematika, hra molekuly

    PÁTEK

    ·         Dokončení 8. lekce Maxíka

    ·         Postřehová hra – seřaď,co kam patří ?= vkládání geometrických tvarů do tabulky (děti se po krátký časový úsek soustředí na tabulku s vloženými základními tvary, která  je jim následně zakryta)

    Přeji příjemné dny

     Marie

     

    Týdenní plán 11.2 – 15.2.2019

    Tento týden jsme věnovali naší planetě  Zemi.

    Toto téma je velice obsáhlé a proto jsem vše rozdělila do jednotlivých podkapitol.

    Zaměřujeme se nejen na ekolologii, ale i na obyvatele různých národností a kultur.

    Vše je dětem odprezentováno a vysvětleno s ohledem na předškolní věk.

    Pondělí

    -          Co je planeta kde žijeme,jak jí můžeme chránit a proč?

    -          Jakou barvu mají kontejnery na tříděný odpad (následně děti vybarvily předtištěné obrázky popelnic a dolepily na ně vystříhané obrázky představující odpad). Tím si osvojily konkrétní představu,  jak bychom měli odpad třídit.

    -          V Maxíku jsme začali lekci č.7, jejíž obsahem je plynulý obtah horního a dolního oblouku

    a zdokonalování křížových pohybů v souladu s dýcháním.

    Úterý

    -          Ráno : práce s výsekem – děti si vyrobily záložku do knihy

    -          Pokračování v Maxíku , slabikování a vyťukávání  předem daných slov z textu.

    -          Básnička ,,Jak se chodí do světa´“ s přidáním rytmizace nohou na slabiky

    Středa

    -          Vodní svět na planetě - proč nesmíme plýtvat vodou ?

    -          Naše lesy a zvířata  (kreslený obrázek)

    -          Dokončení 7.lekce  Maxíka

    Čtvrtek

    -          Říše rostlin

    -          Básnička  ,, O čem zpívá fontána‘‘

    -          Návštěva solné jeskyně a tenisu, nezúčastněné děti vyráběly valentýnské přáníčko

    Pátek

    -          Ovzduší – co jej znečišťuje ?

    -          Opakování básniček a písničky-  jaro, léto, podzim, zima

    V tělovýchově jsme po celý týden procvičovali pravolevou orientaci a  jednoduché kroky v rytmu s přidáním rukou.Cílem je spojit naučené pohyby v plynulou  dynamickou sestavu.

    Přeji pohodové dny .............Marie

     

    TÝDENNÍ PLÁN 4.2 – 8.2. 2019-02-07

    TÉMA : KNIHA JE STUDNICE MOUDROSTI

    Na začátku týdne navštívil naši školku pán se svými opeřenci.

    Děti se mohly  seznámit  s ptactvem druhu všelikého a dozvědět se spoustu zajímavého.

    Měly možnost si tyto zvířata zblízka nejen prohlédnout, ale i pohladit.

    Velký respekt měly především z orla skalního a sokola.

    Tématem tohoto týdne byla kniha, proto si děti do školky v tyto dny průběžně nosily své oblíbené knížky.

    Každé  svou knihu představilo  kamarádům a povyprávělo  o čem je.

    Povídali   jsme si o tom, kdo jim knihu koupil, s kým si jí čtou a proč jí mají nejraději.

    Kde si můžeme knihy půjčit, jak obohacují náš život a jak bychom se k nim měli chovat.

     Každý si pak svou ,,malou knihu“ s mou pomocí (laminování) vyrobil a namaloval do ní obrázek z pohádky, kterou jsme četli.

    Dále jsme úspěšně zvládli další lekci z Maxíka, která byla zaměřena na sluchové vnímání.

    V tělovýchově jsme procvičili správné držení těla, pravolevou orientaci a vyzkoušeli jsme pochod v rytmu hudebního CD.

    Ve čtvrtek část dětí navštívila solnou jeskyni v Hovorčovicích a zde  také absolvovaly první lekci tenisu.

    V závěru týdne jsme si vyrobili obrázek se zimní tématikou, kam jsme zakomponovali i nadcházející svátek svatého Valentýna.

    V tomto týdnu jsme si i náležitě užili hrátky na sněhu.

    Věřím, že následující školkové dny budou stejně pohodové a  děti i Vy rodiče (doufám) spokojení.

    Marie

     

    28. – 31.1.

     

    Pondělí – Zážitky z víkendu

    -          Výroba rybníčku a rybiček – temperové barvy, pastelky, vystřihování

    -          Nácvik dechu s brčkem - rybaření

    -          Cvičení, křížové pohyby s koordinované s dechem

    -          Maxík 5 lekce – rovní čáry

     

    Úterý   -   Povídáme si o bezpečnosti na ledě – bez dozoru dospělého nesmíme na rybníky vstupovat, na bruslení nosíme vždy přilbu a rukavice, …

    -          Zpívání písniček o zimě

    -          Pohybová hra „Židličkovaná“ – sluchové vnímání, rozvoj postřehu, pochod v rytmu písně

    -          Cvičení, křížové pohyby, dechová cvičení

    -          Maxík – rovné čáry, dohled na dodržování zásad při psaní

    -          Učíme se pracovat se suchým pastelem – děláme zimní kulíšky

     

    Středa – Opakování básniček z měsíce ledna

    -          Loučení se s dětmi, povídání o jejich nástupu do školy

    -          Hrajeme oblíbenou hru „Kuba řekl“ – kdy děti musí naslouchat pokynům paní učitelky a dělat přesně to, co říká

    -          Závodění ve družstvech – skoky snožmo, skoky na jedné noze, skákání žabáka, lezení pozadu ve vzporu dřepmo, běh, chůze ve dřepu

    -          Maxík – dokončujeme lekci číslo 5, rovné čáry na říkanku „Pomeranč“

    -          Vyrábíme rukavičky – natíráme je inkoustem, poté vystřihujeme, kreslíme zmizíkem a zdobíme rukavičky

     

    Čtvrtek – Čtvrteční dopoledne jsme si užily na kurtech beach klubu. Dovádění v písku si děti opravdu užily. Některé děti daly přednost bábovkám a kyblíčkům, jiné si hrály s míčem nebo vykopávaly v písku díry.

