TÝDENÍČEK

    ČERVEN

    17. – 21.

    ·         v pondělí jsme společně s „vodníky“ absolvovali průzkumnou cestu do Mratína, děti si vedly velmi dobře, s nadšením sbíraly odpadky (děti měly gumové rukavice), které ubližují přírodě a vyčistily tak příjemnou turistickou stezku přírodou  

    ·         v úterý jsme se věnovali tématu „Léto“, hráli jsme oblíbené znalostní hry a děti si samy vyrobily chobotničku

    ·         ve středu k nám na zahradu zavítalo „Včelí království“ – děti určitě doma vyprávěly o včelkách, co vše se dozvěděly o jejich krátkém životě, zahrály si „na včelky“, vyzkoušely oblek včelaře, prohlížely si přes lupu živé včely a ochutnaly med 

    ·         ve čtvrtek jsme absolvovali krásný výlet na hrad Kost – opravdu se vydařil, krásné počasí, hezká pohádka s živými zvířaty a nakonec děti po hradě provázela milá princezna

    ·         v pátek do školky přišli policisté z obecní policie a s dětmi si povídali o tom, jak se mají bezpečně chovat o prázdninách

     

    Hezký víkend přeje

    paní učitelka Jitka

     

    ČERVEN

    10. – 14.

    ·         v pondělí jsme hráli oblíbené pohybové hry, soutěžili jsme v plnění různých úkolů -  hledání rozdílů v obrázcích, schovávali a přemísťovali věci ve třídě, trénovali jsme sluchové vnímání – určovali jsme hlásky na začátku slova, zazpívali jsme si a šli ven

    ·         v úterý část dětí opět odjela na plavání a druhá část dětí měla svůj společný program ve školce

    ·         ve středu jsme důkladně nacvičovali „Popeláře“ na společné rozlučkové vystoupení a poté jsme hráli pohybové hry na zahradě

    ·         ve čtvrtek se děti věnovaly různorodým činnostem – soutěžily v přenášení kytiček pomocí kolíčku, cvičily s kruhy a namalovaly pěkné popelářské vozy, vyvrcholením dne bylo slavnostní rozloučení s předškoláky, na kterém kapříci podali pěkný výkon, vedli si vskutku dobře

    ·         v pátek jsme se věnovali tématu „LÉTO“ – živé přírodě, povídali jsme si o motýlech, jak se vyvíjí, prohlíželi jsme si fotografie, zahráli jsme si „Život motýla“ a „Kdo je kukla“, nakonec jsme na zahradě vypustili do přírody naše motýli

    Hezký víkend přeje

    paní učitelka Jitka

     

    ČERVEN

    3. – 7.

    ·         v pondělí jsme si zpívali pro radost – děti vybíraly písničky, které samy ve dvojicích či trojicích zazpívaly, nacvičovali jsme společně „Když se zamiluje kůňˇ a poté jsme hráli oblíbené soutěžní hry, ve kterých jsme si osvěžili znalosti

    ·         v úterý část dětí odjela na plavání a druhá část dětí měla svůj program ve školce – na zahradě jsme společně provedli úklid  - vyčistili jsme travnatou plochu od klacků, papírků a pískovcových kamínků, roztřídili hračky na pískoviště, uklidili domeček, nakonec jsme si společně zahráli „Lítá vše, co peří má“, „Cukr, káva, limonáda“, házení míčků na cíl atd…

    ·         ve středu jsme důkladně nacvičovali na společné vystoupení na rozloučení se školáky, které se bude konat příští čtvrtek od 16 hod

    ·         ve čtvrtek se děti věnovaly kresbě postavy – popisovaly části těla, jak se mají nakreslit, využily encyklopedie a knihu „Lidské tělo“, hrály hru „Poznej kamaráda ze třídy“ a nakonec nakreslily postavu, kterou si založily do svého „portfolia“

    ·         v pátek jsme se věnovali pravo-levé orientaci, skákali jsme panáka, chodili po vyznačené čáře – po provaze a různě jsme prolézali – děti to ohromně bavilo, nakonec jsme uklízeli puzzle – děti skládaly ve dvojicích a podařilo se nám najít chybějící dílky!

     

    Hezký víkend přeje

    paní učitelka Jitka

     

    KVĚTEN

    27. – 31.

    ·         v pondělí jsme si povídali o tom, jak doma pomáháme, o povolání maminky a tatínka, dokončili jsme domek z papíru – jsou k vidění na nástěnce vedle třídy a nakonec jsme trénovali geometrické tvary (děti udělaly velký pokrok) 

    ·         v úterý opět se jedna část dětí zdokonalovala v plavání a druhá část dětí absolvovala poznávací vycházku kolem velkého rybníka – poslouchali jsme kuňkání žab a kukání kukačky, pozorovali jsme ryby v rybníce, hledali turistické značky a plnili úkoly – dětem se vycházka moc líbila, tak jsme se rozhodli, že si ji příští týden zopakujeme

    ·         středa byla ve znamení „Meziškolkové sportovní olympiády“, v Líbeznické  MŠ se utkaly družstva dětí z Líbeznic, Měšic, Mratína a Báště, naše družstvo „Měšické“ obhájilo třetí místo – pěkné!

    ·         ve čtvrtek se děti věnovaly kreativnímu tvoření – vyrobily si domeček z ruličky toaletního papíru

    ·         v pátek jsme všichni oslavili „Den dětí“ a konstatuji, že se vskutku vydařil – tajemná stezka vedla napříč zámeckým parkem, děti nadšeně hledaly krepové fáborky a plnily úkoly, nakonec každá třída našla svůj „poklad“  a poté jsme se vrátili zpět do školky, kde byla pro děti připravena tombola – losovaly si čísla a podle nich vyhledávaly svou výhru,na závěr děti hledaly zakopaný poklad – byl v písku v třpytivé krabici a byl plný čokoládových pamlsků

    Odpočinkový víkend přeje

    paní učitelka Jitka

     

    KVĚTEN
    20. – 24.
    v pondělí jsme si povídali od domě, jaké jsou v něm místnosti, k čemu slouží – popisovali jsme celý dům podle obrázku, děti si jednotlivé místnosti vybarvily a nakonec ve dvojicích stavěly podle vlastní fantazie z barevných dřevěných kostek své domy
     
    v úterý opět jedna část dětí se zdokonalovala v plavání a druhá část dětí procvičovala své znalosti o geometrických tvarech – popisovali jsme je společně a vyhledávali ve stavebnicích, děti vytvořily tři družstva a soutěžily vzájemně ve znalostech, v obratnosti a rychlosti
     
    ve středu si děti vytvořily vlastní dům z papírové čtvrtky, vyzdobily si ho pomocí nastříhaných kousků barevných papírů, uvnitř domu nakreslily všechny, kdo v domě bydlí včetně zvířátek – domek zatím není hotový, děti si ho dotvoří příští týden 
     
    ve čtvrtek jsme absolvovali celodenní výlet do farmaparku v Soběhrdech a  i přes nepřízeň počasí jsme si ho užili – děti krmily zvířata, dováděly v prolézačkách, stavěly z velkých dřevěných kostek a užily si hudební představení „ S Kájou“ plné tanečních písniček 
     
    pátek byl věnován „školkové olympiádě“, která se konala na fotbalovém hřišti,   děti zápolily v různých disciplinách – běh mezi kužely, skákání v pytli, hod na cíl, štafeta
    Týden utekl jako voda a před námi je poslední květnový týden – čeká nás sportovní školková olympiáda v Líbeznicích, kde se naše vybrané družstvo školky utká s s dětmi z okolních mateřských škol a v pátek si užijeme společně „Den dětí“.
     
