TÝDENÍČEK

    12. – 16.11.

    MOJE TĚLO

    Pondělí -    povídáme si o tom, kdo to byl svatý Martin, kdy slaví svátek a jaká je legenda o sv. Martinovi

    -          opakování dnů v týdnu

    -          ranní cvičení na téma: „Pereme prádlo“ – protažení částí těla, ztvárnění pohybu na hudbu

    -          rozezpívací cvičení, cvičení na uvolnění jemné motoriky mluvidel, zpěv písniček: „Veverka, čiperka, Vyletěl si pyšný drak, Hádaly se houby, Prší, prší“ aj.

    -          otisk listů (příprava na artefiletiku), temperové barvy - míchání podzimních barev, natírání listů

     

    Úterý   -     učíme se pojmenovat jednotlivé části našeho těla, názorně si je ukazujeme. (U této aktivity děti rozesmály nejvíce hýždě a lýtka, jejichž názvy doposud neznaly 😊)

    -          na rozehřátí jsme si zahrály pohybovou hru na „babu s chycením“ – bylo úsměvné, když „baba“ chytila někoho například vysoko na zádech a děti měly co dělat, aby se na daném místě držely – vznikaly hezké sochy

    -          zpívání a cvičení „Hlava, ramena, kolena“ – děti se učily reagovat na tempo, které jsem na klavír hrála. Nejvíce je samozřejmě bavilo hodně rychlé tempo, protože nestíhaly ukazovat na určená místa na těle.

    -          v úterý jsme dokončily artefiletiku – naši skupinovou práci na téma: „Kam se schovávají broučci“. Nejdříve jsme si prohlíželi obrázky různých broučků, kteří žijí v lese. Potom jsem dětem přečetla, jak se chystají v přírodě ke spánku a kam se ukrývají. Následně děti tuší kreslily vybraného broučka na velký společný papír.

     

    Středa -     pojmenování jednotlivých prstů na rukou, nácvik nové básničky o prstíkách     

    -          při cvičení jsme se zaměřili na běh, zakopávání, předkopávání, dřepy, angličáky a skákání panáka – Tentokrát nás cvičení velice vysílilo!

    -          v pracovní činnosti jsme vyráběli s pomocí vatových tyčinek články prstů a každé z dětí si obkreslovalo svoji ruku. I přesto, že byla tato práce velice náročná, protože děti musely dobře počítat, kolik mají použít kostí (vatových tyčinek), tak se jim povedla a při hodnocení celého dopoledne zvítězila.

    -          ve středu jsme šli velký okruh kolem měšického rybníka a potom jsme naši podzimní procházku završili na hřišti, kde se děti mohly proběhnout

     

    Čtvrtek  -    tento den jsme se zaměřili převážně na sluchové a zrakové vnímání, děti se snažily poznat výšku tónu (tóny hluboké, vysoké apod.), dále jsme trénovali reakci na signál, poznávání běžných zvuků aj.

    -          i další z našich smyslů – hmat – jsme rozvíjeli modelováním a také rozeznáváním jednotlivých surovin z kuchyně (čočka, rýže, mouka, kukuřičné lupínky, cukr)

    -          opakování písniček a básniček

     

    Pátek - pravolevá orientace, koordinace pohybů rukou a nohou (skákání panáků)

    - zdobení sešitků na samolepky, které budou děti dostávat za spolupráci s paní učitelkou, ostatními dětmi, když se jim něco podaří  apod.

    - také jsme si přečetli příbeh z knížky Bob a Bobka a děti měly za úkol převyprávět. Za převypravování i skákání panáků si zasloužily samolepku.

              

    Přeji příjemně strávené podzimní dny.

    Pavla

     

    5. – 9.11.

     

    VÍTR A DÉŠŤ

     

    Pondělí -    povídání o tom, jak jsme strávili víkend, připomínáme si barvy podzimu

    -          pohybová hra „dračí ocásky“ – rozvoj postřehu a rychlého vyhýbání – Tato hra děti velice bavila a nechtěly skončit, takže si ji budeme muset v příštím týdnu určitě zopakovat 😊

    -          ranní cvičení – protažení a uvolnění těla

    -          divadelní představení „Podzime, podzime“ – hudebně naučný program pro děti

     

    Úterý    -     vyprávění na téma: „Pouštění draka“ – rozvoj komunikačních dovedností, znaky podzimu – vítr, větřík, vichřice, opakování ročních období

    -          nácvik písně „Vyletěl si pyšný drak“

    -          létání s papírovými dráčky (které si děti vyrobily) v doprovodu klavíru

    -          rozfoukávání inkoustu, malba temperou, šikmé čáry – rovné krátké tahy tužkou, rozvoj jemné motoriky – Technika rozfoukávání děti velice bavila, foukaly jako o závod a myslím, že vznikly povedené práce.