    Bylo to moc fajn dopoledne a alespoň na chvilku jsme se cítili jako v létě někde u moře. 😊

    Chtěla bych poděkovat kolegyním i všem dětem, že mě mezi sebe tak hezky přijaly. I když jsem s nimi pobyla jen chvilku, bylo to pro mě moc pěkné období a budu na něho velice ráda vzpomínat!!!

    Byla to hezká zkušenost a s dětmi a celým týmem byla radost pracovat. Školku jsem si oblíbila a loučení pro mě nebylo lehké! Už teď se těším, až všechny navštívím…

    Všem předškolákům přeji úspěch u školního zápisu a poté v září šťastný vstup do první třídy!

    Pavla

     

    TÝDENÍČEK 21. – 25.1.

    Pondělí – Děti vypráví zážitek z představení o dinosaurech, které někteří o víkendu navštívili. Také si prohlížíme medaili ze Spartan běhu, kterého se náš kamarád zúčastnil.

                 - nácvik básně „Sněhuláček“

                - cvičení s molitanovými kostkami

                -  výroba masky – práce s šablonou, vystřihování, kresba

     

    Úterý   -   Téma pro tento týden: „Karnevaly a masopusty“ Ptám se dětí na otázky: Co je to masopust a jak se slaví? Společně na tyto otázky odpovídáme.

    -          Pohybová hra – Na molekuly, překážková dráha – cvičení plosky nohou, skok z místa

    -          Zpěv písniček – To je zlaté posvícení, pekař peče housky, pekla vdolky

    -          Taneček na písničku „Kalamajka“

    -          Dokončujeme Maxíka č.3 – nacvičujeme vodorovné čáry do rytmu říkanky „Máčí, máčí deštíček“.

     

    Středa – Pokračujeme tématem tohoto týdne a říkáme si, co se při masopustu nejčastěji připravuje za pokrmy, jaké dobroty se pečou atd. Také si slovo masopust několikrát opakujeme – Některé děti tento název různě komolily např. kapust, kamapust apod. 😊

    -          Nacvičujeme novou básničku k tématu „Masopust“ a také se učíme zpívat písničku „Karneval“ – tu doprovázíme rytmickými nástroji

    -          Hrajeme pohybovou hru Na kočku a myš, protahujeme svaly zad a břicha, opakujeme křížové pohyby, koordinace dechu

    -          Maxík č.4 – Ovál - pohyby ruky doprovázíme písničkou Koulelo se, koulelo

    -          Trénujeme pravolevou orientaci, rozpoznání velikosti, tvaru, pozice

     

    Čtvrtek – opakování měsíců, básniček, které už umíme a tradicích masopustu

    -          Nácvik základních tělocvičných prvků v rytmu

    -          Ve čtvrtek proběhlo také vyšetření očí – PLUSOPTIX

    -          Maxík č.4 - pokračování

     

    Pátek – opakování básniček, povídáme si s dětmi o plánech na víkend

    -          Zpěv a libovolný tanec  - zpěv písní s doprovodem nástroji

    -          Pohybová hra na sochy, cvičení s kroužky

    -          Výroba klauna z papíru – práce s šablonou, vystřihování, lepení a dokresba fixem

     

    Pěkné mrazivé dny přeje

    Pavla

     

    14. – 18.1.

     

    Pondělí - „Co jsem dělal o víkendu?“ S dětmi si povídáme o zážitcích z víkendu.

    -          Nacvičujeme novou zimní básničku, doprovázíme ji pohybem.

    -          Pohybová hra na sochy, protažení těla.

    -          Divadlo Harmonika s pohádkou „O vodníku Řešátkovi“ – děti si zazpívaly mnoho hezkých písniček a divadélko se jim moc líbilo. Po divadélku děti kreslily voskovými barvami obrázky o pohádce.

    Úterý   -   V úterý jsme hovořili na téma: „Jak vnímám počasí?“

    -          Cvičíme s míči – předávání, posílání; lezení ve vzporu dřepmo, dřepy

    -          Pokračujeme Maxíkem – opakujeme křížové pohyby, nacvičujeme vodorovné čáry do rytmu písně „Travička zelená“

    -          Procvičování zrakového a hmatového vnímání (poznávání zvířátek poslepu).

     

    Středa – výroba brusle - vystřihování podle šablony – vybarvování

    -          Povídání na téma: „Jak se chovám k ostatním?“

    -          Opakování básniček o zimě

    -          Zpěv písní s pianem – nácvik písní s pohybem: „Sněhurka, Sněhulák, Lyže“

    -          Uvolnění svalstva, křížové pohyby, správná technika dechu

    -           Maxík – svislé čáry do rytmu písně „Prší, prší“

    -          Rozvoj sluchového vnímání – rozlišení stejných slov

    Čtvrtek – rozprava na téma počasí

    -          Pochod v rytmu podle metronomu, nácvik choreografie

    -          Cvičení, křížové pohyby, dechová cvičení

    -          Maxík – vodorovné/svislé čáry, dodržování správného úchopu tužky a ostatních zásad při psaní

     

    Pátek – téma: Zimní sporty – povídáme si o sportech, které nás baví. Co potřebujeme k jednotlivým sportům.

    -          Nácvik tance k písničce „Přání ledního medvěda“ ,opakování ostatních nových písniček

    -          Cvičení na téma sportování: lyžujeme, sáňkujeme, bruslíme, jezdíme na snowboardu, běžeckých lyžích, hokej, skoky na lyžích

    -          Výtvarná činnost: zimní sporty - stíny

    Hezký zimní víkend všem :-)

    Pavla


     

     7. – 11.1.