    Pohodový víkend přeje
    paní učitelka Jitka 
     

    KVĚTEN

    12.– 16.

    ·         v pondělí jsme si užili moc hezkou hudební pohádku „O Terezce a Matějovi“, při které jsme si zazpívali několik známých písniček od pana Uhlíře

    ·         v úterý opět část dětí odjela na plavání a ostatní děti se věnovaly oblíbeným hrám „Co se změnilo ve třídě“, „Ptáčku, jak zpíváš“ a poté si děti vytvořily výtvarné koláže -  korkové zátky namáčely do temperových barev a na papír tiskly různobarevné květiny

    ·         ve středu jsme si povídali o rodině – kdo tam patří, jak se jmenují rodiče, sourozenci, kde bydlíme, děti namalovaly dům, ve kterém bydlí a já je všechny moc chválím, jak se jim to povedlo – udělaly velký pokrok

    ·         ve čtvrtek se děti seznámily s dřevem a pracovním nástrojem – pilkou uřízly dřevěné obrázkové profily, které nabarvily akrylovými barvami, v mezipatře máme „ekokoutek“ – živé housenky ve sklenicích, budeme sledovat jejich vývoj – zakuklení a posléze přeměnu v motýla

    ·         v pátek jsme se opět věnovali tématu rodiny, povídali jsme si o tom, jak vypadá náš pokojíček, kam si ukládáme hračky, oblečení, jak můžeme pomáhat mamince, zpívali jsme společně oblíbené písničky a zahráli si oblíbenou hru – „vše lítá co peří má“, „Kuba řekl“

    Slunečný víkend přeje

    paní učitelka Jitka

     

    KVĚTEN

    6.5.– 10.5.

    Tento týden byl tematicky zaměřen na  „ Mou maminku“:

    ·         v pondělí si děti vytvořily kytičku pro maminku z krepového papíru a procvičovaly písničku věnovanou mamince „Maminko, mámo“

    ·          v úterý jedna část dětí trávila dopoledne v plaveckém bazénu a zbylé děti se věnovaly tvoření – každé dítě si vyrobilo pro maminku kytici z barevných srdíček a poté nacvičovaly básničky o mamince

    ·         ve čtvrtek děti navlékaly korálky a udělaly si několik náramků, počítaly korálky a učily se vázat uzlíky

    ·         v pátek jsme procvičovali správnou výslovnost v „logohrátkách“, opakovali jsme básničky, zazpívali jsme si a dokončili papírové květiny s barevnou vázičkou 

    Hezký víkend všem přeje

    paní učitelka Jitka

     

    DUBEN - KVĚTEN

    29.– 3.5.

    ·         V pondělí se konal „Čarodějnický rej“  - vyprávěli jsme si o čarodějnicích, čarodějích a ježibabách ze známých pohádek – jaké mají vlastnosti, jak žijí v pohádkách. Udělali jsme promenádu kostýmů, soutěžili jsme v podlézání a přeskakování koštěte, čarovali jsme různá zvířátka, házeli do plechovek a v pracovních listech jsme hledali čarovné hůlky a vybarvovali kouzelné klobouky.

    ·          V úterý část dětí trávila dopoledne v plaveckém bazénu a zbytek dětí se věnovalo tvoření – vyrobili jsme si čarodějnice na koštěti, opakovali jsme písničky a říkadla s básničkami.

    ·         Ve čtvrtek děti s paní ředitelkou procvičovaly správnou výslovnost v rámci „logopedické chvilky“, věnovaly se grafomotorickým cvičením a trénovaly „spirálu“, naučily se novou písničku „Maminko, mámo“.

    ·         V pátek jsme zpívali a naučili jsme se básničku „Milý tatínku a milá maminko“ , začali jsme probírat nové téma „Má rodina“, pro maminku jsme vytvořili hezké papírové srdíčko s okénkem

    Odpočinkový víkend přeje

    paní učitelka Jitka

     

    DUBEN

    23.– 26.

    Tento týden nejenže byl krátký, ale velmi rychle utekl:

    ·         v úterý si část dětí užila první výuku plavání a druhá část dětí měla svůj program ve školce   - zpívání, opakování básniček a tvoření – děti si vyrobily ptáčka v hnízdě ze zbytků látky (látková koláž)

    ·          ve středu jsme se věnovali „českému jazyku“ – hledali slova začínající na různé hlásky, určovali jsme krátké a dlouhé slabiky, vytleskávali podle rytmu hudby a zopakovali jsme si písničky a trénovali nové básničky

    ·         ve čtvrtek děti tvořily – „jarní strom“, malovaly temperami a květy vytvarovaly z krepového papíru

    ·         v pátek děti shlédly pohádku - divadelní představení „Zvířátka a loupežníci“

    Pohodový víkend přeje

    paní učitelka Jitka

     

    DUBEN

    15.– 18.

    ·         v pondělí si děti vyrobily přání pro maminku z různého materiálu a naučily se písničku „ Maminko, mámo“

    ·         úterý bylo plné zážitků z výletu do Národního zemědělského muzea v Praze – sami posoudíte, když se podíváte do fotogalerie, která mluví sama za sebe – velikonoční „dílnička“ pro děti a prohlídka starých traktorů včetně projížďky v traktorech (vozítka pro děti)

    ·         ve středu jsme si přečetli pohádku „Krtek a semínko“ – vyprávěli jsme si o tom, jak ze semínka vyroste květina, hráli jsme hru „Probouzení semínka“ (děti hodně zaujala) a jako každý den jsme se věnovali logohrátkám – říkankám s kreslením – Sluníčko, Semafor, Padák, děti se hodně zlepšily v kreslení –dokáží využít velkou plochu papíru

    ·         ve čtvrtek si děti s paní ředitelkou zahrály na Orfeovy hudební nástroje – vyťukávaly slabiky, rytmus a naučily se novou písničku „O usmívání“

     

    DUBEN

    8.– 12.

    Celý týden jsme prožily v duchu velikonočních příprav – děti vyráběly různé zápichy s velikonočními motivy, zaseli jsme osení a vytvořili dekoraci kuřátka ve skořápce.

    ·          v pondělí se konalo cirkusové vystoupení divadla „Cecilka“ – cvičení psi a kočky asi nejvíce zaujaly děti, společně jsme vykouzlily s iluzionisty barevné šálky, květiny, holubi, králíčka ……..

    ·         v úterý si děti zasely osení do kelímků, které ozdobily hlavou zajíčka, poté jsme dokončili dekoraci kuřátka ve skořápce – děti si dolepily barevné pírko, travičku a skořápky

    ·         ve středu jsme se věnovali rozvoji slovní zásoby, určovali jsme hlásky na začátku slov a rozdělovali jsme slova na slabiky a zapisovali jejich počet, zahráli jsme si oblíbenou hru „Co je pravda a co nesmysl“, ve které si ověřujeme znalosti z různých oblastí běžného života

    ·         ve čtvrtek si děti vyrobily zápich – velikonoční vejce, které ozdobily motivy z mačkaného krepového papíru trénovaly uzlík

    ·         v pátek jsme zpívali, přednášeli básně, tancovali a malovali

     

    Hezký víkend přeje všem

    paní učitelka Jitka

     

    DUBEN

    1.    – 5.