     

    Středa  -     další znaky podzimu – déšť, nácvik básničky „Déšť“ přidání jednoduchého pohybu

    -          ztvárnění pohybu a uvědomování si tempa na téma: deštík, déšť, liják – pohyb – to je činnost, kterou dětí milují – i tak tomu bylo u této aktivity

    -          cvičení – zaměření na posilování břišního svalstva

    -          vystřihování podle šablony – zaměření na přesnost, kreslení bez přetahování, dokončení obrázku – lepení deštníku, opakování šikmých čar

     

    Čtvrtek  -    opakování nové písničky a básničky

    -          výroba větrníku

    -          zpívání lidových písniček s klavírem, pohybové hry, židličkovaná – rozvoj sluchového vnímání

     

    Pátek     -     povídání o podzimu – plody podzimu (kaštany, šípky, žaludy, jeřabiny, oříšky, houby)

    -          zpěv písně „Hádaly se houby“

    -          cvičení plosky nohou – hmatový chodníček z kaštanů a ořechů, masáž nohou a těla pomocí kaštanů

    -          výroba náhrdelníku - navlékání kaštanů na provázek - rozvoj jemné motoriky

     

    Hezký víkend všem přeje Pavla 😊       

     

    týden 29.10.-2.11.2018  HALLOWEEN
     
    V tomto týdnu nesoucím se ve znamení strašidel se povedlo dětem vydlabat obří dýni, která v mezipatře dělá radost všem. Dětii si i jednu dýni též vystříhaly a nalepily, vodovými barvami zpracovaly strašidlo dle své fantazie, proběhla přehlídka jednotlivých strašidel, čarodejnic, koček, koster a dalších bytostí. Děkujeme rodičům za príma spolupráci!!!
    Proběhlo též loučení s paní učitelkou Renatkou a zároveň vítání s paní učitelkou Pavlou, která si pro děti připravila veselé cvičení se stužkami, výrobu zápichu - dráčka (stříhání, lepení). A aby nám ve školce bylo ještě více milo, zásluhou paní učitelky Marušky měly děti připravenou půdu pro výzdobu schodiště - vymalovávaly přímo na zdi trávu a kytičky. Jojo, už aby tady bylo jaro :-) Ale i teď na sklonku kalendářního roku nás čeká spousta hezkých aktivit, takže i v podzimním čase je na co se těšit.
    Renatce děkuji za dosavadní dobře odvedenou práci, Pavle děkuji za profesionální naskočení do rozjetého vlaku, ve kterém se nám určitě hezky pojede.
    Krásné víkendové dny,
    Klára
     
     
    22.– 26.10.2018
     
    Zvířátka v lese na podzim
     
    Pondělí- Četba a popis zvířat- Lasička, Jezevec, prohlížení doplňujících obrázků. Převyprávění příběhu a otázky na popis zvířat. Společná výtvarná činnost – „les“ malba stromů na velkou plochu, dlouhé tahy štětcem, tempera, voskovky-pozadí. Pracovní list- zraková vnímavost. Pobyt venku na zahradě.
     
    Úterý- Třídění zvířat domácích a lesních- divokých. Rozhovory o tom kdo jaké kdy potkal divoké zvířátko. Opakování nácvik vázání tkaniček. Stínohra- hledání obrázků podle stínu. Rozcvička- na pokyny vzpažit, předpažit…
     
    Středa- Stavění ohrad pro zvířata na velké ploše koberce. Cvičení hudebně pohybové- protažení celého těla. Četba z knihy „Z lesních pelíšků“. Malba vodovkami, kresba dle šablony zvířata do společné výtvarné činnosti. Procházka Měšicemi k zámeckému parku, pozorování změn po velkém podzimním větru.
     
    Čtvrtek- Opět stavění ohrad pro zvířata- děti to moc baví. Povídání si o tom jak se asi žije zvířátkům v lese na podzim a v zimě- vcítění a názory dětí. Pokračování ve výtvarné činnosti- stříhání, lepení do podzimního lesa. Pracovní list- barevné cítění 3D obrázek. Míčové a jiné hry na zahradě MŠ.
     
    Pátek- Povídání si o tom co nás čeká o víkendu, co děláme, když prší a když je venku ještě podzimně hezky. Výroba podzimního pohledu- křída, šablona, lepení. Cvičení Elce Pelce. Procházka k velkému rybníku- krásný podzim.
     
    Můj poslední týdeníček. Chtěla bych vám poděkovat, za vstřícnost a milý přístup. Bylo mi s vašimi dětmi hezky.  Bude se mi stýskat. Ale slibuji, že se za dětmi budu jezdit dívat- potulit .
     