    Pondělí -    vyprávíme si s dětmi o dárcích, které nám udělaly největší radost a o tom, jak jsme si užili Vánoce.

    -          V pondělí jsme měli téma Tři králové – povídali jsme si o tom, kdo byli, jak se jmenovali, co udělali a kdy slaví svátek

    -          Na rozehřátí jsme si zahráli dvě hry – Na žraloka a sardinky a poté hru na Mrazíka.

    -          Zpívali jsme písničku „Tři králové“

    -          poté děti kreslily pastelkami obrázky Tří králů

     

    Úterý   -   opakujeme dny v týdnu, měsíce v roce, roční období

    -          učíme se novou básničku o zimě

    -          nacvičujeme dechová cvičení, křížové pohyby pro uvolnění zápěstí, sjednocení dechu, pravolevá orientace

    -          úchop tužky – pohybová činnost – letadlo

    -          program pro předškoláky Maxík – Tečky na lince, nad a pod, posazení, držení tužky, směr psaní

     

    Středa –  opakujeme básničku „Paní zima“ – doprovázíme pohybem

    -          zpíváme písně se zimní tematikou – „Sněží, sněží; Lyže“

    -          hrajeme pohybovou hru „Kuba řekl“ – rozehřátí, protažení

    -          uvolnění svalstva, soustředění se na dech, uvědomění si levé/pravé, křížové pohyby

    -          v programu Maxík pokračujeme dalším cvičením – tečky v kruhu, soustředíme se na správné návyky při psaní

    -          „Novoroční ohňostroj“ – klovatinová rezerva, zapouštění anilinových barev, vystřihování

    Čtvrtek – povídání na téma: „Jak se slušně chovám?“ (zdravení, slůvka prosím/děkuji)

    -          Pohybová hra „Molekuly“ – tvoření dvojic, trojic, čtveřic, …

    -          Lezení ve vzporu dřepmo, dechové cvičení, křížové pohyby.

    -          Maxík – Tečkování na básničku „Zob, zob, zobe ptáček

    -          Hra na opice - děti se opičí a dělají shodné pohyby rukou, jako dělá paní učitelka

    Pátek    -  soutěže n apaměť a postřeh, rozdělení do družstev, procvičování matematických dovedností, počítání kuliček

                  -  čtení Zimního příběhu , následná práce s textem

                  -  kresba rukavice podle vzoru

     

    TÝDENÍČEK 17. – 21.12.

    Pondělí -    pro tento týden máme téma pohádky, o kterých jsme si s dětmi povídali hned na začátku dne

    -          nacvičovali jsme novou básničku s názvem „Vánoce“

    -          na pohádky jsme navázali pohybovou hrou „Mrazík“, kterou si děti opravdu užily

    -          zacvičili jsme si s molitanovými kostkami a trénovali jsme pokyny – před, vzad, na, pod, vedle

    -          poté děti malovaly voskovými barvami obrázky jejich nejoblíbenější vánoční pohádky

     

    Úterý   -   v úterý jsme si zahráli pohádku „Boudo, budko“ – děti si rozdělily role – někdo hrál myšku, zajíčka, žabku, lišku nebo medvěda a ostatní děti byly diváci. Pohádka se divákům i hercům moc líbila, takže si musíme brzy zase nějakou zahrát.

    -          zpěv vánočních písní a koled v doprovodu piana

    -          kresba podle bodů – počítání, zrakové vnímání, přesnost

     

    Středa –  povídání o tom, jak se zvířátka stravují přes zimu, jak jim můžeme pomoci například o Vánocích, co je vhodné přinést do krmelce zvířátkům v lese, co mají rádi ptáčci apod.

    -          v doprovodu flétny děti zpívaly říkadlo „Zlatá brána“ a rozeznávaly tempo – na pomalé tempo procházely bránou pomalu, na rychlé tempo probíhaly rychle

    -          po rozehřátí u „Zlaté brány“ jsme dělali dřepy, výskoky, skákali jsme žabáka, cval stranou

    -          po svačině jsme vyráběli vánoční ozdobu s rolničkou, kterou si děti odnesly domů

    -          v pracovních listech jsme rozeznávali pojmy: nejnižší – stejný – nejvyšší

    Čtvrtek – připomínáme si vánoční zvyky – společně rozkrajujeme jablíčka, posíláme svíčky po vodě, ochutnáváme cukroví, zpíváme koledy a ladíme se na vánoční atmosféru

    -          tančíme s hudbou

    -          trénujeme svá ouška a poznáváme písničky z pohádek a filmů, které si pro nás paní učitelka připravila

    -          venku jsme si užili sněhu – děti stavěly sněhuláka, tvořily sněhové koule a radovaly se z dnešní sněhové nadílky

     

    Pátek – společné těšení se, jak můžeme doma pomoci s vánočním úklidem, výzdobou, obalováním řízků apod., čím bychom mohli udělat mamince radost

    -          zdobíme perníčky vyšlehanými bílky, cukrovým pestrým posypem

    -          zpíváme koledy, hrajeme si s novými hračkami od školkového Ježíška a už se moc těšíme, s jakými dárečky přijde za námi domů...

     

    Pohodové svátky a do Nového roku jen to nejlepší přeje Pavla.

     

     

    TÝDENÍČEK 10. – 14.12.

    Pondělí -    sdílení víkendových zážitků

    -          Cvičení břišního svalstva

    -          Výroba stromečků – vystřihování, muchláž z krepového papíru, lepení

    -          Kreslení dárečků, vystřihování

    -          Zpívání písniček s Vánoční tematikou

     

    Úterý   -   povídání na téma Vánoční tradice a zvyky – rozkrajování jablka, lití olova, posílání lodiček, házení střevícem, šupiny pod talířkem, zpívání koled, aj…

    -          v úterý jsme si zacvičili formou překážkové dráhy – běh s vyhýbáním, přitahování, skoky snožmo

    -          výroba hvězdy – malba temperou, natírání lepidlem – třpytění

    -          zdobení vánočního stromečku

     

    Středa – „Vánoční cukroví“ – to bylo naše další téma, o kterém jsme si povídali. Děti vyprávěly, jaké cukroví pečou s maminkami, jaké mají rádi apod.