    Každý den se s „kapříky“ ráno věnuji  intenzivnímu 15 minutovému cvičení „od hlavy až k patě“ – učíme se rozhýbávat celé tělo, začínáme otáčením hlavy a končíme cvičením ve dvojicích. Učíme se mít napnuté nohy v předklonu, cvičíme s polštářkem, s míčem, snažíme se správně jezdit na „kole“ a vždy končíme rozcvičku válením sudů.

    ·          v pondělí jsme hráli hry na procvičení paměti, na logické uvažování – „Co je pravda a co nesmysl“, v pracovních listech děti dávaly k sobě páry ponožek podle symbolů a přiřazovaly je k botám

    ·         v úterý jsme barvili vyfouklá vejce v olejových barvách, vznikly krásné různobarevné motivy

    ·         ve středu jsme se učili koledu „Já jsem malý zajíček“ a podle šablony si děti samy obkreslily zajíčka, ozdobně pastelkami vybarvily vajíčko, vystřihly obrázek a nalepily na barevný papír – chválím všechny děti za zcela samostatné tvoření – výsledky jsou na nástěnce v 1.patře

    ·         ve čtvrtek si děti s paní ředitelkou vyrobily zápich – veselého zajíčka a procvičovaly zvířecí rodinky, hledačka po třídě + co nám dávají?

    ·         v pátek jsme trénovali zpěv a tanec k písním „Popelář“, „Beruško, půjč mi jednu tečku“, na závěr jsme vyplnili pracovní list zaměřený na roční období

     

    Hezký víkend přeje všem

    paní učitelka Jitka

     

    BŘEZEN

    25. – 29.

    ·         v pondělí jsme si povídali o povolání  - vysvětlili jsme si, co pojem “povolání“ znamená a děti se rozpovídaly o prodavači a popeláři, tak jsme si povídali o tom, co vše se dá prodávat a jak se podle toho jmenují obchody – řeznictví, potraviny, oděvy, obuv……

    věnovali jsme se básničkám a opakovali písničky

    ·          v úterý si děti samy vyrobily žabky z ruličky z toaletního papíru – všechny jsou vystavené v mezipatře a trénovali jsme „Popeláře“ – děti chválím, jde jim to stále lépe

    ·         ve středu jsme se věnovali řemeslům a povolání, děti dosazovaly do kartiček nářadí k řemeslům, hráli jsme pantomimu – představovali jsme různé profese a nakonec jsem vybrala pro děti hádanky zaměřené na povolání

    ·         ve čtvrtek si děti s paní ředitelkou vyrobily barevná voňavá mýdla a opakovaly si písničky

    ·         v pátek jsme vytvořili ozdobný různobarevný papír z pěny na holení a temperových barev, z papíru budeme vystřihovat květy do vázy ( vyrobená z ruličky toalet. papíru), kterou si děti samy vybarvily plochým štětcem – učí se  rovné tahy

    Každý den se věnujeme logopedickým básničkám s kreslením – tento týden se děti naučily „Brýle“, na vycházce skáčeme „panáka“ a čteme čísla na domech.

    Hezký víkend

    paní učitelka Jitka

     

    BŘEZEN

    18. – 22.

    ·         v pondělí se děti fotografovaly, stihli jsme si nabarvit tácek, ze kterého jsme v úterý vytvořili sluníčko a věnovali jsme se logopedickým říkankám s kreslením

    ·          pravidelně v úterý se věnujeme složitějšímu tvoření  - tentokrát si děti samy vytvořily sluníčko s duhou, chválím všechny děti – zvládly samy stříhání paprsků podle předlohy, namalovaly obličej a nalepily duhu (výtvory na nástěnce v1.patře)

    ·         ve středu jsme přivítali první jarní den – dětem jsem přečetla pohádku “Jak krtek a skřivánek přivolali jaro“, povídali jsme si o příchodu jara, na nástěnku jsme umístili nejznámější jarní květiny a zahráli  jsme si hru na vyhánění zimy – dětem se moc líbila, tak jsme si ji několikrát přehráli, nakonec jsem děti naučila říkanku s kreslením „Semafor“ – děti si procvičily kromě výslovnosti i kreslení kruhu a obdélníku

    ·         ve čtvrtek si děti s paní ředitelkou vyrobily jarní přáníčka a společně procvičovaly „rodiny“ domácích zvířat (kočka-kocour-kotě), zároveň přiřazovaly zvířecí mláďata 

    ·         v pátek opáčko ze čtvrtka - zvířecí rodinky, písnička "Když jsem já sloužil",  hra "V kostce" - Pohádky - trénování paměti

    Hezký víkend

    paní učitelka Jitka

     

    BŘEZEN

    11. – 15.

    ·         v pondělí do školky zavítalo divadlo „V kufru“ a zahrálo dětem pohádku „ O zvědavém slůněti“

    ·          v úterý jsme opakovali písně – „Proč“, „Popelář“, „Beruško, půjč mi jednu tečku“, věnovali jsme se výtvarné činnosti – vytvořili záhon pestrých tulipánů – tulipány děti tvarovaly namáčením vidličky do temperových barev a stopky s lístky si vytvořily z vodových barev – tulipány jsou na nástěnce v 1.patře

    ·         ve středu jsme si prohlíželi knihy o zvířátkách a rostlinách – dětem jsem četla zajímavosti ze světa zvířat a hledali jsme květiny, které známe, učili jsme se další logopedickou básničku s kreslením „Sluníčko“ a nakonec děti řešily úkoly v pracovních listech zaměřené na logické myšlení

    ·         ve čtvrtek paní ředitelka procvičovala s dětmi výslovnost formou „logohrátek“, společně určovali názvy jarních květin podle obrázku, probírali hádanky a poté  si děti vytvořily zápich  - velký jarní tulipán

    ·         v pátek jsme opět procvičovali výslovnost v oblíbených logohrátkách, zpívali jsme, seznámili jsme se s dalšími druhy knih – listovali jsme kuchařskou knihou, atlasem světa – ukazovali jsme si Afriku – odtud byla pohádka „O zvědavém slůněti“ a z „Knihy říkadel“ jsem dětem četla oblíbená říkadla

    Všem přeji hezký víkend

    paní učitelka Jitka

     

    BŘEZEN

    4. – 8.