    Děkuji Renáta

     

    15.– 19.10.2018

    Oblečení

    Pondělí- Jaká rčení známe a co znamenají? Mít za ušima. Kdo šetří má za tři… Hádanky. Výtvarná činnost- společná: Keř- psaní tuší velké čáry- uvolnění zápěstí, lepení šípků a sušených listů. Povídání si o tom co jsem hezkého prožil o víkendu.

    Úterý- Koláž z přírodnin, lepení. Komunitní kruh- cesta do školky na podzim jak jí prožívají děti. Procvičení barev základních i doplňkových. Počítání, přiřazení správného počtu, více - méně. Skládáni obrazců z česnekových stvolů nejprve dle zadání, poté dle fantazie dětí

    Středa- Výroba botičky- stříhání, zdobení, provlékání tkaničky a učení se vázat tkaničku. Písnička „Jedna je chytrá na krku hlava…“Uklízení výkresů a pracovních listů do desek a portfolií.

    Čtvrtek- Kouzelnické představení- moc se dětem líbilo, hladily si hada, holubičku, králíčka a také si osobně zakouzlily.

    Pátek- Jak se mám oblékat na podzim? Výtvarná činnost- vystřižení šablony oděvu- šaty, tričko, kalhoty, sukně. Překreslení na látku- vystřižení, nalepení a dozdobení- knoflíky- různorodý materiál. Pobyt na zahradě MŠ- míčové hry, klouzačky, houpačky…užívání si posledních dnů babího léta, krásného slunečného podzimu.

    Krásný víkend

    Renáta

     

    8.– 12.10.2018

    Roční období

    Pondělí- Povídali jsme si jaké máme typy ročního období, jaké znaky jsou pro dané období specifické. Přiřazování obrázků. Pracovní listy- vodorovné čáry- grafomotorika. Procházka do zámeckého parku- sbírání přírodnin.

    Úterý- Ohmatávání a popisování přírodnin. Povídání si o zážitcích posledních dnů. Cvičení s hudbou – posilování, chůze s vyhýbáním. Kimova hra- co do řady nepatří, co zmizelo, popis přírodnin. Výroba podzimního věnce- lepení, zdobení.

    Středa- Jaké roč.období mám nejraději a proč- vyjadřovací schopnosti. Pracovní list „Drak“- kroucené čáry, dokreslení. Rozcvička- Elce Pelce- procvičení všech částí těla s hudebním doprovodem. Hry na zahradě MŠ.

    Čtvrtek- Procvičení jemné motoriky- zažehlovací korálky, skládání drobných korálků. Připomenutí, opakování znaků roč.období. Společná výtvarná činnost- Stromy“ Natírání, lepení, zdobení různorodým materiálem.

    Pátek- rozhovory – co budu dělat o víkendu? Těšení se. J Pracovní list- dokreslení detailů. Focení jednotlivců. Užívání si krásného podzimního počasí na zahradě MŠ- míčové hry, prolejzačky, houpačky, klouzačky… socializace.

    Krásný víkend

    Renáta

     

    1.– 5.10.2018

    Babí léto

    -          Co je „babí léto“ četba, vyprávění, představivost dětí.

    -          Vytleskávání slabik na podzimní tématiku, uvědomění si znaků podzimu

    -          Rozhovory o změnách v počasí. Jaké máme měsíce v roce

    -          Pracovní listy- rovné čáry, navazování na jednotlivé linky.

    -          Kreslení bez přetahování.

    -          Básnička „Jabloň“ – rozcvička. Překážková dráha přes papírové hrady,, plazení, přeskoky, Elce Pelce.

    -          Výtvarná činnost- „pavouk“- psaní pavučin, lepení různorodého materiálu. Natírání širokým štětcem hrady na výzdobu v mezipatře. Otisk rukou na desky, které si děti odnesly domů.

    -          Výlet do svíčkárny v Šestajovicích- výroba, svíčky (namáčení),  voskových pastelek. Procházka malou farmou a pozorování domácích zvířat.

    Prosím, aby děti nosily DÚ :-)

    Renáta

     

    24.-27.9.2018

    Tento zkrácený víkend nám přinesl kromě nemocné paní učitelky Renatky i mnoho hezkého. V pondělí k nám přišel s dobrou náladou a spoustou nápadů jak zapojit děti do představení Klaun Pepíno. Děti prosmály celé představení. Pokud budu moci zveřejnit fotografie, dám na web.... Druhý den jsme si na představení zavzpomínali kromě povídání i tím, že si děti vystřihly z papíru svůj balónek, prašnými křídami jej vykreslily a pak prsty hezky rozmazaly. Úspěch veliký, zejména z těch zamazaných rukou, které dětem bylo líto umývat :-) Ty opravdové balónky od Klauna Pepína jsme ještě využily na různá cvičení, balanc, držení míčků ve dvojci pouze čelem,... Zopakovali jsme taneček na písničku s klavírem "Traháme jablíčka" a jeden ovocný strom si také každý vyrobil. Jablíčka na něm děti vytvořily muchláním krepového papíru (jemná motorika), plot lepením karotonových výřezů (a že to byla někdy fuška zkonstruovat :-)  ) Zaměřeno bylo i na prostorovou orientaci -  nejen když děti vypracovávaly pracovní list s různě otočenými stopkami jablíček - k nahlédnutí v šanonech ve třídě... Ještě básnička o měsících, počítání, geometrické tvary....