    -          na zahřátí jsme tentokrát zvolili dřepy, výskoky, skákání panáka, angličáky. Poté jsme protahovali svaly zad

    -          nácvik písní a básní na besídku

    -          vystřihování sněhových vloček z papíru, nácvik oválu – pracovní list na téma „Pečeme cukroví“

    -          výroba čelenky na besídku – lepení, stříhání

     

    Čtvrtek – pečeme slané pečivo na odpolední tvoření s rodiči – práce s válečkem, rádlem

                (mašlujeme, zdobíme sýrem, kmínem, sezamem)

    -          běháme na místě, pochodujeme – zaměřujeme se na správné dýchání, protahovací cviky, břišní svaly

    -          zdobení papírových zvonů (mezipatro) práce s papírovými výseky, třpytkami

     

    Pátek – vyprávíme si zážitky z besídky a vánočního tvoření s rodiči

    -          hrajeme oblíbenou pohybovou hru na sochy, posloucháme písničky českých pohádek

    -          rozbalování dárků, které přinesl Ježíšek – nejvíce děti zaujal nafukovací boxovací pytel, u kterého se opravdu vyřádily

    -          prohlížení nových her a hraček

    NĚKTERÉ DĚTI NENOSÍ DOMÁCÍ ÚKOLY. PROSÍM RODIČE, ABY DOHLÉDLI NA TO, ABY DĚTI ÚKOLY NEZAPOMÍNALY. Děkuji

    Krásný třetí advent přeje

    Pavla

     

    TÝDENÍČEK 3. – 7.12.

    Pondělí -    děti povídají o sobotním vystoupení u rozsvícení stromečku, také o zážitcích z víkendu

    -          také si říkáme o první adventní neděli, co to znamená a kolik ještě zbývá dní do štědrého dne

    -          opakujeme si básničky a písničky pro čerty

    -          vyrábíme Mikuláše – rozvíjíme jemnou motoriku, pracujeme s vatou a alobalem, vystřihujeme z papíru

    Úterý   -     v úterý jsme šli procházkou do Pony parku v Měšicích, kde si děti prohlédly poníky a mohly se i povozit. Také jsme obešli celý park a viděli mnoho dalších zvířátek – jako například prasátka, lamu, osla, krávu, klokany, pštrosa, husy, kozy aj. Děti byly nadšené hlavně z jízdy na poníkovi.

    Středa - ráno děti kreslily obrázky pro čerta, Mikuláše a anděla, potom jsme si opakovali básničku „Hudry, hudry“ a zpívali čertí písničky. Další středeční program pro nás připravilo divadélko Úsměv, které nám zahrálo pohádku o čertovi, Mikulášovi a Andělovi. Poté byla pro děti připravena nadílka, kterou dětem rozdával čertík z pohádky. 

    Čtvrtek – rozhovor na téma: Mikulášská nadílka – děti vypráví, co jim přinesl Mikuláš, kde ho viděli a zda se bály čerta. Ráno jsme věnovali trénování písniček na vystoupení v nemocnici a učili jsme se doprovod na rytmické nástroje. Potom jsme tančili nový taneček a učili s novou písničku. Vystoupení v Měšické nemocnici se dětem moc povedlo a sklidily velký potlesk od pacientů a zaměstnanců nemocnice. Děti měly radost, že se jim zpívání podařilo a dostaly sladkou odměnu od personálu nemocnice. Po vystoupení jsme se šli procházkou podívat na postavený Betlém, který je v obci a děti si také pohrály na hřišti obce.

    Pátek – výzdoba vchodových dveří, jejichž základ zvládly děti ve čtvrtek odpoledne, takže teď už „jen“ zdobení přírodninami, mašlemi…Hrátky se sušeným ovocem, oříšky, početní řada do deseti, více, méně, větší, menší. Vykreslování stromečku v samolepkovém sešitku, aby byl prostor na sbírání stříbrných hvězdiček :-)

    Pěkný adventní čas

    Pavla

     

    TÝDENÍČEK 26. – 30.11.

    Pondělí -    v pondělí ráno jsme se všichni pěšky vydali do mratínské sokolovny, kde na nás čekalo promítání nové československé pohádky „Draka bolí hlava“, ve které hrál i zpěvák Karel Gott

    -          do Mratína to byl kus cesty, takže jsme museli jít poměrně rychle a splnili jsme tak i pořádnou ranní rozcvičku. Cestou zpět už byly některé děti opravdu unavené a bolely je nožičky, ale nakonec to i ti nejmladší perfektně zvládly

     

    Úterý   -     v úterý jsme si povídali o pohádce z předešlého dne – děti měly prostor na vyprávění, co se jim líbilo, co je naopak nebavilo

    -          rozehřáli jsme se u pohybové hry, u které děti trénovaly rychlost a postřeh. Po této hře jsme cvičili s gumovými kroužky, což děti ocenily

    -          v úterý jsme také zpívali písničky s vánoční tematikou a opakovali básničky

    -          při výtvarné činnosti jsme si zopakovali další z našich smyslů – zrak - a malovali jsme vodovými barvami na téma: „Co si představím, když slyším slovo Vánoce“ – děti rozvíjely jemnou motoriku, učily se používat kulatý štětec a jeho správné držení

     

    Středa - učili jsme se o dalším našem smyslu, kterým je chuť – pojmenovali jsme chutě sladké, slané, kyselé a hořké a názorně jsme si ukázali, kde na jazyku jaké chutě jsou. Děti poté přiřazovaly obrázky různých potravin na správné místo jazyka.