    ·         v pondělí jsme si povídali o přicházejícím ročním období „JARO“, zazpívali  jsme si oblíbené písničky“, děti nakreslily svou rodinu – v kresbě postavy se všichni stále lepší, nakonec si děti vyplnily pracovní listy zaměřené na jarní tématiku

    ·          v úterý jsme všichni společně vytvořili kolektivní plakát „Jarní probouzení“ – dětem se moc líbilo vystřihování a lepení květin s beruškami  - visí na nástěnce vedle třídy

    ·         ve středu jsme „trénovali“ veselé logohrátky, učíme se hrát slovní „kopanou“, děti baví počítání – věnovali jsme se číslicím, určovali počet a zakončili jsme naši dopolední činnost písničkou „Když jsem já sloužil …“

    ·         ve čtvrtek paní ředitelka procvičovala s dětmi orientaci v prostoru, děti si vytvořily veselé obrázky z lisovaných kytiček a z krepového papíru – vystaveno v mezipatře

    ·         v pátek jsme procvičovali výslovnost v oblíbených logohrátkách, zpívali jsme, pracovní listy – vyprávění děje podle obrázku, podlepili jsme ho čtvrtkou, vybarvily, rozstříhaly na několik dílů – naše první PUZZLE

    Všem přeji hezký víkend

    paní učitelka Jitka

     

    ÚNOR

    25.2. – 1.3.

    ·         v pondělí jsme si společně s žabičkami vyslechli pohádku „O velké řepě“ – pak jsem ji dětem zahrála v divadélku a poté ji přehrávaly samy děti s maňásky a ještě si zahrály oblíbenou „Boudo, budko“

    ·          v úterý s paní učitelkou Leou děti probíraly pohádku „O perníkové chaloupce“, dokreslovaly perníčky

    ·         ve středu jsme hráli oblíbenou hru „na sochy“, trénovali jsme přecházení vozovky, jezdili  - řídili jsme auta podle semaforu a nakonec jsme pro maminku vyrobili první jarní kytičku z papíru – děti si procvičily jemnou motoriku

    ·         ve čtvrtek děti vyplňovaly úkoly v pracovních listech zaměřené na soustředění a matematické dovednosti, dokreslovaly stejný počet teček a nakonec vystřihovaly listy  - výzdoba třídy

    ·         v pátek se děti naučily písničku „Proč“ a vyzdobili jsme okna třídy barevnými tulipány

    Začali jsme chodit na naši oblíbenou zahrádku, protože začalo hřát sluníčko a děti objevují nové hrací prvky.

     Všem přeji hezký víkend

    paní učitelka Jitka

     

     

    18.2. – 22.2.

    ·         v pondělí si děti vyrobily loutky z papíru k pohádce „Boudo, budko“ – myšku, žabku a zajíčka a od té doby si s nimi stále hrají

    ·          v úterý do školky zavítalo mobilní planetárium – děti si „vlezly“ do velkého černého stanu ve tvaru půlkruhu, uvítala nás obloha plná hvězd. Sledovali jsme všichni zajímavý film o vesmíru a planetách, po celou dobu nás provázely dvě pohádkové bytosti – tučňák a lední medvěd.

    ·         ve středu jsme si užívali karnevalové veselí, tancovali jsme s balónky, hráli jsme balónkové sochy, děti se učily „pinkat“ do balónků a nakonec jsme si vyrobili usměvavého klauna

    ·         ve čtvrtek byla opět většina dětí v solné jeskyni, ostatní děti měly program ve školce, užívaly si hrátky s velkými kostkami, určovaly počet, procvičovaly matematické pojmy „méně“ a „více“

    ·         v pátek si děti vyrobily poslední papírovou loutku  - medvěda a tím mají vytvořen soubor loutek k pohádce „Boudo, budko“, také hádaly hádanky z oblíbené knížky Hádám, hádáš, hádáme

     Všem přeji hezký víkend

    paní učitelka Jitka

     

    11.2. – 15.2.

    Tento týden jsme vstoupili do pohádkového světa maňásků a děti jsou „hraním“ nadšené.

    ·         v pondělí jsme dokončili čtvrtý strom představující podzim a tak jsme si mohli vyrobit konečný obrázek, který dětem bude sloužit jako pomůcka k upevnění pojmu „Čtvero ročních období“

    ·         děti začaly komunikovat s maňásky, samy si vybírají různé postavičky z pohádek a vzájemně spolu rozehrávají veselé dialogy

    ·          v úterý jsme trénovali logopedické říkanky s pohybem – „Kocourek“ a „Sněhulák“, poté jsme se věnovali tvoření – „Zimní krajina“  - děti převážně pracovaly samy, výsledky sami oceníte na nástěnce v 1.patře 

    ·         ve středu jsme se věnovali pohádce „O červené Karkulce“ – pohádku jsme si 3x přehráli, aby se vystřídaly všechny děti, zkusili jsme si zahrát pohádku i s maňásky, nakonec děti vyplňovaly pracovní listy – vybarvování Karkulky podle čísel

    ·         ve čtvrtek byla opět většina dětí v solné jeskyni, ostatní děti měly program ve školce, vyráběly valentýnské přání - srdíčko

    ·         v pátek jsme se věnovali pohádce „O Smolíčkovi“ děti si ji s radostí několikrát přehrály, opakovali jsme logopedická cvičení, zpívali „Jaro, léto,podzim, zima“, nacvičovali „Popeláře“ a „Beruško, půjč mi jednu tečku“, v pracovních listech jsme trénovali číslice a určování počtu – přiřazovali jsme počet koleček

    Do třídy jsem přinesla novou velkou deku – je velmi příjemná na omak a děti se na ni s chutí válí a zároveň si na ní hrají pohádky. Zapomněly na běhání po třídě!!!!  

     Všem přeji hezký víkend

    paní učitelka Jitka

     

    4.2. – 8.2.

    ·         v pondělí jsme si užili zábavné „Představení ptactva všelikého“ – prohlédli jsme si moc milé sovičky – puštíka a sýčka, barevného hýla, sokola, obrovského orla a papouška aru, který holkám vytahoval z vlasů sponky……

    ·          v úterý jsme „tvořili“ – z ruličky od toaletního papíru jsme vyrobili další strom představující roční období JARO a postupně si vytvoříme obrázek na stěnu, který nám bude připomínat čtyři roční období

    ·         ve středu jsme zahájili pohádkový měsíc – budeme se věnovat  nejznámějším pohádkám, začali jsme pohádkou Tři prasátka -  vybarvili jsme podle čísel omalovánku z této pohádky, vyprávěli jsme si pohádku podle obrázků a nakonec jsme si ji několikrát zahráli, abychom se všichni vystřídali

    ·         ve čtvrtek byla většina dětí v solné jeskyni, ostatní děti měly program ve školce, skládaly například veselého skřítka z nastříhaných čtverců, kterého nalepily na čtvrtku

    ·         v pátek jsme se věnovali pohádce „Boudo, budko, kdo v tobě přebývá“ – děti skládaly příběh podle obrázků – kartičky byly přeházené, skládaly je podle poslechu pohádky, vyplnili jsme společně pracovní listy k pohádce a nakonec jsme si pohádku několikrát zahráli

    Nevěřila jsem, že děti pohádky tak zaujmou, samy si je „přehrávaly“ v  době hraní, stavěly si domečky a hezky mezi s sebou komunikovaly.

         Všem přeji hezký víkend

    paní učitelka Jitka

     

    28.1. – 1.2.