    Krásný prodloužený víkend přeje Klára, Maruška, Hedvika

     

    17 – 21.9.2018

    Můj dům

    -„Vlaštovička seděla co u… v kuchyni viděla?“ Na dotaz děti musely odpovídat celými větami a přemýšlet co u nich doma v dané místnosti je. Vyjadřovací schopnosti a procvičení mysli.

    -Opis písma, své jméno, rozlišování barev.

    - „Šáteček“ -Válení těsta, vykrajování a plnění jablky, potírání vejcem.

    -„Můj dům“- jemná motorika, skládání papíru, stříhání, lepení a zdobení, znalost své adresy bydliště.

    -Pracovní listy- jemné, pečlivé vykreslení, vlnky, dokreslení ovoce dle předlohy.

    -Zpívání s hudebním doprovodem, přednes básní.

    -Rozhovory o tom co mám nejraději, že nás čeká podzim, jak se mám- cítím.

    -Krájení, skládání jablek a následné sušení na křížaly.

    -Kinetický písek, Logico (didaktická hra), lego stavebnice, dřevěné skládanky.

    -Cvičení, soutěže mezi kluky a děvčaty.

    -Zahrada MŠ – užívání si posledních hodně teplých dní, stavby v písku, míčové hry, „vaření“ v zahradní kuchyňce, prolejzačky, houpačky…  

    PS: Prosím o donesení desek na domácí úkoly.

    Ve středu 19.9 byly již DÚ :-)

    Renáta

     

    10 – 14.9.2018

    Rodina

    Ovoce

    -Povídání si o své rodině, kolik členů má, prarodiče, domácí mazlíčci, jak nejraději trávím čas s rodinou…

    -Povídání si o tom co je sad, co v sadu roste, co je v ovoci zdravého-vitamíny

    -Třídění ovoce a zeleniny, určování.

    -Pracovní listy- barvy, tvary, vodorovné čáry, detail výkresu- nepřetahování. Trénování podpisů.

    -Výroba „ovoce“, obkreslení, stříhání, lepení, skládání jako puzzle.

    „Pytlíček“ na sušené ovoce- tisk rozkrojeného jablka a tisk na papír.

    -Výroba portfolií- kresba svých značek na desky, práce s dekorativními páskami - rámeček

    -Malování dle šablon.

    -Cvičení: balanc, poskoky, výpony, dřepy, počty, levá a pravá strana, cviky na prevenci plochých nohou, úchopy…

    -Zpívání s doprovodem pianina

     

    PS: Prosím o donesení desek na domácí úkoly.

    Ve středu 19.9 budou již DÚ :-)

    Renáta

     

    3. – 7.9.2018

    Vítáme vás v MŠ

    Rodina

    -Seznámení se s novými dětmi, představení se jménem.

    -Vyprávění zážitků z prázdnin, vyjadřovací schopnosti a logopedická diagnostika.

    -Seznámení se s pravidly MŠ, ručičkové, šnečkové, srdíčkové…

    -Práce s vodovými barvami, kresba postavy, rodiny.

    -Stříhání, obratnost a jemná motorika.

    -Rozhovory o své rodině, vyjmenování členů rodiny. Co nás čeká o víkendu.

    -„Klokan“ vymalování a přišití (tupou jehlou) kapsy pro klokaní miminko, jemná motorika a pečlivost.

    -Procházky po okolí Měšic- bezpečnost při procházkách podél vozovky a ve větším počtu dětí (neodbíhat, nestrkat se s kamarády, sledovat cestu a reagovat na pí.učitelku), hry na zahradě MŠ- ohleduplnost.

    -Ranní rozcvičky, hudebně pohybové na procvičení celého těla- plazení, skoky, dřepy, reakce na signál, výpony, rytmus...

    -Modelování, omalovánky, psaní podle šablon, logicco hry na logické myšlení, barvy rozlišování.

    - v pátek práce s tupou jehlou - přišívání kapsy klokanici pro klokánka :-)

    PS: Prosím o donesení desek na domácí úkoly.

    Renáta

    Kategorie

    Počítadlo přístupu

    TOPlist

    Výběr třídy