    -          při hře „Žralok a sardinky“ jsme procvičili sluch, kdy žraloci chytali mlaskající sardinky pouze podle sluchu – tato hra byla pro děti nová a myslím, že si ji určitě ještě někdy zahrajeme

    -          při cvičení jsme využili molitanové kostičky a protáhli jsme si tělo

    -          středeční svačinka byla zajímavá v tom, že si děti zkoušely namazat samostatně svůj chléb – chvílemi to bylo úsměvné, ale musím všechny pochválit, protože všechny děti nakonec svačily namazaný chléb 😊

    -          další činností byla ochutnávka ovoce a zeleniny – děti poznávaly poslepu chutě sladké, slané, kyselé a hořké … Tato činnost se stala podle hodnocení dětmi nejoblíbenější z celého dne.

    -          při výtvarné činnosti děti dokončovaly oko – tedy vystřihovaly, lepily a dokreslovaly

     

    Čtvrtek , pátek-   povídání na téma: „Co koho čeká v adventním čase a co nás čeká v MŠ“

    -          chůze z/do schodů

    -          malba temperou, vykreslování, stříhání, provlékání chlupatého drátku

    -          výroba „čekacího kalendáře“ – obtahování číslic

    -          děti psaly přání Ježíškovi, který mu hodí v pondělí v betlémě v Ponny parku

    -          děti rozkládaly slova na slabiky, pomáhala nám k tomu ozvučná dřívka a další nástroje

    -          s nástroji jsme se snažili i zpestřit písničky, které nacvičujeme nejen na zpívání u stromečku u obecního úřadu v Měšicích

    -          děti měly za úkol rozjímat o tom, co nehmotného by je potěšilo, vše je zapsáno na Stromu našich přání v mezipatře, který děti pomohly vytvořit

    -         vyráběly se dárečky pro pacienty z místní nemocnice, které jdeme potěšit písničkami a  básničkami ve čtvrtek.. Věřím, že i papírové stromečky, které děti ozdobily muchlanými kousky krepového papíru, udělají pacientům radost.

    -         páteční odpoledne ještě děti zapichovaly větvičky do floristické hmoty a pomohly tak s výzdobou mezipatra

    Hezkou první adventní neděli přeje Pavla

     

    19. – 23.11.

     

    MOJE TĚLO

     

    Pondělí -    hovoříme o tom, co je dobré pro naše zdraví a jak o něj máme pečovat

    -          hrajeme oblíbenou pohybovou hru „Na sochy“ v doprovodu pohádkových písní

    -          nacvičujeme nové melodie a texty v doprovodu klavíru

    -          skupinová práce na téma: spánek, pohyb, strava - ovoce, zelenina, nápoje, teplé oblečení

    -          procházka po okolí školky a radovánky s prvním letošním sněhem

     

    Úterý   -     opakujeme dny v týdnu, měsíce v roce

    -          trénujeme pokyny: vzad, vpřed, za, na pod aj., vzpřímená chůze a cvičení s pěnovými deskami

    -          vyrábíme přání, zdobíme lepícími páskami, rozvíjíme jemnou motoriku – vlnou omotáváme stromeček z kartonu

     

    Středa -     povídáme si zubech - o tom, jak máme pečovat o své zuby, jak často máme navštěvovat zubního lékaře, jak často si zuby máme čistit, měnit kartáček, kolik má zubů mléčný chrup, co zubům prospívá a škodí, atd. – myslím, že děti byly velice aktivní a o toto téma je moc zajímalo

    -          učíme se novou básničku o zoubkách

    -          pohybujeme se po třídě na písničku „Veverka, čiperka“ – běh, kroky, skoky, poskoky a protahujeme si tělo

    -          vyplňujeme pracovní listy a opakujeme si, jaké potraviny jsou pro zuby škodlivé a jaké naopak prospívají

    -          při pracovní činnosti opakujeme číselnou řadu do 20, vystřihujeme a lepíme – pro některé děti byla práce obtížná při počítání zubů, také se děti naučily nový pojem rty, který doposud neznaly

     

    Čtvrtek  -    povídáme si na téma: „Proč je důležité sportovat, jaký sport máme rádi a co bychom chtěli     dělat“

    -          cvičení zaměřené na posílení středu těla

    -          v pracovních listech děti měly za úkol dokreslit druhou polovinu obrázku – rozvoj zrak. Vnímání, jemná motorika

    -          výchovná aktivita na téma: „Když les usíná“

    -          největším zážitkem dne byla prohlídka školní zahrádky, na které nám budují nové dřevěné prvky jako například velký altán, věže, pískoviště atd. – děti už se nemohou dočkat jara, až budou moci tyto prvky vyzkoušet

     

    Pátek     -   povídáme si o plánech na víkend

    -          stavíme plastového hada a procvičujeme plosky nohou

    -          čtení pohádky a dramatizace

    -          nácvik písní s vánoční tematikou, doprovod nástroji z Orffova instrumentáře

     

    Hezký víkend přeje Pavla

     

    12. – 16.11.

    MOJE TĚLO

    Pondělí -    povídáme si o tom, kdo to byl svatý Martin, kdy slaví svátek a jaká je legenda o sv. Martinovi

    -          opakování dnů v týdnu

    -          ranní cvičení na téma: „Pereme prádlo“ – protažení částí těla, ztvárnění pohybu na hudbu

    -          rozezpívací cvičení, cvičení na uvolnění jemné motoriky mluvidel, zpěv písniček: „Veverka, čiperka, Vyletěl si pyšný drak, Hádaly se houby, Prší, prší“ aj.

    -          otisk listů (příprava na artefiletiku), temperové barvy - míchání podzimních barev, natírání listů

     

    Úterý   -     učíme se pojmenovat jednotlivé části našeho těla, názorně si je ukazujeme. (U této aktivity děti rozesmály nejvíce hýždě a lýtka, jejichž názvy doposud neznaly 😊)

    -          na rozehřátí jsme si zahrály pohybovou hru na „babu s chycením“ – bylo úsměvné, když „baba“ chytila někoho například vysoko na zádech a děti měly co dělat, aby se na daném místě držely – vznikaly hezké sochy

    -          zpívání a cvičení „Hlava, ramena, kolena“ – děti se učily reagovat na tempo, které jsem na klavír hrála. Nejvíce je samozřejmě bavilo hodně rychlé tempo, protože nestíhaly ukazovat na určená místa na těle.