    ·         v pondělí jsme trénovali sluchové vnímání, určovali jsme počet slabik u jednotlivých slov a zaznamenávali jsme počet pomocí koleček přiřazených k danému předmětu, trénovali jsme rytmus pomocí dřívek, zpívali oblíbené písničky

    ·          v úterý si děti vyrobily rybníček z krabice od sýru, vybarvily rybičky, které se učily přemísťovat do rybníčku pomocí brčka

    ·         ve středu jsme opakovali básničky a říkanky, vytvořili jsme si zimní strom – postupně si doděláme ještě strom jarní, letní a podzimní – vytvoříme si tak 4 roční období, na procházce v parku jsme se zastavili u našeho krmítka a zjistili jsme, že je prázdné, to nám udělalo radost – ptáčkové si k němu našli cestu, umístili jsme vedle ještě dvě lojové koule

    ·         ve čtvrtek se děti vydováděly na písku v kryté hale v Kobylisích – určitě vám sdělily své zážitky

    ·         v pátek jsme trénovali píseň s pohybem – „Popelář“, logopedické cvičení „Kocourek“ a učíme se vyprávět příběh podle obrázků – Jak děti postavily sněhuláka

         Všem přeji hezký víkend

    paní učitelka Jitka

     

    21. – 25.

           Jak děti prožili tento týden:

    ·         v pondělí vyprávěly o zimních sportech, jak vypadá zimní sportovní oblečení, zahrály si „rukavicové hrátky“ (hledání kamaráda se stejnou rukavicí), vybíraly z celku a řadily rukavice podle barev  

    ·          v úterý dokreslovaly vzor na čepici – měly za úkol vytvořit pár rukavic – kresba vzoru, trénink jemné motoriky

    ·         ve středu probíhalo logopedické cvičení s grafomotorickými prvky – básnička „Kocourek“ s postupným kreslením celého kocourka (cvičíme každý den několikrát), pracovní listy – sluchové vnímání – určování počtu slabik s vykreslováním, zrakové vnímání (pokročilejší stupeň) – hledání rozdílů ve dvou zimních obrázcích

    ·         ve čtvrtek děti procvičovaly matematické dovednosti – určovaly číslice a přiřazovaly počet knoflíků, vyrobily si „sněhuláckou záložku“ do knihy (vystřihování koulí pro některé je ještě obtížné), nakonec jsem se věnovali vybarvování zimního obrázku (některé děti stále ještě přetahují)

    ·         v pátek relaxační cvičení na zádech koncentrce na spodní dýchání, procvičování pravolevé orientace, pojmenovávání a vykreslování geometrických tvarů dle instrukcí, srovnávání dle velikosti...

    Každý den trénujeme refrén z „Popelářů“ – nácvik pohybu koulení popelnic a ukazování na slova „ Hej ty“

         Všem přeji hezký víkend

    paní učitelka Jitka

     

    14. – 18.1.

           Jak jsme prožili tento týden:

    ·         v pondělí do školky zavítalo divadlo „Harmonika“ s pohádkou „O vodníkovi Řešátkovi“ , pan Vojtěch nás naučil dvě hezké písničky z této pohádky, které si teď zpíváme každý den – „Díky vodě“ a „Pro sedm slziček“ (pro upřesnění – to jsou slzičky rusalky, které spadly do vody a vodník je hledal celou pohádku, aby si mohl vzít rusalku za ženu)

    ·          v úterý děti vytvořily s paní učitelkou Maruškou velkoformátový obrázek se zimní tématikou – visí hned na nástěnce vedle třídy

    ·         ve středu jsme si přečetli pohádku „Krtek a sněhulák“ – vyprávění o kamarádství, děti pozorně vnímaly, protože zodpověděly správně všechny otázky k textu, samy si namalovaly sněhuláka – všem se vydařil, sněhuláky máme vystaveny na nástěnce ve třídě, nakonec jsme trénovali kruhy v pracovních listech zaměřených na grafomotoriku

    ·         ve čtvrtek jsme přednášeli zimní básničky a zpívali – hlavně „Popeláře“ (není lehký, zpívá se rychle a zároveň se učíme taneční prvky

    děti si vyrobily šálek čaje – další samostatný výrobek – povedl se všem (na nástěnce v patře)

    ·         v pátek jsme se věnovali matematickým dovednostem (počítáme a určujeme číslice, ke kterým děti přiřazují počet koleček), zpívání, logopedickým cvičením a zrakovému vnímání – hledání rozdílů ve dvou obrázcích

         Všem přeji hezký odpočinkový víkend

    paní učitelka Jitka

     

    7. – 11.1.

    Jak proběhl kapříkům tento týden:

    ·         v pondělí jsme si povídali o „paní zimě“, popisovali jsme zimní počasí a počítali vločky s určováním číslic, nakonec jsme trénovali grafomotoriku – lomené čáry

    ·          v úterý děti nakreslily jejich nejoblíbenější vánoční dárek (výkresy jsou umístěny na nástěnce před třídou) a naučily se básničku „Vrána“, společně si zahrály hru, kdy hledaly sněhové (papírové) koule

    ·         ve středu jsme nacvičovali básničky „Mrazík“, „Zima“, „Sněhové vločky“, každé dítě si vyrobilo papírového sněhuláčka a společně jsme je připevnili pomocí ruličky z toaletního papíru na velkou čtvrtku, kterou jsme doplnili modrými sněhovými koulemi

    ·         ve čtvrtek jsme trénovali grafomotoriku – uvolňovací cviky (zápěstí, paže, prsty), pracovní listy s kresbou sněhuláka – malá, střední, velká koule a nakonec děti samy nakreslily krouživými pohyby voskovkou sněhuláka, kterého přetřely barevnou třpytivou vodovkou – všechny výkresy jsou umístěny na nástěnce

    ·         v pátek jsme trénovali zpěv a tancování na písničku „Popelář“, děti si ji velmi oblíbily a tak jsem se rozhodla, že zkusíme nacvičit hezké vystoupení. Není to jednoduché, rytmus je rychlý, ale myslím, že se to postupně naučíme – dětem jsem rozdala text, měly by ho přinést domů – když budete mít chuť, pomozte dětem se ho naučit – možno shlédnout originál na yutoobe

         Všem přeji pohodový víkend

    paní učitelka Jitka

     

     

    2. – 4. leden

    Vánoce utekly jako voda a už tu máme nový rok, vzpomínali jsme na Štědrý den a užívali prvního sněhu:

    ·         ve středu jsme si s dětmi povídali o tom, jaké hezké dárky děti našly pod stromečkem, který dárek se stal jejich nejoblíbenějším a připomněli jsme si svátek Tří králů – jaká je tradice a zvyky, vyrobili jsme si královské koruny, které se dětem povedly

    ·         ve čtvrtek jsme si připomněli oslavy Nového roku a s nimi spojené zážitky ze zářících ohňostrojů, které děti společně výtvarně ztvárnily – výkresy jsou umístěné v přízemí na nástěnce

    ·         v pátek se všechny děti podílely na výzdobě školky v mezipatře – z papíru vyrobily rampouchy, prsty nakreslily slalomovou dráhu pro lyžaře a umístily praporky, které samy vyrobily

    ·         protože napadlo trochu sněhu, tak jsme toho využili a obtiskávali stopy svých bot do sněhu, hledali jsme stopy zvířat – našli jsme různě velké stopy pejsků a jedné kočky, nakonec jsme si „zaklouzali“  před zámeckým parkem

    Hezký víkend všem přeje

    paní učitelka Jitka

    PROSINEC

    17. – 21.

    Jak jsme prožili poslední týden v tomto roce ve školce:

    ·         v pondělí jsme si povídali o vánocích, o Štědrém dnu a tradicích, zazpívali jsme si vánoční písničky a děti recitovaly své nejoblíbenější říkanky, nakonec jsme řešili úkoly v pracovních listech zaměřené na logické myšlení a grafomotoriku

    ·          v úterý děti chodily po plastovém hadu v průběhu dne – je to jejich nejoblíbenější dárek, který jim nadělil školkový ježíšek, vyrobily vánoční zvonky se třpytkami a ozdobily jimi chodby školky

    ·         ve středu jsme si přečetli pohádku „Jak krtek slavil se svými kamarády vánoce“, povídali jsme si o tom, jak se peče cukroví, děti pak měly za úkol chronologicky seřadit obrázky postupu pečení cukroví a zvládly to dobře

    ·         podle předlohy si děti samostatně vyrobily z barevného papíru vánoční stromek a nakonec jsme společně složili z plochých dřívek velký vánoční strom s dárky

    ·         ve čtvrtek se opět ještě „tvořilo“ – s paní ředitelkou děti vyrobily papírové ozdoby z papírových kroužků, dále ozdobičky z plátků pomerančů a jablíček, děti se pokoušely o uzlík, který ještě musíme procvičovat

    - v pátek pohádka Jak se krtek těšil na nový rok a pracovní listy s vánoční tématikou.

    Všem vám přeji hezké prožití vánočních svátků a do Nového roku zdraví, štěstí, hodně radosti a spokojenosti

         paní učitelka Jitka

     

    PROSINEC

    10. – 14.

    Tento týden byl ve znamení vánočních příprav, které jsou spojeny s vánočním tvořením a „školkovým Ježíškem“

    ·         v pondělí děti vybarvovaly papírové vánoční ozdoby a lepily barevné řetězy na stromeček

    ·          v úterý a ve středu se věnovalo nejvíce času přípravě na vánoční tvoření, které bylo spojené s besídkou – trénovali jsme říkanky a písničky na vystoupení

    ·         ve čtvrtek si děti zcela samostatně vyrobily vánoční kouli z barevného papíru, bylo to poprvé, kdy jsem pouze radila a nepomáhala jsem jim, děti samy stříhaly, vystřihovaly a lepily

    ·         na vánoční besídce si vedly všechny děti velmi dobře, nestyděly se a ukázaly rodičům, jak velké pokroky za tři měsíce udělaly

    ·         v pátek nám „školkový Ježíšek“ nadělil puzzle, kinetický písek, dřevěnou lokomotivu a vagonek do vláčkodráhy, do obchůdku košík s ovocem a cvičební prvky na „opičí dráhu“ – celé dopoledne děti po ní chodily bosky a trénovaly rovnováhu

     

    Hezký 3. adventní víkend všem přeje

         paní učitelka Jitka

     

     

    3. – 7.

    Jak jsme prožili tento týden:

    ·         v pondělí jsme si opakovali říkanky a písničky, které jsme připravovali na vystoupení na zámku a vyrobili jsme si řetěz z vánočních stromků

    ·         v úterý jsme celé dopoledne strávili v ponyparku – počasí nám přálo a děti si to pořádně užily – svezly se na ponících, prohlédly si zvířata a v betlémě do pokladničky vhodily Ježíškovi svá přání

    ·         ve středu nám divadlo „Úsměv“ zahrálo hezkou pohádku o Mikuláši a čertovi, na závěr děti dostaly nejen sladkosti, ale povídání o ročních obdobích s nálepkami, které si hned vylepovaly po skončení představení

    ·         ve čtvrtek děti vystupovaly v nemocnici na zámku, nestyděly se a hezky nahlas recitovaly říkanky a básničky, všem pacientům a zaměstnancům se vystoupení líbilo a odměnily děti velkým potleskem

    ·         v pátek jsme vyráběli dárek pro maminku, který jí předáme ve čtvrtek na vánočním tvoření

    Hezký adventní víkend všem přeje

         paní učitelka Jitka

     

    LISTOPAD

    26. – 30.

    Jak jsme prožili tento týden:

    ·         v pondělí jsme se vydali po pěší cestě do Mratína shlédnout pohádku „Když draka bolí hlava“ – všechny děti zvládly procházku na výbornou

    ·         v úterý si děti vyrobily „Čekající kalendář“ a anděla – nabarvily ho, provlékaly drátky, stříhaly křídla a  já  mohu jen konstatovat, že se všem povedl

    ·         ve středu jsme napsali dopis Ježíškovi – děti vybarvily přáníčka a já jsem jim vypsala jmenovitě hračky, které si přejí najít pod stromečkem

    ·         věnovali jsme se zpěvu – trénovali jsme písničku „Mikuláši, Mikuláši“, recitovali básničky a říkanky, které budeme příští týden společně prezentovat na vystoupení na zámku

    ·         vytleskávali jsme slabiky, určovali počet slabik, každé dítě pracovalo samostatně – počet slabik děti znázorňovaly pomocí papírových koleček – všechny to zvládly bez problémů

    ·         ve čtvrtek přišel silný mráz a s ním se objevila jinovatka – připomněli jsme si, jak se oblékáme, když jdeme na procházku

    ·         vyrobili jsme si adventní věnec – všechny jsou připevněné na nástěnce

    ·         v pátek si děti vyslechly pohádku „Jak krtek potkal čerta“, povídali jsme si o historii Mikuláše, o strážném andělu  a  andělském přání,

    zahráli jsme si hry „Na brblavého čerta“ a  „Je tady čert?“

    Hezký víkend všem přeje

         paní učitelka Jitka

     

    19.11 – 23.11

    V tomto týdnu jsme se zaměřili na další změny v přírodě, které podzim přináší.

        V první polovině týdne jsme si povídali o tom, jak se zvířátka připravují na zimu a jak jim můžeme pomoci překonat toto období.

    Učili jsme se rozeznávat zvířata domácí a volně žijící v přírodě.

    Jak se máme zachovat, pokud najdeme ježka, jak důležité je vzpomenout si například na ptáčky, kteří u nás přezimují a nasypat jim do krmítka.

    Naučili jsme se novou básničku o ježkovi a obrázek s tímto zvířátkem jsme si také vyrobili.

    Dále jsme s pomocí voskovek a perleťových vodových barev namalovali  podzimní strom.

    V oblasti tělovýchovy jsme procvičili celé tělo a větší pozornost byla věnována posílení a protažení středu těla.

       Ve středu děti s paní ředitelkou namotávaly vlnu na papírový karton a vyráběly vánoční přání.

    Při cvičení trénovaly pravolevou orientaci a jako pomůcku využily pěnovou podložku.

       V druhé polovině týdne se děti zúčastnily projektu ,,KDYŽ LES USÍNÁ“.

    Dozvěděly se nejen mnoho zajímavého ze zvířecí říše (např. proč spí netopýr hlavou dolů), ale měly také možnost pohladit si živou sovu -konkrétně Kalouse ušatého.

    Při procházce venku nám bylo umožněno zblízka si prohlédnout naši  novou  školkovou zahradu, jejíž rekonstrukce právě finišuje. Nadšení  a údiv na tvářích dětí byl ohromující.