    -          v úterý jsme dokončily artefiletiku – naši skupinovou práci na téma: „Kam se schovávají broučci“. Nejdříve jsme si prohlíželi obrázky různých broučků, kteří žijí v lese. Potom jsem dětem přečetla, jak se chystají v přírodě ke spánku a kam se ukrývají. Následně děti tuší kreslily vybraného broučka na velký společný papír.

     

    Středa -     pojmenování jednotlivých prstů na rukou, nácvik nové básničky o prstíkách     

    -          při cvičení jsme se zaměřili na běh, zakopávání, předkopávání, dřepy, angličáky a skákání panáka – Tentokrát nás cvičení velice vysílilo!

    -          v pracovní činnosti jsme vyráběli s pomocí vatových tyčinek články prstů a každé z dětí si obkreslovalo svoji ruku. I přesto, že byla tato práce velice náročná, protože děti musely dobře počítat, kolik mají použít kostí (vatových tyčinek), tak se jim povedla a při hodnocení celého dopoledne zvítězila.

    -          ve středu jsme šli velký okruh kolem měšického rybníka a potom jsme naši podzimní procházku završili na hřišti, kde se děti mohly proběhnout

     

    Čtvrtek  -    tento den jsme se zaměřili převážně na sluchové a zrakové vnímání, děti se snažily poznat výšku tónu (tóny hluboké, vysoké apod.), dále jsme trénovali reakci na signál, poznávání běžných zvuků aj.

    -          i další z našich smyslů – hmat – jsme rozvíjeli modelováním a také rozeznáváním jednotlivých surovin z kuchyně (čočka, rýže, mouka, kukuřičné lupínky, cukr)

    -          opakování písniček a básniček

     

    Pátek - pravolevá orientace, koordinace pohybů rukou a nohou (skákání panáků)

    - zdobení sešitků na samolepky, které budou děti dostávat za spolupráci s paní učitelkou, ostatními dětmi, když se jim něco podaří  apod.

    - také jsme si přečetli příbeh z knížky Bob a Bobka a děti měly za úkol převyprávět. Za převypravování i skákání panáků si zasloužily samolepku.

              

    Přeji příjemně strávené podzimní dny.

    Pavla

     

    5. – 9.11.

     

    VÍTR A DÉŠŤ

     

    Pondělí -    povídání o tom, jak jsme strávili víkend, připomínáme si barvy podzimu

    -          pohybová hra „dračí ocásky“ – rozvoj postřehu a rychlého vyhýbání – Tato hra děti velice bavila a nechtěly skončit, takže si ji budeme muset v příštím týdnu určitě zopakovat 😊

    -          ranní cvičení – protažení a uvolnění těla

    -          divadelní představení „Podzime, podzime“ – hudebně naučný program pro děti

     

    Úterý    -     vyprávění na téma: „Pouštění draka“ – rozvoj komunikačních dovedností, znaky podzimu – vítr, větřík, vichřice, opakování ročních období

    -          nácvik písně „Vyletěl si pyšný drak“

    -          létání s papírovými dráčky (které si děti vyrobily) v doprovodu klavíru

    -          rozfoukávání inkoustu, malba temperou, šikmé čáry – rovné krátké tahy tužkou, rozvoj jemné motoriky – Technika rozfoukávání děti velice bavila, foukaly jako o závod a myslím, že vznikly povedené práce.

     

    Středa  -     další znaky podzimu – déšť, nácvik básničky „Déšť“ přidání jednoduchého pohybu

    -          ztvárnění pohybu a uvědomování si tempa na téma: deštík, déšť, liják – pohyb – to je činnost, kterou dětí milují – i tak tomu bylo u této aktivity

    -          cvičení – zaměření na posilování břišního svalstva

    -          vystřihování podle šablony – zaměření na přesnost, kreslení bez přetahování, dokončení obrázku – lepení deštníku, opakování šikmých čar

     

    Čtvrtek  -    opakování nové písničky a básničky

    -          výroba větrníku

    -          zpívání lidových písniček s klavírem, pohybové hry, židličkovaná – rozvoj sluchového vnímání

     

    Pátek     -     povídání o podzimu – plody podzimu (kaštany, šípky, žaludy, jeřabiny, oříšky, houby)

    -          zpěv písně „Hádaly se houby“

    -          cvičení plosky nohou – hmatový chodníček z kaštanů a ořechů, masáž nohou a těla pomocí kaštanů

    -          výroba náhrdelníku - navlékání kaštanů na provázek - rozvoj jemné motoriky

     

    Hezký víkend všem přeje Pavla 😊       

     

    týden 29.10.-2.11.2018  HALLOWEEN
     
    V tomto týdnu nesoucím se ve znamení strašidel se povedlo dětem vydlabat obří dýni, která v mezipatře dělá radost všem. Dětii si i jednu dýni též vystříhaly a nalepily, vodovými barvami zpracovaly strašidlo dle své fantazie, proběhla přehlídka jednotlivých strašidel, čarodejnic, koček, koster a dalších bytostí. Děkujeme rodičům za príma spolupráci!!!
    Proběhlo též loučení s paní učitelkou Renatkou a zároveň vítání s paní učitelkou Pavlou, která si pro děti připravila veselé cvičení se stužkami, výrobu zápichu - dráčka (stříhání, lepení). A aby nám ve školce bylo ještě více milo, zásluhou paní učitelky Marušky měly děti připravenou půdu pro výzdobu schodiště - vymalovávaly přímo na zdi trávu a kytičky. Jojo, už aby tady bylo jaro :-) Ale i teď na sklonku kalendářního roku nás čeká spousta hezkých aktivit, takže i v podzimním čase je na co se těšit.
    Renatce děkuji za dosavadní dobře odvedenou práci, Pavle děkuji za profesionální naskočení do rozjetého vlaku, ve kterém se nám určitě hezky pojede.
    Krásné víkendové dny,
    Klára
     
     
    22.– 26.10.2018
     
    Zvířátka v lese na podzim
     
    Pondělí- Četba a popis zvířat- Lasička, Jezevec, prohlížení doplňujících obrázků. Převyprávění příběhu a otázky na popis zvířat. Společná výtvarná činnost – „les“ malba stromů na velkou plochu, dlouhé tahy štětcem, tempera, voskovky-pozadí. Pracovní list- zraková vnímavost. Pobyt venku na zahradě.
     