       V pátek si děti zopakovaly básničky, vyplnily pracovní list a pracovaly s modelínou.

    Bylo zcela na jejich fantazii co vymodelují a tak u této činnosti vydržely opravdu dlouho.

    Přeji pohodové podzimní dny

    Marie 

     

    12.-16.11.2018

    Tento týden začala paní učitelka Jitkak s dětmi probírat počasí a jeho proměny, děti si upevnily názvosloví kolem počasí, jeho význam (déšť, zamračeno, polojasno, jasno, vítr, bouřka,...), procvičily prstíky při prstovém cvičení "deštík"

    Od úterka je bohužel paní učitelka nemocná, a tak jsem s dětmi pracovala já a paní učitelka Maruška, která si s dětmi vyrobila 3D deštníček, a opakovala básničky. Já jsem si s dětmi ve středu vyzdobila školkové samolepkové sešitky, do kterých  budou děti dostávat samolepku, když budou prímově spolupracovat či se jim něco povede. Pracovali jsme na správné technice lepení, též děti přiřazovaly obrázky dle zadání. Byla různá stanoviště a některé děti si chtěly obejít úplně všechno :-) též jsme se pokoušeli ztvárnit jednotlivé druhy počasí. Nezábavnější se ukázala bouřka, kdy děti válely sudy, protože bouřka přece všechno smete a uválí :-) Ve čtvrtek posilování břišního svalstva "hají a hačačá", hrátky s dřívky, skládání dle zadání, poté dle své fantazie, přiřazování určitého počtu dřívek na podložku určité barvy (barvy záklkadní i doplňkové děti už v pohodě zvládají) Takže pohodový týden, děkuji za něj!

    Mějte pěkné víkendové dny, Klára

    5. – 9.11.

    Jak jsme prožili tento týden:

    ·         v pondělí si děti užily hezké divadelní představení „Podzime, podzime“

    ·         v úterý si děti přinesly domů vlastnoručně vyrobený větrník

    ·         ve středu jsme se věnovali rozvoji matematických dovedností – číslice, číselná řada 1 – 10 (poznávání čísel), určování počtu s přiřazováním kostek, začali jsme se učit říkanku „Princeznička na bále“

    ·         ve čtvrtek si děti vyrobily barevného ježka – potrénovaly si jemnou motoriku obzvlášť při nalepování bodlinek

    ·         v pátek jsem se zaměřila na sluchové vnímání – dělení slov na slabiky, procvičování hlásky „v“ na začátku a uprostřed slova, procvičování formou pracovních listů, říkanka „Princeznička na bále“ a opakování písní

    Hezký víkend všem přeje

    paní učitelka Jitka

     

    29.10. – 2.11.

    Celý týden byl věnován svátku Halloweenu:

    V pondělí a v úterý bylo ve školce málo dětí, ale nám to nevadilo, o to víc jsme si toho užili:

    ·         děti si vyrobily v pondělí malá veselá a barevná strašidýlka, některá jsou zavěšena v mezipatře na hradě

    ·         v úterý jsme vyzdobili třídu kapříků velkými papírovými duchy, které se v oknech samy pohybovaly podle toho, jak foukal vítr a dětem se to moc líbilo

    ·         ve středu přišly děti v maskách nebo v černém či oranžovém tričku a celé dopoledne dováděly ve třídě – tancovaly a hrály oblíbené hry, zároveň jsme společně vydlabali dýni, která je umístěna na chodbě na skříni u kuchyně a nakonec si každé dítě samo vyrobilo strašidýlko – závěs

    ·         ve čtvrtek jsme se věnovali logopedickým říkankám věnovaným měsíci listopadu a poté si děti samy podle vzoru vyrobily usměvavou dýni – všechny děti chválím, protože mi ukázaly, že už dokáží stříhat a bez mé pomoci si poprvé vyrobily závěsnou dekoraci

    v pátek děti povídaly o svých plánech na víkend a v rámci procvičování paměti (a na důkaz, že umějí naslouchat druhým :-)) si musely zapamatovat plány jednotlivých dětí, co koho čeká. To bylo moc fajn. Paní učitelka Maruška nakreslila obrysy veselé louky na zeď u schodů a pátečním úkolem dětí bylo ji pomoc vše vymalovat. Malovat temperovými barvami přímo na zeď je moc bavilo a myslím, že měly i radost, že i ony se podílely na výzdobě školky...

    Hezký víkend všem přeje

    paní učitelka Jitka

    22. – 26.10.
    Jak jsme prožili tento týden:
    stále se učíme adresu bydliště – názvy ulic, ve kterých děti bydlí
    v pracovních listech jsme procvičovali orientaci v prostoru – nad, pod, vedle a zrakové vnímání – děti hledaly rozdíly mezi obrázky
    v úterý si děti vytvořily draka z barevného papíru – jednotlivé výtvory jsou na nástěnce vedle třídy kapříků
    ve středu jsme se věnovali říkankám a básničkám, učíme se stále písničku “Jablíčko“, jemnou motoriku jsme trénovali modelováním ovoce a zeleniny, nakonec si děti vymodelovaly krásné šnečky a vyzdobily je přírodninami 
    ve čtvrtek s paní učitelkou Maruškou si vytvořily podzimní obrázek technikou stínování s barevnými křídami
    učíme se tvořit rýmy, poznávat hlásky, slabikovat slova – vytleskávání slabik
    v pátek paní učitelka zahrála dětem v divadélku pohádku „O veliké řepě“ a poté si ji zahrály samy děti
     
    Všem přeji hezký víkend
    paní učitelka Jitka Matoušková
     
     
     

    15. – 19.10.

    Jak probíhal tento týden:

    ·         celý týden se učíme adresu bydliště – názvy ulic, ve kterých děti bydlí.

    ·         v pracovních listech procvičujeme jemnou motoriku a věnujeme se grafomotorické přípravě

    ·         v úterý jsme vytvořili barevný strom z kousků filcové látky, každé dítě si nakreslilo svůj strom a samo vyzdobilo – jednotlivé výtvory jsou na nástěnce vedle třídy kapříků

    ·         ve středu jsme se věnovali říkankám a básničkám, naučili jsme se říkanku „Tělocvik“

    ·         ve čtvrtek k nám zavítalo „Kouzelné divadlo“, děti měly velké zážitky z vykouzlení živých zvířat

    ·         celý týden jsme si povídali o zvířátkách, jak se chystají na zimu, čteme si příběhy krtka a jeho kamarádů, co dělají na podzim

    ·         v pátek jsme se začali učit novou písničku „JABLÍČKO“ 

    Všem přeji hezký víkend

    paní učitelka Jitka Matoušková

     

    8. – 12.10.

    Každý den jsme trénovali „štafetu“ – předávání míče, obíhání kuželů, běh pozadu, slalom, sbírání věcí. Učíme se zařazovat „na konec“ skupiny, tlesknout druhému do ruky, vyjít z řady a zařadit se. Nejraději děti cvičí podle hudby, kdy napodobujeme různé sporty.

    Připomněli jsme si zeleninu ze zahrádky a z obchodu, děti určovaly zeleninu podle obrázků a ze školkového obchůdku nosili atrapy.

    V úterý jsme z podzimního listí vytvořili za pomocí barev hezkou koláž – obrázek na zeď – všechny výtvory visí na nástěnce v prvním patře.

    Vyzkoušeli jsme si pracovní list zaměřený na soustředění a rozvoj logického myšlení, počítáme do 10 a určujeme počet.

    Učíme se legrační říkanku „Tělocvik“ a písničku „Jablíčko“.

    Děti si vyrobily s paní ředitelkou moc hezký podzimní věneček z přírodnin. S přírodninami se hrála i Kimova hra - co zmizelo, porovnávaly se počty apod....

    Hezký víkend všem přeje

    paní učitelka Jitka

     

    1 .  - 5. 10.2018

    V pondělí se nám vydařil výlet do svíčkárny v Šestajovicích. Děti si vyrobily voskovou pastelku a barevnou svíčku, k tomu dostaly jako dárek voskové pastelky. Nakonec si v areálu prohlédli minizoo – domácí zvířata, ze kterých je nejvíce zaujaly ovečky a kůň.

    Tento týden nám onemocnělo 7 dětí, tak jsme se nemohli věnovat novým říkankám a písničce, o to víc jsme trénovali rozvoji slovní zásoby a poznávání písmen v abecedě. Protože máme téma“ podzimní ovoce“, nakupovali jsme v našem obchůdku všechno ovoce  a ochutnávali  jsme jablíčka, hrušky a švestky. Vyprávěli jsme si o ovocných stromech, ukazovali si je na obrázcích a v pracovních listech jsme řešili zajímavé úkoly s tématikou podzimu.

    Na nástěnce můžete shlédnout náš „soví strom“ – děti si jeden den vyrobily různobarevné sovičky z toaletních ruliček a další den jsme společně nakreslili strom, vystřihli a nalepili barevné listy a nakonec připevnili sovičky.

    Učíme se házet do dálky a shazujeme pyramidu z plechovek – momentálně je to nejoblíbenější hra. Děti si ozdobily s paní ředitelkou desky – šanony, do kterých si budou doma zakládat výkresy donesené ze školky.

    Hezký víkend všem přeje

    paní učitelka Jitka

     

    24.9.-27.9.

    V pondělí do školky  zavítal klaun Pepino, který sklidil u dětí velký úspěch. Děti spontánně prožívaly představení a za odměnu si odnesly od klauna balonek.

    V úterý jsme se věnovali nástupu nového ročního období  - podzimu. Společně jsme si prohlíželi obrázky k tomuto období a děti jednoduchými větami popisovaly, co se děje v přírodě.

    Výtvarná činnost: na nástěnce u  kapříků je vyvěšeno všech 14 muchomůrek, které tam přímo svítí a dětem se opravdu povedly.

    Ve středu jsme se věnovali procvičování všech říkadel, básniček a písniček, které jsme se v září naučili – Ranní rituál, Kamarád, Měla babka 4 jabka, Pod naším okýnkem ……

    Důraz kladu na výslovnost, proto s dětmi každý den cvičíme stará česká říkadla, je to nenásilnou formou a děti to baví, aniž by si uvědomovaly, že trénujeme jako u logopeda.

    Rozvoj sluchového vnímání  je nutno procvičovat stále po celý rok – je to příprava na budoucí čtení a psaní, aby dítě, než půjde do školy, si uvědomilo jednotlivé hlásky – je to třeba „zautomatizovat“.

    Každý den vyplňujeme pracovní listy – k nahlédnutí jsou u mne ve třídě, každé dítě je má ve svém tzv. „Portfoliu“ – úkoly byly zaměřené na orientaci v prostoru a zrakové vnímání.

    Hezký prodloužený víkend všem

    Vaše paní učitelka Jitka

     

    17.9.-21.9.

    Děti po celý týden trénovaly písničku s pohybem – „Měla babka“, básničku „Ranní rituál“ a „Kamarád“

    Pracovní listy – zaměřené na ovoce a zeleninu, některé děti si daly záležet a velmi hezky obrázky vybarvily.

    V úterý se věnujeme vždy výtvarné činnosti – děti vytvořily naložené ovoce v kompotové láhvi s ozdobným uzávěrem (možno shlédnout na nástěnce).

    Ve středu jsme se věnovali rozvoji matematických dovedností – děti určovaly počet předmětů podle číslic od 1 – 5.

    Rozvoj sluchového vnímání – děti určovaly hlásky na začátku slov, rozeznávaly počáteční písmena svého vlastního jména formou zábavné hry.

    Ve čtvrtek děti s paní ředitelkou pracovaly se skutečným těstem – vyzkoušely si válení těsta a vykrajování, těsto nakonec vyplnily nastrouhanými jablky, domů si odnesly krásné jablečné šátečky na ochutnání.

    V pátek jsme se věnovali opakování a procvičování všech písniček, říkanek a básniček. Děti si stavěly oblíbené hrady, domy, tunely a rakety.

    Vaše paní učitelka Jitka

     

    10.9. – 14.9.

    Děti se velmi rychle adaptují na nový kolektiv „kapříků“. Mám radost, když vidím, v jaké jsou pohodě, jak se smějí a prožívají radost – obzvlášť při ranním tělocviku.

    Nacvičujeme říkanku s pohybem „Ranní rituál“ a učíme se básničku „Kamarád“. Každý den  vyplňujeme pracovní listy zaměřené na zrakové vnímání.

    V úterý jsme trénovali jemnou motoriku – děti si podle šablony obkreslily jablko, do kterého nalepovaly natrhané kousky barevného papíru a zvládly to na jedničku.

    Děti si vyrobily s paní ředitelkou desky na „Portfolio“ (práce s dekorativními páskami), kam se jim budou zakládat zajímavé úkoly, kterými si procvičují a upevňují různé dovednosti a znalosti. Děti se učily poznat své jméno podle počátečního písmene a opisovaly své jméno.

    Na závěr týdne jsem dětem zahrála pohádku „ Boudo, budko“ ve školkovém divadélku.

    Vaše paní učitelka Jitka

     

    3. – 7. září

    Celý týden se děti vzájemně „skamarádily“, objevovaly nové hračky ve třídě a společně si hrály. Vzpomínali jsme na prázdniny a zajímavé zážitky – děti si přinesly mušličky, pohlednice a různé drobnosti.

    Každý den si připomínáme a vysvětlujeme základní pravidla chování ve školce, hlavně pravidlo šnečkové, ouškové a košťátkové.

    Zazpívali jsme si písničky, které se děti naučily v loňském roce v oddělení žabiček, zahráli jsme si oblíbené hry – židličkovanou, čáp ztratil čepičku, na sochy….

    Celý měsíc se budeme věnovat kamarádství, vzájemné pomoci, uznání a respektování druhého – nikomu neubližujeme (pravidlo ručičkové), nebereme druhému hračky a neničíme výtvory kamaráda, které vytvořil z kterékoliv stavebnice.

    Učíme se nazpaměť říkanku „Kamarád, kamarád“ a ranní rituál „Dobré ráno, krásný den“.

    Hezký víkend všem přeje paní učitelka JITKA.

    Kategorie

    Počítadlo přístupu

    TOPlist

    Výběr třídy