    Úterý- Třídění zvířat domácích a lesních- divokých. Rozhovory o tom kdo jaké kdy potkal divoké zvířátko. Opakování nácvik vázání tkaniček. Stínohra- hledání obrázků podle stínu. Rozcvička- na pokyny vzpažit, předpažit…
     
    Středa- Stavění ohrad pro zvířata na velké ploše koberce. Cvičení hudebně pohybové- protažení celého těla. Četba z knihy „Z lesních pelíšků“. Malba vodovkami, kresba dle šablony zvířata do společné výtvarné činnosti. Procházka Měšicemi k zámeckému parku, pozorování změn po velkém podzimním větru.
     
    Čtvrtek- Opět stavění ohrad pro zvířata- děti to moc baví. Povídání si o tom jak se asi žije zvířátkům v lese na podzim a v zimě- vcítění a názory dětí. Pokračování ve výtvarné činnosti- stříhání, lepení do podzimního lesa. Pracovní list- barevné cítění 3D obrázek. Míčové a jiné hry na zahradě MŠ.
     
    Pátek- Povídání si o tom co nás čeká o víkendu, co děláme, když prší a když je venku ještě podzimně hezky. Výroba podzimního pohledu- křída, šablona, lepení. Cvičení Elce Pelce. Procházka k velkému rybníku- krásný podzim.
     
    Můj poslední týdeníček. Chtěla bych vám poděkovat, za vstřícnost a milý přístup. Bylo mi s vašimi dětmi hezky.  Bude se mi stýskat. Ale slibuji, že se za dětmi budu jezdit dívat- potulit .
     
    Děkuji Renáta

     

    15.– 19.10.2018

    Oblečení

    Pondělí- Jaká rčení známe a co znamenají? Mít za ušima. Kdo šetří má za tři… Hádanky. Výtvarná činnost- společná: Keř- psaní tuší velké čáry- uvolnění zápěstí, lepení šípků a sušených listů. Povídání si o tom co jsem hezkého prožil o víkendu.

    Úterý- Koláž z přírodnin, lepení. Komunitní kruh- cesta do školky na podzim jak jí prožívají děti. Procvičení barev základních i doplňkových. Počítání, přiřazení správného počtu, více - méně. Skládáni obrazců z česnekových stvolů nejprve dle zadání, poté dle fantazie dětí

    Středa- Výroba botičky- stříhání, zdobení, provlékání tkaničky a učení se vázat tkaničku. Písnička „Jedna je chytrá na krku hlava…“Uklízení výkresů a pracovních listů do desek a portfolií.

    Čtvrtek- Kouzelnické představení- moc se dětem líbilo, hladily si hada, holubičku, králíčka a také si osobně zakouzlily.

    Pátek- Jak se mám oblékat na podzim? Výtvarná činnost- vystřižení šablony oděvu- šaty, tričko, kalhoty, sukně. Překreslení na látku- vystřižení, nalepení a dozdobení- knoflíky- různorodý materiál. Pobyt na zahradě MŠ- míčové hry, klouzačky, houpačky…užívání si posledních dnů babího léta, krásného slunečného podzimu.

    Krásný víkend

    Renáta

     

    8.– 12.10.2018

    Roční období

    Pondělí- Povídali jsme si jaké máme typy ročního období, jaké znaky jsou pro dané období specifické. Přiřazování obrázků. Pracovní listy- vodorovné čáry- grafomotorika. Procházka do zámeckého parku- sbírání přírodnin.

    Úterý- Ohmatávání a popisování přírodnin. Povídání si o zážitcích posledních dnů. Cvičení s hudbou – posilování, chůze s vyhýbáním. Kimova hra- co do řady nepatří, co zmizelo, popis přírodnin. Výroba podzimního věnce- lepení, zdobení.

    Středa- Jaké roč.období mám nejraději a proč- vyjadřovací schopnosti. Pracovní list „Drak“- kroucené čáry, dokreslení. Rozcvička- Elce Pelce- procvičení všech částí těla s hudebním doprovodem. Hry na zahradě MŠ.

    Čtvrtek- Procvičení jemné motoriky- zažehlovací korálky, skládání drobných korálků. Připomenutí, opakování znaků roč.období. Společná výtvarná činnost- Stromy“ Natírání, lepení, zdobení různorodým materiálem.

    Pátek- rozhovory – co budu dělat o víkendu? Těšení se. J Pracovní list- dokreslení detailů. Focení jednotlivců. Užívání si krásného podzimního počasí na zahradě MŠ- míčové hry, prolejzačky, houpačky, klouzačky… socializace.

    Krásný víkend

    Renáta

     

    1.– 5.10.2018

    Babí léto

    -          Co je „babí léto“ četba, vyprávění, představivost dětí.

    -          Vytleskávání slabik na podzimní tématiku, uvědomění si znaků podzimu

    -          Rozhovory o změnách v počasí. Jaké máme měsíce v roce

    -          Pracovní listy- rovné čáry, navazování na jednotlivé linky.

    -          Kreslení bez přetahování.

    -          Básnička „Jabloň“ – rozcvička. Překážková dráha přes papírové hrady,, plazení, přeskoky, Elce Pelce.

    -          Výtvarná činnost- „pavouk“- psaní pavučin, lepení různorodého materiálu. Natírání širokým štětcem hrady na výzdobu v mezipatře. Otisk rukou na desky, které si děti odnesly domů.

    -          Výlet do svíčkárny v Šestajovicích- výroba, svíčky (namáčení),  voskových pastelek. Procházka malou farmou a pozorování domácích zvířat.

    Prosím, aby děti nosily DÚ :-)

    Renáta

     

    24.-27.9.2018

    Tento zkrácený víkend nám přinesl kromě nemocné paní učitelky Renatky i mnoho hezkého. V pondělí k nám přišel s dobrou náladou a spoustou nápadů jak zapojit děti do představení Klaun Pepíno. Děti prosmály celé představení. Pokud budu moci zveřejnit fotografie, dám na web.... Druhý den jsme si na představení zavzpomínali kromě povídání i tím, že si děti vystřihly z papíru svůj balónek, prašnými křídami jej vykreslily a pak prsty hezky rozmazaly. Úspěch veliký, zejména z těch zamazaných rukou, které dětem bylo líto umývat :-) Ty opravdové balónky od Klauna Pepína jsme ještě využily na různá cvičení, balanc, držení míčků ve dvojci pouze čelem,... Zopakovali jsme taneček na písničku s klavírem "Traháme jablíčka" a jeden ovocný strom si také každý vyrobil. Jablíčka na něm děti vytvořily muchláním krepového papíru (jemná motorika), plot lepením karotonových výřezů (a že to byla někdy fuška zkonstruovat :-)  ) Zaměřeno bylo i na prostorovou orientaci -  nejen když děti vypracovávaly pracovní list s různě otočenými stopkami jablíček - k nahlédnutí v šanonech ve třídě... Ještě básnička o měsících, počítání, geometrické tvary....

    Krásný prodloužený víkend přeje Klára, Maruška, Hedvika

     

    17 – 21.9.2018

    Můj dům

    -„Vlaštovička seděla co u… v kuchyni viděla?“ Na dotaz děti musely odpovídat celými větami a přemýšlet co u nich doma v dané místnosti je. Vyjadřovací schopnosti a procvičení mysli.

    -Opis písma, své jméno, rozlišování barev.

    - „Šáteček“ -Válení těsta, vykrajování a plnění jablky, potírání vejcem.

    -„Můj dům“- jemná motorika, skládání papíru, stříhání, lepení a zdobení, znalost své adresy bydliště.

    -Pracovní listy- jemné, pečlivé vykreslení, vlnky, dokreslení ovoce dle předlohy.

    -Zpívání s hudebním doprovodem, přednes básní.

    -Rozhovory o tom co mám nejraději, že nás čeká podzim, jak se mám- cítím.

    -Krájení, skládání jablek a následné sušení na křížaly.

    -Kinetický písek, Logico (didaktická hra), lego stavebnice, dřevěné skládanky.

    -Cvičení, soutěže mezi kluky a děvčaty.

    -Zahrada MŠ – užívání si posledních hodně teplých dní, stavby v písku, míčové hry, „vaření“ v zahradní kuchyňce, prolejzačky, houpačky…  

    PS: Prosím o donesení desek na domácí úkoly.

    Ve středu 19.9 byly již DÚ :-)

    Renáta

     

    10 – 14.9.2018

    Rodina

    Ovoce

    -Povídání si o své rodině, kolik členů má, prarodiče, domácí mazlíčci, jak nejraději trávím čas s rodinou…

    -Povídání si o tom co je sad, co v sadu roste, co je v ovoci zdravého-vitamíny

    -Třídění ovoce a zeleniny, určování.

    -Pracovní listy- barvy, tvary, vodorovné čáry, detail výkresu- nepřetahování. Trénování podpisů.

    -Výroba „ovoce“, obkreslení, stříhání, lepení, skládání jako puzzle.

    „Pytlíček“ na sušené ovoce- tisk rozkrojeného jablka a tisk na papír.

    -Výroba portfolií- kresba svých značek na desky, práce s dekorativními páskami - rámeček

    -Malování dle šablon.

    -Cvičení: balanc, poskoky, výpony, dřepy, počty, levá a pravá strana, cviky na prevenci plochých nohou, úchopy…

    -Zpívání s doprovodem pianina

     

    PS: Prosím o donesení desek na domácí úkoly.

    Ve středu 19.9 budou již DÚ :-)

    Renáta

     

    3. – 7.9.2018

    Vítáme vás v MŠ

    Rodina

    -Seznámení se s novými dětmi, představení se jménem.

    -Vyprávění zážitků z prázdnin, vyjadřovací schopnosti a logopedická diagnostika.

    -Seznámení se s pravidly MŠ, ručičkové, šnečkové, srdíčkové…

    -Práce s vodovými barvami, kresba postavy, rodiny.

    -Stříhání, obratnost a jemná motorika.

    -Rozhovory o své rodině, vyjmenování členů rodiny. Co nás čeká o víkendu.

    -„Klokan“ vymalování a přišití (tupou jehlou) kapsy pro klokaní miminko, jemná motorika a pečlivost.

    -Procházky po okolí Měšic- bezpečnost při procházkách podél vozovky a ve větším počtu dětí (neodbíhat, nestrkat se s kamarády, sledovat cestu a reagovat na pí.učitelku), hry na zahradě MŠ- ohleduplnost.

    -Ranní rozcvičky, hudebně pohybové na procvičení celého těla- plazení, skoky, dřepy, reakce na signál, výpony, rytmus...

    -Modelování, omalovánky, psaní podle šablon, logicco hry na logické myšlení, barvy rozlišování.

    - v pátek práce s tupou jehlou - přišívání kapsy klokanici pro klokánka :-)

    PS: Prosím o donesení desek na domácí úkoly.

    Renáta

    Kategorie

    Počítadlo přístupu

    TOPlist

    Výběr třídy